Νιόβη Παυλίδου: Πρέπει να βιαστούμε για να μην χάσουμε την ευκαιρία αναβάθμισης του αεροδρομίου «Μακεδονία»
Επίσκεψη στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» πραγματοποίησε,
το πρωί, η επικεφαλής
του συνδυασμού
«Πολίτες Μπροστά» Νιόβη Παυλίδου όπου συναντήθηκε με τον αερολιμενάρχη του
αεροδρομίου Αχιλλέα Τοπούζα και τον διευθυντή της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων
(ΕΥΔΕ) Αεροδρομίων Βορείου Ελλάδος Χρήστο Καραλή. Η κα Παυλίδου, αφού ενημερώθηκε για την πορεία των εργασιών
αναβάθμισης του αεροδρομίου «Μακεδονία», προέβη στην εξής δήλωση:
«Η επέκταση
του διαδρόμου 10-28, κατά 1000 μέτρα, θα καταστήσει το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης ουσιαστικά διεθνές αεροδρόμιο.
Γιατί
θα προσφέρει:
-Επέκταση των
υπηρεσιών του αεροδρομίου σε
υπερατλαντικές πτήσεις, χωρίς ενδιάμεσο σταθμό
-Καθιέρωση
δρομολογίων μακρινών αποστάσεων
-Αύξηση
επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης
-Αναβάθμιση
του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης σε ανταγωνιστικό, κομβικό αεροδρόμιο
-Δημιουργία
άμεσων θετικών επιπτώσεων στην οικονομία, στην επιχειρηματική δραστηριότητα
και στην εμπορική, τουριστική και πολιτιστική κίνηση.
Όμως, μετά από ακυρώσεις δύο διαγωνισμών, η υπογραφή
της σύμβασης κατασκευής του έγινε στις 31/10/2005 και με συμβατικό χρόνο
ολοκλήρωσής του τον Ιούνιο του 2011. Σήμερα η εξέλιξη των εργασιών βρίσκεται ακόμη
περίπου στο 75% του φυσικού αντικειμένου και η επίσημη προθεσμία ολοκλήρωσης
είναι μέχρι το τέλος του 2015.
Ελπίζω, αυτή τη φορά, να ολοκληρωθεί γιατί φοβάμαι
ότι, πέραν των νέων καθυστερήσεων, δεν θα υπάρχουν και πόροι για τη
χρηματοδότησή του.
Το δεύτερο έργο που κατασκευάζεται και είναι η αναβάθμιση του χερσαίου τμήματος του 10-28
για να αποκτήσει τα ίδια στάνταρ με την επέκταση, δημοπρατήθηκε στις 8/3/2012
με εκτιμούμενη ολοκλήρωση 31/8/2014. Οι καθυστερήσεις εδώ είναι μεγάλες επίσης,
λόγω και προβλημάτων που προέκυψαν κατά τη διάρκεια των χωματουργικών εργασιών.
Ελπίζω να τελειώσει και αυτό στο τέλος του 2015, διαφορετικά δεν θα έχει χρηματοδότηση
για τη συνέχισή του. Η επέκταση και αναβάθμιση του διαδρόμου 10-28 είναι ένα
πολύ σημαντικό έργο για το αεροδρόμιο, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 200 εκατομμυρίων
ευρώ. Για να γίνει κατανοητή αυτή η σημασία, θέλω να τονίσω πως ο υφιστάμενος
διάδρομος με τα σημερινά χαρακτηριστικά έχει δυνατότητα εξυπηρέτησης του 22%
των υφιστάμενων τύπων αεροσκαφών, ενώ με την ολοκλήρωση των έργων, θα μπορεί να
εξυπηρετεί το 90% των υφιστάμενων τύπων αεροσκαφών»
Τέλος η κα
Παυλίδου σημείωσε ότι «η συνεργασία του κρατικού αεροδρομίου Θεσσαλονίκης,
αλλά και μίας σειράς άλλων αεροδρομίων που αποτελούν την ομάδα την οποία
ετοιμάζεται να δημοπρατήσει για ιδιωτικοποίηση το ΤΑΙΠΕΔ είναι θετική, αλλά
χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή για το πώς θα γίνει.
Η
συνεργασία αυτή πρέπει να βοηθήσει:
α) την
εξεύρεση πόρων για την κατασκευή του νέου αεροσταθμού, όπως προβλέπει το master plan του
2000 για το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης
β) να το
διασυνδέσει με διεθνείς προορισμούς για να αυξηθεί η κίνηση, χωρίς, όμως,
επιβάρυνση του κόστους χρήσης του, η οποία μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά
στην ανάπτυξη του αεροδρομίου
Για αυτό και έχουμε ζητήσει πληροφόρηση από το
ΤΑΙΠΕΔ, κάτι που δυστυχώς η απερχόμενη διοίκηση της περιφέρειας δεν το έπραξε,
για να ενημερωθούμε και να παρουσιάσουμε τις θέσεις μας».