Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2012

ΕΙΜΑΙ ΕΛΛΗΝΑΣ : ΑΝΗΚΩ ΣΤΟΥΣ ΑΦΕΛΕΙΣ


Πριν από μερικές ημέρες, κοιτούσα τον εαυτό μου στον καθρέφτη και σκεφτόμουν ότι είμαι αφελής. Κυρίως, γιατί αποφεύγω να μαθαίνω και να θυμάμαι την ιστορία μου. Όχι μόνο την αρχαία ιστορία μου, αλλά και την νεότερη.
Σκέφτηκα ότι ως νεοέλληνας, τα τελευταία 40 χρόνια, δέχομαι καθημερινά μηνύματα που μου λένε ότι δεν είμαι η συνέχεια των πάλαι ποτέ κατοίκων αυτού του οικοπέδου που ονομάζεται Ελλάδα. Και το δέχομαι, γιατί το βρίσκω πολύ λογικό !
Σκέφτηκα ως νεοέλληνας, ότι βομβαρδίζομαι καθημερινά από ανούσιες πληροφορίες που διακινούνται σε τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές ποικίλης ύλης. Πληροφορίες που με απασχολούν για ένα δευτερόλεπτο και μετά δεν έχουν καμία πρακτική σημασία για την καθημερινότητά μου. Τραβούν όμως το ενδιαφέρον μου και γι' αυτό συνεχίζω να τις αναζητώ παντού, όπως κάνει ο τοξικομανής με την δόση του. Σκέφτηκα ότι έχω εθιστεί στην αφέλειά μου και την αναζητώ συνεχώς, γιατί κάποιοι με έχουν πείσει ότι θα κάνω την ζωή μου καλύτερη.......Και το πιστεύω !
Σκέφτηκα ότι ως νεοέλληνας, ακολουθώ "πιστά" ένα πολιτικό κόμμα κάθε τέσσερα χρόνια, γιατί συνεχώς ελπίζω ότι αυτό θα με σώσει από την καταστροφή που θα "φέρει" το άλλο κόμμα ! Δεν έχω ιδεολογία, μόρφωση και καλλιέργεια. Έτσι αλλάζω πεποιθήσεις και απόψεις κάθε τέσσερα χρόνια !
Σκέφτηκα ότι ως νεοέλληνας, τα τελευταία 40 χρόνια, μου μαθαίνουν ότι η χώρα αυτή δεν παράγει τίποτα ! Έτσι είναι φυσικό να είναι φτωχή ! Και το δέχομαι !
Σκέφτηκα πως ό,τι έχει συμβεί στο παρελθόν σε αυτό το οικόπεδο, πάει πέρασε ! Η ζωή κοιτάει μπροστά, και δεν έχω κάτι να χωρίσω με τους άλλους λαούς της Ευρώπης...... Όλοι συμμετέχουμε ισότιμα σε μία μεγάλη οικογένεια που αποτελεί το επιστέγασμα της παγκόσμιας συνεργασίας. Ο ένας προσφέρει στον άλλον αυτό που μπορεί και έτσι συνυπάρχουμε όλοι μαζί,  ειρηνικά και δημιουργικά !

Προφανώς όμως, ξέχασα ότι πάνω σε αυτή την γη, η πραγματική αλήθεια κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Οι πραγματικές προθέσεις είναι αυτές που δεν ανακοινώνονται.

Ξέχασα, ότι πριν από 2500 χρόνια, υπήρξε ένας πολιτικός, ο Περικλής, όπου έβαλε το συμφέρον της Πόλης του, πάνω από το δικό του συμφέρον και χρησιμοποίησε τα χρήματα της Συμμαχίας της Δήλου για να χτίσει την Ακρόπολη. Που ακόμα και σήμερα βρίσκεται πάνω στον λευκό βράχο στο κέντρο της σύγχρονης Αθήνας, και προσφέρει περηφάνεια και αναγνώριση του ελληνικού πολιτισμού από όλον τον κόσμο/
Ξέχασα, ότι υπήρξαν Αρχηγοί, όπως ο Λεωνίδας της Σπάρτης και ο Καλλίμαχος ο Αθηναίος, όπου έλεγαν σαφείς, μονολεκτικές και σταθερές απαντήσεις, και προτίμησαν να πεθάνουν στο πεδίο της μάχης, για να δώσουν το παράδειγμα στους νέους και να σώσουν την Πόλη τους από την καταστροφική επιδρομή των Βαρβάρων.
Ξέχασα ότι οι παλαιοί κάτοικοι αυτού του οικοπέδου, πέρασαν μέσα από μία μακρόχρονη πορεία δημιουργίας πολιτισμού, και απέδωσαν στην ανθρωπότητα επιστήμες, γλώσσα, ιδεολογία, περιεχόμενο ύπαρξης.

