Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012

ΠΟΙΟΙ ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ CARREFOUR ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ


Την υγιή επιχειρηματική δράση, τη διαρκή ανάπτυξη και την περαιτέρω συμβολή της στην προστασία των κοινωνικών δομών, προτάσσει η Carrefour Μαρινόπουλος στην ιδιαίτερα
δυσμενή περίοδο που διέρχεται η χώρα.
Η προσπάθεια πάντως του κορυφαίου πολυεθνικού ομίλου συναντά ενίοτε αρκετά εμπόδια σε μια αγορά όπου οι συνθήκες ανταγωνισμού δεν επιβάλλονται τόσο από την ίδια την αγορά όσο από αλλότριους παράγοντες που προσπαθούν να επωφεληθούν της συγκυρίας, να εκβιάσουν καταστάσεις και να κερδοσκοπήσουν σε βάρος του επιχειρηματικού ιστού της χώρας.
Σε μια τέτοια κατάσταση, έχει περιέλθει και ο όμιλος Carrefour Μαρινόπουλος βαλλόμενος ανηλεώς από ανώνυμα δημοσιεύματα σε ιστότοπους άγνωστης μεν ταυτότητας αλλά κατευθυνόμενης σκοπιμότητας που δεν είναι άλλη από τον εκβιασμό της εταιρείας για προσπορισμό ιδίων οφελών. Ομάδα δικηγόρων, τους οποίους εύκολα μπορεί να εντοπίσει και να παραπέμψει στο πειθαρχικό η διοίκηση του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών αρκεί να αναζητήσει τα στοιχεία τους από την αρμόδια Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, έχει επιδοθεί σε μια άνευ προηγουμένου διασπορά ψευδών ειδήσεων κατά της Carrefour φτάνοντας στο σημείο να διακινεί καθημερινά σενάρια περί αποχώρησης της εταιρείας από τη χώρα, περί διευρυμένων ζημιών, μαζικών απολύσεων και απλήρωτων προμηθευτών.
Ταυτότητα
Το οξύμωρο είναι ότι ενώ η Carrefour Μαρινόπουλος αποτελεί την πρώτη εταιρεία λιανικής στην Ελλάδα με ετήσιο τζίρο 2,5 δις ευρώ και είναι μέλος του ομίλου Carrefour (πρώτης πανευρωπαϊκά και δεύτερης παγκοσμίως αλυσίδας λιανικής) οι αρμόδιες δικαστικές αρχές αντί να παρέμβουν και να προστατεύσουν σε συνεργασία με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, μια τέτοιου μεγέθους επιχείρηση, παραμένουν αδρανείς. Με τη στάση τους «υποδαυλίζουν» από τη μία μεριά την ανεξέλεγκτη δράση κερδοσκόπων και εκβιαστών στο εγχώριο επιχειρηματικό περιβάλλον και από την άλλη την επενδυτική απαξίωση αφού ποιος σοβαρός διεθνής όμιλος θα θελήσει να επενδύσει στην Ελλάδα όταν βλέπει να συμβαίνουν αυτά σε βάρος ενός πολυεθνικού κολοσσού.
Προφίλ
Με παρουσία 20 χρόνων στην Ελλάδα, η Carrefour Μαρινόπουλος διαθέτει μακράν το μεγαλύτερο δίκτυο καταστημάτων – περισσότερα από 800 πανελλαδικά και 15.000 εργαζόμενους.
Ως μία από τις κορυφαίες εταιρίες του ιδιωτικού τομέα στην Ελλάδα, η Carrefour Μαρινόπουλος στηρίζει την οικονομία της χώρας και δημιουργεί οικονομική αξία για τους κοινωνικούς της εταίρους. Ο κύκλος εργασιών της εταιρίας διασφαλίζει ότι σημαντικά ποσά επιστρέφουν πίσω στην κοινωνία, όπως στους περισσότερους από 2.000 προμηθευτές της -με τη μορφή αγορών, στους 15.000 εργαζομένους της -με την μορφή μισθών, παροχών και ασφαλιστικών εισφορών, και στο κράτος -με την μορφή φόρων, συνεισφέροντας με τον τρόπο αυτό στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας, αλλά και των τοπικών αγορών στις οποίες δραστηριοποιείται η Carrefour Μαρινόπουλος. Επί τούτου, μόνο για το 2010, 211 εκατ. ευρώ δόθηκαν για πληρωμές σε εργαζομένους, 102 εκατ. ευρώ για πληρωμές σε φόρους, 53 εκατ. ευρώ για επενδύσεις και 1,9 δις ευρώ σε προμηθευτές (κυρίως εγχώριους).
