Ποιο παιδί δεν έχει δυσκολευτεί να σηκωθεί το πρωί για το σχολείο με αποτέλεσμα να ακούσει κανένα «σήκω τεμπελάκο»;
Σύμφωνα με καθηγητή νευρολογικών Επιστημών της Οξφόρδης, κάθε άλλο παρά τεμπελιά
είναι αυτό καθώς ο εγκέφαλος των εφήβων λειτουργεί νωρίς το απόγευμα. Και για όλα φταίει μία ορμόνη, η μελατονίνη, η οποία εμφανίζεται σε αυτούς δύο ώρες αργότερα από το κανονικό!
είναι αυτό καθώς ο εγκέφαλος των εφήβων λειτουργεί νωρίς το απόγευμα. Και για όλα φταίει μία ορμόνη, η μελατονίνη, η οποία εμφανίζεται σε αυτούς δύο ώρες αργότερα από το κανονικό!
Και επειδή άλλο η θεωρία και άλλο η πράξη, ο Πολ Κέλι, πρόεδρος του σχολείου Μονκσίτον, στο Ουίτλι Μπέι του Βόρειου Τάινσαϊντ, αποφάσισε πέρυσι να μεταθέσει το πρωινό κτύπημα του κουδουνιού κατά μία ώρα με αποτέλεσμα τα μαθήματα να αρχίζουν στις 10 το πρωί.
Το αποτέλεσμα; Αν μη τι άλλο εντυπωσιακό καθώς το σχολείο κατάφερε στις εξετάσεις τα καλύτερα αποτελέσματα των τελευταίων 30 ετών με βαθμούς 25-30% υψηλότερους κατά μέσο όρο! Όπως τόνισε ο ίδιος στους Times, «η επιστήμη έδειξε ξεκάθαρα ποιος είναι ο κιρκαδιανός ρυθμός των παιδιών (δηλαδή το βιολογικό ρολόι). Τώρα πρέπει να κάνουν κάτι τα σχολεία και τα πανεπιστήμια. Το σημαντικό είναι η ευεξία των παιδιών».
Ανάλογη θέση, υπέρ της αλλαγής των σχολικών ωραρίων των εφήβων, πήρε και ο Ράσελ Φόστερ του Κολεγίου Μπρέιζνοουζ του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. «Οι έφηβοι έχουν βιολογική προδιάθεση να κοιμούνται αργά και να ξυπνούν αργά», τόνισε μιλώντας στο BBC. «Αρχίζοντας τα μαθήματα πιο αργά και μεταθέτοντας τα πιο δύσκολα μαθήματα αργά το πρωί ή το απόγευμα, επιτυγχάνουμε καλύτερα αποτελέσματα και έχουμε λιγότερα κρούσματα κατάθλιψης» κατέληξε σημειώνοντας, όμως, ότι ένας καλός ύπνος 8-9 ωρών είναι σε κάθε περίπτωση απαραίτητος στα παιδιά