Τρίτη 15 Απριλίου 2014

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΡΟΜΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ-ΠΑΡΑΛΙΑΣ

Ευχαριστούμε πάρα πολύ τον αποστολέα του μηνύματος.... ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΗ ΑΠΟ-ΔΡΑΣΗ ΠΙΕΡΙΑΣ
«Ο Παράδρομος έχει την δική του ιστορία»
Ο παράδρομος του τίτλου δεν είναι άλλος από το γνωστό βοηθητικό δρόμο δίπλα στην κύρια οδό που οδηγεί από την Περίσταση προς την Παραλία. Δε θα ξεχάσουμε ποτέ το
καλοκαίρι του 2010, κατά το οποίο δύο ποδηλάτες έχασαν την ζωή τους στον παράδρομο αυτό, ενώ αργότερα έχασε την ζωή του και ένας μοτοσυκλετιστής. Και αυτό είναι μόνο ένα μικρό δείγμα των θυμάτων του παράδρομου. Πάρα πολλά και τα τροχαία με υλικές ζημιές, ακόμα περισσότερα αυτά που αποφεύχθηκαν  την τελευταία στιγμή.
Εάν κάποιος κινηθεί στον παράδρομο -μια ηλιόλουστη ειδικά μέρα- θα δει πάρα πολλούς ποδηλάτες αλλά και πεζούς να κάνουν την βόλτα τους, να αθλούνται ή και να μετακινούνται προς τη δουλειά τους. Παράλληλα, θα δει οχήματα παντός τύπου (από ποδήλατα και μηχανές ως νταλίκες και τρακτέρ) να περνάνε από τον κεντρικό δρόμο στον παράδρομο (σε όλη την διαδρομή και όχι από τους κόμβους) χωρίς να σταματάνε, με κίνδυνο να προκληθεί ατύχημα. Επιπλέον, δεν είναι λίγοι οι οδηγοί αυτοί που χρησιμοποιούν τον παράδρομο για να αποφύγουν κάποιον έλεγχο της Τροχαίας. Πολλοί δε, μάλιστα, σε κατάσταση μέθης.
Ο σύλλογός μας ιδρύθηκε το Μάιο του 2010 και έθεσε το πρόβλημα του παράδρομου στην πρώτη γραμμή. Έδωσε συνεντεύξεις σε τοπικά κανάλια για το πρόβλημα, οργάνωσε ποδηλατοπορείες με πολύ μεγάλη συμμετοχή, προχώρησε σε επαφές με τις αρμόδιες υπηρεσίες (Τροχαία, Περιφέρεια, Δήμο κλπ) για να λυθεί το πρόβλημα. Συμμετείχαμε σε συναντήσεις φορέων ύστερα από πρόσκληση της Περιφέρειας, ώσπου τελικά στις 17/7/2012 εγκρίνεται η μελέτη από την Περιφέρεια για την εγκατάσταση στηθαίων ασφαλείας. Περιμέναμε με υπομονή τις εξελίξεις συνεχίζοντας να κρατάμε το θέμα στο προσκήνιο. Το καλοκαίρι του 2013 για ακόμα μια φορά κληθήκαμε σε συνάντηση φορέων στην Περιφέρεια, όπου υπήρξαν μεγάλες αντιδράσεις από συγκεκριμένους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον παράδρομο, αλλά η απόφαση είχε ληφθεί, το έργο είχε δρομολογηθεί και δεν μπορούσε να παγώσει όπως μας διαβεβαίωσαν οι υπεύθυνοι. Εμείς δεν είχαμε κανένα λόγο να μην τους πιστέψουμε.
Στις 11 Σεπτεμβρίου 2013 υπογράφεται η σύμβαση με τον εργολάβο με διάρκεια έργου 180 ημέρες. Ο καιρός περνούσε, όμως, και δεν βλέπαμε να προχωράει το έργο. Δεν μείναμε, λοιπόν, στις προφορικές διαβεβαιώσεις και υποβάλλαμε αίτημα με αριθμό πρωτοκόλλου στις 16/12/2013 για να λάβουμε γραπτή δεσμευτική απάντηση για το χρονοδιάγραμμα του έργου και για όλες τις λεπτομέρειες του.  Τέσσερις μήνες μετά (15/4/2014) δεν έχουμε λάβει καμία επίσημη απάντηση, παρότι οι υπηρεσίες υποχρεούνται να απαντούν σε οποιοδήποτε αίτημα σε 60 ημέρες το ανώτερο.
Μεταβήκαμε για ακόμη μια φορά στην υπηρεσία και απαιτήσαμε μια απάντηση, έστω και προφορική.  Λάβαμε, λοιπόν, αναλυτική απάντηση για την κατάσταση που επικρατεί.
Αναζητώντας πληροφόρηση από το σύστημα «Διαύγεια» βρήκαμε τα σχετικά έγγραφα καθώς και την έκδοση του πρώτου λογαριασμού του έργου για την πρώτη πληρωμή.
Μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η σήμανση του δρόμου καθώς και η τοποθέτηση στηθαίων από την Παραλία μέχρι το ύψος του γηπέδου την Καλλιθέας. Μετά σταμάτησαν οι εργασίες.
Όπως μας εξήγησαν οι αρμόδιοι υπάλληλοι, υπήρξε αίτημα από τον ανάδοχο για δίμηνη παράταση του έργου. Οι λόγοι ήταν οικονομικοί όπως μας διαβεβαίωσαν. Κατά διαβολική σύμπτωση η παράταση είναι μέχρι λίγο πριν τις εκλογές…
Δεν μπορούμε να πιστέψουμε φήμες που λένε ότι καταστηματάρχες που βρίσκονται από το σημείο που σταμάτησε το έργο και πέρα μέχρι την Περίσταση έχουν αντιδράσει για αυτό το έργο.
Δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι ένας επιχειρηματίας  προτιμά να ρισκάρει ζωές, απλά και μόνο για να μπορεί ο πελάτης του ή και ο ίδιος να παρανομεί περνώντας στο αντίθετο ρεύμα.
Δεν μπορούμε να πιστέψουμε πως οι καταστηματάρχες της περιοχής αλλά και οι τοπικοί άρχοντες είναι τόσο επιχειρηματικά ανίδεοι και δεν βλέπουν το οικονομικό όφελος που θα προέλθει από την ανάδειξη της περιοχής τους, όταν ο παράδρομος διαχωριστεί από τον κύριο δρόμο και δημιουργηθούν πάνω του πεζόδρομος και ποδηλατόδρομος.
Μας είναι δύσκολο να κατανοήσουμε το πώς μπορεί μια υπηρεσία να παγώνει έργο που αφορά χιλιάδες κόσμου, μόνο και μόνο για χάρη κάποιων επιχειρήσεων.


Το έργο θα έπρεπε να είχε παραδοθεί στις 11 Μαρτίου 2014.
Ελπίζουμε ότι η δίμηνη παράταση θα είναι και η τελευταία που δίνεται.
Πιστεύουμε ότι θα έχουμε άμεση γραπτή απάντηση στο αίτημά μας.
 Απαιτούμε το έργο να ολοκληρωθεί άμεσα και οπωσδήποτε πριν την καλοκαιρινή περίοδο.
 Δεσμευόμαστε ότι θα προβούμε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Εκ του Δ.Σ.