Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2012

Σε χαμηλά επίπεδα η κίνηση στην αγορά της Κατερίνης


ΣΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ, ΠΑΡΑ ΣΤΙΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ

Εκπτώσεις εναντίον λογαριασμών. Αυτό φαίνεται να είναι το παιχνίδι που παίζεται στην αγορά και
επηρεάζει την αγοραστική κίνηση, ασχέτως του ύψους των ποσοστών που έχουν οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις. Τα καταστήματα της πόλης φαίνεται να μοιράζονται σε αυτά που πήγαν καλύτερα κατά τις προσφορές των γιορτών ή ανεβαίνουν τώρα, όμως όλοι συμφωνούν ότι η αγορά είναι πεσμένη σημαντικά.

Στις φετινές εκπτώσεις οι καταναλωτές δείχνουν μεγάλη επιφυλακτικότητα. Παρά το γεγονός ότι ήδη υπάρχουν σημαντικά ποσοστά, με τα περισσότερα καταστήματα να έχουν κατεβάσει τις τιμές τους μέχρι και 50%, η τάση που έχει το αγοραστικό κοινό φαίνεται να οδηγεί προς το Φεβρουάριο.

Το θέμα είναι και ψυχολογικό, καθώς όσο πλησιάζουν προς το τέλος τους οι εκπτώσεις φέρνουν επιπλέον προσφορές. Αυτές μπορεί να μην φέρνουν μεγάλες διαφορές, αφού ήδη υπάρχουν μεγάλες μειώσεις, όμως γενικεύουν την πτώση των τιμών σε όλο και περισσότερα προϊόντα πείθοντας έτσι τον καταναλωτή να προχωρήσει σε αγορές.

Άλλο ένα συμπέρασμα που προκύπτει από αρκετούς καταστηματάρχες, είναι ότι μεγάλη μερίδα των καταναλωτών της Κατερίνης αποφεύγει πλέον τα επώνυμα προϊόντα. Καταστήματα που βασίζονται επί σειρά ετών στις μάρκες που είχαν και τη ζήτησή τους από το κοινό, πλέον βλέπουν την κατάσταση να διαφοροποιείται, με τα ψώνια να γίνονται μόνο όταν είναι υποχρεωτικά και το πρωταρχικό κριτήριο να είναι η τιμή και όχι η ποιότητα.

Πλέον, δεν είναι λίγοι οι επαγγελατίες που προσδοκούν μέσα από τις εκπτώσεις να τα βγάλουν πέρα και όχι να κερδίσουν κάποια επιπλέον πίστωση χρόνου. Το πολιτικό-οικονομικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί δεν τους επιτρέπει να κοιτάξουν πιο μακριά από ένα μήνα, καθώς οι υποχρεώσεις και οι επιταγές τρέχουν. Όσο για το αν θα υπάρχει κίνηση μετά τις εκπτώσεις, οι ελπίδες εναπόκεινται στην αλλαγή του υπάρχοντος κλίματος.

Στην παρούσα φάση πάντως δεν υπάρχει αισιοδοξία, παρά μόνο εάν αλλάξει κάτι στην ψυχολογία αλλά και την τσέπη των καταναλωτών. Ακόμα και αυτοί που έχουν ακόμα την οικονομική δυνατότητα δεν προχωρούν σε αγορές, όσο υπάρχει τέτοια μεγάλη αβεβαιότητα. Όσο για τους υπόλοιπους, που αγωνιούν να πληρώσουν λογαριασμούς και να ισοσκελίσουν τον σπιτικό προϋπολογισμό, μάλλον θα χρειαστούν κάτι παραπάνω για να βγουν στη αγορά.


http://www.olympio-bima.gr/