Στην Σύμβαση Παραχώρησης της οδού Μαλιακός – Κλειδί δυστυχώς
περιλαμβάνεται και η αποτυχημένη χωροθέτηση Διοδίων Αιγινίου. Πρόκειται για εμφανέστατο χονδορειδές λάθος
αφού δεν έλαβε υπόψιν:
α) την ύπαρξη Διοδίων σε απόσταση 12 km
β) τον ενιαίο χαρακτήρα του οδικού δικτύου Εθνικής Οδού
γ) την μη ύπαρξη παρά την κρατική υποχρέωση ,αλλά και το τεράστιο κόστος κατασκευής
παράπλευρων οδών, αφού υπάρχει ο Αλιάκμονας δίπλα στα διόδια.
δ) την διπλή συμφόρηση – μποτιλιάρισμα στις ώρες και μέρες αιχμής στα δύο
διόδια, που δημιουργούν επί της ουσίας συνθήκες παρακώλυσης της ελεύθερης
κυκλοφορίας πολιτών.
ε) την επιβάρυνση της Παλαιάς Εθνικής Οδού, κυρίως με βαριά κυκλοφορία,
λόγω επιλογής αποφυγής Διοδίων Αιγινίου, (κυρίως από Δυτική Εγνατία και από
Ευζώνους) κάτι που δεν αντέχει η μη κατάλληλη υποδομή και γεωμετρία της, αλλά
και δημιουργεί μεγάλους κινδύνους, αφού διέρχεται μέσω οικισμών, με οδυνηρό
ενδεχόμενο τροχαίων ατυχημάτων ακόμα και για ανθρώπινες ζωές.
Επί πλέον με το δεδομένο της λειτουργίας της ΠΕ Πιερίας ως δορυφόρος της
Μητρόπολης – συμπρωτεύουσας, αφού και το ήμισύ της είναι ενταγμένο στο
Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης, οι συνέπειες είναι οδυνηρές:
α) Η μεγάλη μείωση επισκεψιμότητας από το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης
προς την Πιερία θα πλήξει καίρια τον τουρισμό και την εστίαση με αποτέλεσμα
κλείσιμο επιχειρήσεων και απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας.
β) Εκατοντάδες επιχειρήσεις της Πιερίας άλλων τομέων παραγωγής θα
κλείσουν ή θα μεταφερθούν.
γ) Χιλιάδες Πιεριείς που εργάζονται στη Θεσσαλονίκη θα εγκαταλείψουν τον
Νομό και θα εκμηδενιστεί η υπάρχουσα τάση εγκατάστασης άλλων.
δ) Το διπλό διόδιο θα αυξήσει το κόστος και τον χρόνο μεταφοράς και
μετακίνησης με πολλαπλασιαστικές οικονομικές και κοινωνικές οδυνηρές
επιπτώσεις.
Ως συμπέρασμα δηλαδή η επιλογή της θέσης για τα Διόδια Αιγινίου:
α) Αντίκειται στη αρχή ελεύθερης
κυκλοφορίας σε ενιαίο Εθνικό δίκτυο, με λειτουργία Διοδίων σε ελάχιστη απόσταση
μεταξύ τους.
β) Αντίκειται στην αρχή της ελεύθερης επιλογής του πολίτη να επιλέξει οδό
με Διόδια ή όχι, αφού ούτε υπάρχουν ούτε μπορούν να κατασκευαστούν παράπλευροι
οδοί.
γ) Δημιουργούν συνθήκες ερήμωσης για την Πιερία.
δ) Επιφέρουν τεράστιους κινδύνους για ανθρώπινες ζωές αφού
πολλαπλασιάζεται η κυκλοφορία κυρίως με βαριά οχήματα στην ανοικτή ακατάλληλη
παλαιά Εθνική οδό που διέρχεται από Χαλκηδόνα έως Αιγίνιο. Ήδη τα ατυχήματα γίνονται καθημερινά.
Για όλους αυτούς τους λόγους τα Διόδια αυτά αν και αποπερατώθηκαν στις
αρχές του 2010 δεν λειτούργησαν έως τις 28-1-13. Τότε για λόγους που δεν εξηγήθηκαν ποτέ,
ενεργοποιήθηκαν και εκείνη τη μέρα μια μεγαλειώδης ειρηνική λαϊκή συγκέντρωση
δεν επέτρεψε επί πολλές ώρες την έναρξη λειτουργίας των διοδίων Αιγινίου. Ακολούθησε η απώθηση από τις δυνάμεις
καταστολής με χημικά, ξυλοκόπημα, συλλήψεις και διώξεις. Από τότε τα διόδια λειτουργούν μόνο υπό την
φρούρησή τους.
Επισκεφθήκαμε από τότε δύο φορές το υπουργείο. Εξηγήσαμε με σαφήνεια τους λόγους που
καθιστούν απόλυτη ανάγκη τη μη λειτουργία τους.
Θεωρούμε εφικτή τη δυνατότητα για τροποποίηση της Σύμβασης παραχώρησης
με πολλούς εναλλακτικούς νομικούς τρόπους και συνεχίζουμε να καλούμε την
κυβέρνηση να το πράξει.
Όμως δυστυχώς ζούμε κάτι πολύ ακραίο και οι ολέθριες συνέπειες ήδη
αρχίζουν να γίνονται φανερές. Έχουμε
υποχρέωση να αγωνιστούμε για να προστατεύσουμε τον τόπο μας από την εξαθλίωση
και την ερήμωση.
Σας καλούμε λοιπόν σε ένα παλλαϊκό συλλαλητήριο μόνιμης απελευθέρωσης
κυκλοφορίας και παύσης λειτουργίας διοδίων, στα Διόδια Αιγινίου την Κυριακή 10
Μαρτίου 2012 στις 12 π.μ. Ελπίζουμε και
πιστεύουμε στην συμπαράσταση και συμμετοχή σας, ώστε να ευοδωθεί ο αγώνας μας και να διορθωθεί το οδυνηρό για
την Πιερία λάθος χωροθέτησης Διοδίων.
Θα θέλαμε αν συμφωνείτε και συμμετέχετε να μας ενημερώσετε με όποιο τρόπο
θέλετε.
Αιγίνιο
27-2-2013
Με
τιμή
Ο
Δήμαρχος Πύδνας – Κολινδρού