Επενδυτικό πλάνο
Για το 2011, το της Carrefour Μαρινόπουλος, ανήλθε σε 100 εκατ. ευρώ και περιελάμβανε την πλήρη μετατροπή και ανανέωση των καταστημάτων Dia σε Carrefour Express και Carrefour Μαρινόπουλος, τη δημιουργία 23 νέων καταστημάτων που αντιστοιχούν σε 32.239 τ.μ. συνολικά, αλλά και τη λειτουργία του πρώτου Carrefour Planet στην Ελλάδα, ενός νέου μοντέλου υπεραγοράς, που μέχρι το τέλος του 2013 θα λειτουργεί σε 10 σημεία στην Ελλάδα.
Ιδιωτική ετικέτα
Σε αυτή την ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική περίοδο που διανύει η χώρα, τα ελληνικά νοικοκυριά, οι επιχειρήσεις και ολόκληρη η κοινωνία, η Carrefour Μαρινόπουλος συνεχίζει να τηρεί τις δεσμεύσεις της προς τους πελάτες της, τους συνεργάτες της και το κοινωνικό σύνολο. Ως προς τους πελάτες της και την ελάφρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού, η Carrefour Μαρινόπουλος διαθέτει τη μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην ελληνική αγορά. Αυτό μεταφράζεται τόσο σε ποικιλία αγαθών, όσο και σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές.
Παράλληλα, η εταιρία συνεχίζει και ενδυναμώνει ακόμη περισσότερο τις εμπορικές της ενέργειες με καθημερινές προσφορές. Έχοντας σκόπιμα προσαρμόσει την πολιτική της ως προς την υποστήριξη και χρηματοδότηση μικρών εγχώριων παραγωγών και προμηθευτών, ώστε να ανταπεξέλθουν στα προβλήματα και τις πιέσεις που προκύπτουν από τη χαμηλή ρευστότητα στην αγορά. Αξίζει να αναφερθεί ότι από το σύνολο των 2.000 προμηθευτών της Carrefour Μαρινόπουλος, σχεδόν το 90% αφορά ελληνικές επιχειρήσεις, και ότι η συμβολή των ελληνικών προϊόντων στον ετήσιο κύκλο εργασιών αντιστοιχεί σε ποσοστό περίπου 85%.
Αλληλεγγύη
Εκτός από την ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας, η Carrefour Μαρινόπουλος δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στη συνεισφορά για την ευημερία της κοινωνίας. Σε μια εποχή που ακόμα και τα βασικά καταναλωτικά αγαθά λείπουν από πολλά τραπέζια ελληνικών νοικοκυριών και πλέον πολλές φορές, τίθεται θέμα επιβίωσης, η Carrefour Μαρινόπουλος βοηθάει τους ασθενέστερους για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στην καθημερινότητά τους. Ηδη από το 2007, πρώτη ξεκίνησε το θεσμό των Κοινωνικών Παντοπωλείων στην Ελλάδα, έχοντας σήμερα θέσει σε λειτουργία 3 Κοινωνικά Παντοπωλεία σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη που παρέχουν – εντελώς δωρεάν – προϊόντα βασικής ανάγκης σε 600 οικογένειες, περίπου 5,000 ανθρώπους κάθε μήνα. Αυτό συνεπάγεται μία προσφορά – σε προϊόντα και έξοδα λειτουργίας των Κοινωνικών Παντοπωλείων – 3 εκ. ευρώ το χρόνο.
Αύξηση μ/κ
Σημαντικό επίσης στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι η Carrefour Μαρινόπουλος αποτελεί, για τα δεδομένα της εποχής, εξαίρεση από τον κανόνα καθότι δεν έχει απολύτως κανένα χρέος ως προς τις τράπεζες αλλά ενισχύει τη ρευστότητα της αγορά με τις τραπεζικές καταθέσεις – κάθε μήνα – από τις εισπράξεις των 800 καταστημάτων της. Η δέσμευση των μετόχων της εταιρίας ως προς την ενδυνάμωση της παρουσίας της εταιρίας στην ελληνική αγορά – σε απάντηση στα όποια σενάρια – είναι αδιαμφισβήτητη γεγονός που αποδεικνύεται έμπρακτα από την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας στο τέλος του 2011 κατά 50 εκ. ευρώ.