Το δημοφιλέστατο γερμανικό best seller ντύνεται την οικολογική / οικονομική φορεσιά του.
Γράφει ο Νίκος Λουπάκης
Το μεγάλο ζητούμενο των ημερών, τη μείωση της κατανάλωσης και κατ’ επέκταση τη μείωση
των εκπομπών ρύπων, σηματοδοτεί το λογότυπο BlueMotion, που προδίδει την ύπαρξη ενός πακέτου αξεσουάρ/μετατροπών με τα οποία είναι εφοδιασμένα μια σειρά μοντέλα της Volkswagen.
Στην περίπτωσή μας, κυρίαρχο ρόλο στη διαμόρφωση του οικολογικού προφίλ του Polo BlueMotion παίζει ο τρικύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 1.2 TDi που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, με εξαιρετικά «μακριές» σχέσεις μετάδοσης. Αυτές, με την αξιοποίηση της αυξημένης ροπής που χαρακτηρίζει κάθε πετρελαιοκινητήρα, επιτρέπουν να κινείσαι με μεγάλη ταχύτητα έχοντας τον κινητήρα να δουλεύει με πολύ λίγες στροφές. Βεβαίως τα κυβικά είναι λίγα και κάτω από τις 2.000 στροφές/λεπτό νιώθεις ένα... κενό, το γνωστό κενό που στον ένα ή τον άλλο βαθμό χαρακτηρίζει τους μικρούς diesel και που σε αναγκάζει να ξεκινάς με περισσότερο γκάζι.
Ωστόσο, το πέρασμα στο βασίλειο της ροπής (180 Nm/2000 rpm) είναι αρκετά προοδευτικό, ενώ η ισχύς (75 ίπποι) που έχεις στη διάθεσή σου μπορεί να μην σε κάνει να νιώσεις ευτυχία, αλλά είναι επαρκής για να κινείσαι αξιοπρεπώς.
Πρωταρχικός στόχος, βέβαια, δεν παύει να είναι η οικονομία και εδώ το νόμισμα έχει δύο όψεις. Στον ανοιχτό δρόμο, ναι, εκεί είδαμε την ένδειξη του trip computer να απειλεί να επιβεβαιώσει τις προδιαγραφές (4,2 λίτρα/100 km). Στην πόλη όμως, παρά την πρακτικά άψογη λειτουργία του stop & start (και παρά το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση), το πράγμα «τσίμπαγε» κάπως και για τα 6,3 λίτρα/100 km (με μέση ωριαία ταχύτητα 31 km/h) χρειάστηκε να προσπαθήσουμε...
Δεν αλλάζει η ουσία, καίει όντως λίγο το «οικολογικό» Polo, αλλά τις εντυπώσεις τις κερδίζει στην εθνική οδό. Ίσως γιατί οι βελτιώσεις που κουβαλά το λογότυπο BlueMotion έχουν να κάνουν και με την αεροδυναμική και με τα ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης («δουλεύουν» με αυξημένη κατά 0,3 bar πίεση).
Κατά τ’ άλλα, δεν μπορείς να πεις ότι το Polo είχε κατακτήσει άδικα (ή έστω εντελώς άδικα) τον τίτλο του ευρωπαϊκού αυτοκινήτου της χρονιάς το 2010. Από τα πιο ισορροπημένα αυτοκίνητα της αγοράς, με επαρκέστατους χώρους, υπαρκτό πορτμπαγκάζ, ευέλικτο στην πόλη, σταθερό στον αυτοκινητόδρομο, με υψηλού επιπέδου εργονομία και μια διαρρύθμιση του εσωτερικού που εκτοξεύει την χρηστικότητα στα ύψη.
Το γεγονός ότι η ανάρτηση δείχνει λίγο χαλαρή στις στροφές και κάπως ξερή στις εγκάρσιες ανωμαλίες, ιδιαίτερα με πλήρες φορτίο, δεν αλλάζει την ουσία και το κράτημα του οικολογικού Polo μπορεί να μην προκαλεί ρίγη συγκίνησης αλλά σίγουρα δεν σε κάνει να νιώθεις ανασφαλής. Εν ολίγοις, αν ήταν γυναίκα, θα σκεφτόμασταν ότι θα γινόταν καλή σύζυγος. Για το ρόλο της ερωμένης θα προτιμούσαμε κάτι άλλο...
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε φορούσε λάστιχα Dunlop SP Sport 01 185/60 R15 81T και διέθετε κανονική ρεζέρβα. Τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά..
ΥΠΕΡ Κινητήρας, χαμηλή κατανάλωση, εξαιρετική εργονομία – εσωτερική διαρρύθμιση, χώροι (με βάση την κατηγορία)
ΚΑΤΑ Χαλαρή και «ξερή» ανάρτηση, άβολη μονοκόμματη πλάτη πίσω καθίσματος
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
Κινητήρας | 1.199 cm3 |
Ισχύς | 75 / 4200 rpm |
0-100 km/h | 13,9’’ |
Ταχύτητα | 173 km/h |
Κατανάλωση* | 4,1 / 3,0 / 3,4 l/100 km |
Εκπομπές CO2 | 89 g/km |
M x Π x Y | 3970 x 1682 x 1465 mm |
Πορτμπαγκάζ | 280 λίτρα |
Τιμή** | 16.590 € |
*Τυποποιημένη (πόλη/εκτός πόλης/μεικτή) | |
**Τιμή πεντάθυρης έκδοσης (η 3θυρη κοστίζει 16.180 €). Το Polo BlueMotion διατίθεται με ένα πακέτο εξοπλισμού που περιλαμβάνει 4 αερόσακους, ABS και ηλεκτρονικό σύστημα ασφαλείας – ESP, συµεριλαµβανοµένων ABS µε υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, ASR, EDL και MSR, air condition, ηχοσύστημα με MP3, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφής και ζάντες ελαφρού κράματος. |