Και κυρίως ξέχασα, ότι η ζωή που έζησαν οι προηγούμενοι από εμένα κάτοικοι αυτού του οικοπέδου, και έγινε Ιστορία, επαναλαμβάνεται με την πρώτη ευκαιρία. Γιατί τα ένστικτα και οι ανάγκες της ανθρώπινης φύσης, παραμένουν ίδια στο πέρασμα του χρόνου.

Ξέχασα, ότι η η Επανάσταση του 1821, έγινε μετά από 400 χρόνια κατοχής της χώρας από έναν λαό της Ανατολής, που πίστεψε ότι θα έχει αιώνια μονοκρατορία.
Ξέχασα ότι τότε, άνθρωποι χωρίς περιουσία και μόρφωση, αλλά με ιδανικά και δίψα για ελευθερία, αντιστάθηκαν και κατάφεραν να πείσουν την πολιτισμένη Ευρώπη, ότι δεν πρέπει να συνεχίσουν να ζουν ως "ραγιάδες".
Ξέχασα ότι η τότε Πολιτισμένη Ευρώπη, μόλις είδε ότι οι κάτοικοι του οικοπέδου άρχισαν να ξεθαρρεύουν, πλεύρισαν έλληνες προνομιούχους, και δολοφόνησαν Έναν Καποδίστρια, Έναν Καραϊσκάκη, Έναν Ανδρούτσο, και φυλάκισαν έναν Κολοκοτρώνη, έναν Μητροπέτροβα και Έναν Πλαπούτα, ενώ αφάνισαν έναν Κανάρη, Έναν Νικηταρά.
Ξέχασα ότι η επανάσταση του 1821 πέτυχε, γιατί οι μεγάλες δυνάμεις της εποχής, αποφάσισαν να ξεπαστρέψουν την τότε Οθωμανική Αυτοκρατορία που τους απειλούσε. Όμως φρόντισαν το οικόπεδο Ελλάς, να είναι χρεωμένο από τότε και να μην μπορεί να αποφασίζει μόνο του. Γι' αυτό ήρθαν Βαυαροί και Άγγλοι και κυβέρνησαν τον τόπο, πίσω από τους έλληνες πολιτικούς. Και δεν έφυγαν ποτέ !
Ξέχασα ότι τότε οι Βαυαροί και οι Άγγλοι, κατηγόρησαν και δίκασαν τους αγωνιστές του 1821. Και ξέχασα ότι μόνο Ένας Τερτσέτης και Ένας Πολυζωίδης, ύψωσαν ανάστημα για να βγάλει η δικαιοσύνη το μαντήλι από τα μάτια της.
Ξέχασα ότι η επανάσταση του 1821 ολοκληρώθηκε το 1829, αλλά η πρώτη οικονομική πτώχευση του νέου ελληνικού κράτους έγινε μόλις το 1824, γιατί το δάνειο που πήρε η τότε κυβέρνηση από την Αγγλία, φαγώθηκε σε μίζες και προμήθειες πολιτικών, μεσαζόντων και τραπεζιτών. Από τότε το οικόπεδο αυτό χρεοκόπησε τρεις φορές ακόμα, υπό την καθοδήγηση δοσίλογων ελλήνων πολιτικών, Βαυαρών, Άγγλων και άλλων φιλελλήνων, και πολλάκις οδηγήθηκε σε πόλεμο, εμφυλίους και εθνικές καταστροφές, υπό το βλέμμα ομοίως όπως εγώ είμαι, αφελών πολιτών που πάντα πίστευαν χωρίς δική τους κρίση, ό,τι τους έλεγαν !

Ξέχασα τι συνέβει το 1912 - 13, το 1922, το 1940, το 1945, το 1967, το 1974. Και ακόμα πιστεύω, όπως μου λένε, ότι το οικόπεδο που ζω, είναι άρτιο προς οικοδόμηση !

Ξέχασα λοιπόν πολλά ! Πάρα πολλά ! Και κυρίως δεν έμαθα ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται γιατί τα ένστικτα των λαών παραμένουν. Γράφονται στο DNA τους και δεν ξεγράφονται. Είναι η μοίρα.

Σήμερα, πιστεύω ακόμα ότι αυτό το οικόπεδο, κυβερνάται από έλληνες πολιτικούς.
Περιμένω ακόμα να δυναμώσουν την οικονομία, να διευρύνουν ποιοτικά την παιδεία, να αναπτύξουν τον πολιτισμό.
Περιμένω ακόμα να κρατήσουν τις υποσχέσεις τους, οι πολιτικοί που πλούτισαν.
Περιμένω ακόμα, αυτό το Κράτος να με εμπιστευθεί ως πολίτη του και να μου δώσει την αξία που μου ανήκει.

Φαίνεται όμως, ότι θα περιμένω για πάρα πολύ ακόμα. Διότι ξεχνάω εύκολα και προτιμώ να κάθομαι, να περιμένω και να μιλάω γενικά και αόριστα. Γιατί με έχουν μάθει να φοβάμαι !

Γρηγορείτε

ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΑΥΤΟΛΥΚΟΣ