Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011

Ο… «Jeremie» έριξε 120 εκατ. ευρώ στην αγορά


Πρεμιέρα πραγματοποίησε το πρωί της Τρίτης το Νέο Ταμείο άντλησης κεφαλαίων με την επωνυμία «Jeremie», που αφορά στην ενίσχυση των … μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων από δύο τραπεζικούς πυλώνες: την Εθνική και την Alpha Bank.

Πιο συγκεκριμένα, άμεσοι πόροι 120 εκατ. ευρώ και συνολικά 360 εκατ. ευρώ μέχρι το Μάιο θα διοχετευθούν στην αγορά, αποσκοπώντας στην παροχή σανίδας σωτηρίας για χιλιάδες ΜΜΕ.

Ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης επισήμανε ότι η επιτάχυνση της αξιοποίησης αυτής της σημαντικής πρωτοβουλίας «θα μας επιτρέψει να ενισχύσουμε τις επενδύσεις και τη ρευστότητα των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων». Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, «υπολογίζεται ότι σήμερα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν πάνω από 95% του συνόλου των ελληνικών επιχειρήσεων, αλλά και της απασχόλησης. Η ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων δεν αποτελεί απλά μονόδρομο, αλλά οδηγό επιβίωσης για την ελληνική οικονομία».

Στη συνέχεια, ο υπουργός παρουσίασε τα καινοτόμα χρηματοδοτικά προϊόντα του «Jeremie», τα οποία αφορούν στα εξής:

1. Νέα Επιχειρηματικότητα. Έχει συνολικό προϋπολογισμό 120 εκατ. ευρώ και αφορά χορήγηση δανείων έως 100.000 ευρώ σε μικρές και πολύ μικρές νεοϊδρυθείσες επιχειρήσεις ή επιχειρήσεις που έχουν έως και τρία χρόνια λειτουργίας και προσωπικό μέχρι 50 άτομα. Αιτήσεις για ευνοϊκή δανειοδότηση, με επιτόκιο που ξεκινά κάτω από 3% και περίοδο αποπληρωμής από 36 έως 72 μήνες, μπορούν να γίνονται από σήμερα, 22 Φεβρουαρίου.

2. Μικροδάνεια. Έχει συνολικό προϋπολογισμό 60 εκατ. ευρώ και αφορά χορήγηση δανείων έως 25.000 ευρώ, με όρους αντίστοιχους του πρώτου προϊόντος, σε πολύ μικρές επιχειρήσεις όλων των τομέων οικονομικής δραστηριότητας. Το προϊόν θα διατεθεί στην αγορά μέχρι τον Απρίλιο.

3. Ψηφιακή Στρατηγική. Έχει συνολικό προϋπολογισμό 180 εκατ. ευρώ και αφορά χορήγηση δανείων έως 500.000 ευρώ σε επιχειρήσεις με προσωπικό έως 250 άτομα, που θα κάνουν επενδύσεις στους τομείς Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Το προϊόν αυτό υπολογίζεται ότι θα βοηθήσει περί τις 2.000 επιχειρήσεις να γίνουν πιο ανταγωνιστικές στις διεθνείς αγορές και θα διατεθεί στην αγορά μέχρι το Μάιο.

Το επόμενο τρίμηνο θα ακολουθήσουν στοχευμένες προκηρύξεις στο πλαίσιο του «Jeremie», ύψους πάνω από 30 εκατ. ευρώ, για προϊόντα επιχειρηματικού κεφαλαίου (Venture Capital), που αποσκοπούν στη στήριξη επιχειρήσεων πληροφορικής και επικοινωνιών, νέες ή υφιστάμενες, οι οποίες αναπτύσσουν καινοτόμα προϊόντα.


protothema