Πέμπτη 21 Ιουλίου 2011

Επίθεση Ραγκούση σε Ρέππα για τις άδειες των ταξί έδωσε το έναυσμα για νέο πόλεμο…


Σε απεργία διαρκείας προχωρούν οι ιδιοκτήτες ταξί, σε αμφισβήτηση τουΠροεδρικού διατάγματος Ρέππα για τις άδειες προχωρεί ο νέος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γ. Ραγκούσης, τον υπουργό αμφισβητούν 21 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που ζητούν εσπευσμένα ενημέρωση, την καλή τους πρόθεση αμφισβητούν στο υπουργείο ενώ η αντιπολίτευση χλευάζει τον «καυγά» Ρέππα - Ραγκούση, που οδήγησε σε αδιέξοδο με οδυνηρές επιπτώσεις, κυρίως για τον τουρισμό…
Αναλυτικότερα:
Σε αδιέξοδο οδήγησε η συνάντηση του υπουργού Γιάννη Ραγκούση, με επταμελή αντιπροσωπεία των ιδιοκτητών ταξί όλης της χώρας. Στη συνέχεια, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ Θύμιος Λυμπερόπουλος, ανακοίνωσε ότι η απεργία συνεχίζεται χωρίς ημερομηνία λήξης…
Από την πλευρά του ο κ. Ραγκούσης, κατά τη διάρκεια της συνάντησης με τους εκπροσώπους των ταξί  εξήγησε γιατί  διαφοροποιήθηκε από το Προεδρικό Διάταγμα Ρέππα, για το άνοιγμα του επαγγέλματος . Μεταξύ άλλων τόνισε:
«Υπάρχει για εσάς το εύλογο ερώτημα: δεν υπάρχει συνέχεια στην κυβέρνηση; Βεβαίως υπάρχει, όταν υπάρχουν αποφάσεις συλλογικών οργάνων. Εάν είχε συνέλθει το υπουργικό συμβούλιο, και είχαμε αποφασίσει με τη συμμετοχή και τη δική μου ως υπουργού εσωτερικών , μετά από εισήγηση, ότι πρέπει να μείνει κλειστό το επάγγελμα των ταξί και είχαμε πάρει τέτοια απόφαση, τότε αυτό βεβαίως και θα δέσμευε τον οποιονδήποτε ερχόταν στη θέση του κ. Ρέππα. Όμως, σας το είπα και την προηγούμενη φορά ότι τέτοια απόφαση σε συλλογικό κυβερνητικό όργανο ποτέ δεν λήφθηκε. Η απόφαση ήταν της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας, όπως θα μπορούσε να είναι και οποιουδήποτε άλλου Υπουργού στο πλαίσιο των περιθωρίων που έχει από το σύνταγμα και το νόμο, να χειρίζεται κάποια θέματα όπως νομίζει. Αλλά εδώ, έφτασε το θέμα την υπογραφή μου να την βάλω εγώ, ο οποίος έχω άλλη άποψη, και δεύτερον δεν έχω μια κυβερνητική απόφαση να με δεσμεύει, μια συλλογική κυβερνητική απόφαση, για το αντίθετο μάλιστα υπάρχει απόφαση».
Επικαλέστηκε δε ο νέος υπουργός ότι «ο νόμος 3919 δεν αφήνει γενικά και αόριστα σε κάθε υπουργό τη δυνατότητα να εκδίδει ένα Προεδρικό Διάταγμα και να κλείνει ένα επάγγελμα» και «ότι είναι ήδη έτοιμη να εκδοθεί , μάλλον για να ακριβολογώ, να δημοσιοποιηθεί, απόφαση της ολομέλειας του ΣτΕ, με συγκεκριμένο σκεπτικό για ζητήματα που σχετίζονται με περιορισμούς στο άνοιγμα επαγγελμάτων». 
Αντιδράσεις βουλευτών ΠΑΣΟΚ
Επιστολή των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ Τόνιας Αντωνίου, Νίκου Σαλαγιάννη, την οποία συνυπογράφουν και οι Νάσος Αλευράς, Χρύσα Αράπογλου, Κώστας Καρτάλης, Σοφία Γιαννακά, Λεωνίδας Γρηγοράκος, Γιάννης Βούρος, Βασίλης Γερανίδης, Μιχάλης Τζελεπής, Σούλα Μερεντίτη, Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, Θωμάς Ρομπόπουλος, Θανάσης Παπαγεωργίου, Δημήτρης Λιντζέρης, Μιχάλης Κατρίνης, Δημήτρης Καρύδης, Ευά Καϊλη, Βασίλης Γιουματζίδης, Θανάσης Παπαδόπουλος, Ολγα Ρενταρή – Τέντε  ότι: «Όπως έχει εξελιχθεί η κατάσταση, η ελληνική οικονομία, ο τουριστικός κλάδος και η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό δέχονται αυτή τη στιγμή ένα πολύ σοβαρό πλήγμα με απρόβλεπτες συνέπειες». Κάλεσαν δε τον υπουργό Γιάννη Ραγκούση, να έρθει στη Βουλή για να τους ενημερώσει.
Την αντίθεσή του με την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου των ταξί εξέφρασε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ μέχρι πρότινος υφυπουργός Εργασίας , Βασίλης Κεγκέρογλου.«Η άναρχη απελευθέρωση που πηγάζει από τη νεοφιλελεύθερη άποψη ότι η αυτορύθμιση της αγοράς λύνει όλα τα προβλήματα δεν μπορεί να διασφαλίσει το δημόσιο συμφέρον» δήλωσε και πρόσθεσε: «Σε κάθε περίπτωση, η απελευθέρωση με κανόνες που θα ισχύουν για όλες τις περιφέρειες της χώρας και η αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής εμπειρίας, σχέση πληθυσμού και αριθμού ταξί, μπορούν να διασφαλίσουν τόσο το δημόσιο συμφέρον όσο και τον κόπο των επαγγελματιών».
Σε απάντησή τους, ο υπουργός Υποδομών «καρφώνει» τα στελέχη που υπέγραψαν την επιστολή λέγοντας πως «...αρκούμαι στη γνωστοποίηση από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του γεγονότος ότι από χθες, και μετά από συνεννόηση με το Γραμματέα της, κ. Β. Έξαρχο, και τον εισηγητή του ΚΤΕ, κ. Γ. Αμοιρίδη, είχαμε ήδη αποφασίσει συνεδρίαση του διευρυμένου ΚΤΕ για όλα τα θέματα του Υπουργείου. Επίσης, για τη συνεδρίαση αυτή, όπως μου γνωστοποιήθηκε, η ενημέρωση των βουλευτών είχε ήδη ξεκινήσει και αρκετοί από τους βουλευτές που υπογράφουν σήμερα το συγκεκριμένο αίτημα είχαν από χθες ενημερωθεί από τον εισηγητή του ΚΤΕ, κ. Γ. Αμοιρίδη».

Επίθεση από τη ΝΔ με έμφαση στον καυγά…

Ο εκπρόσωπος της ΝΔ Γιάννης Μιχελάκης κατηγόρησε τον υπουργό Γιάννη Ραγκούση πως με την ενθάρρυνση του κ. Μόσιαλου, ο οποίος, όπως ανέφερε, «άδειασε και αποδοκίμασε τον προκάτοχό του Δημήτρη Ρέππα» ναρκοθέτησε σήμερα το διάλογο, με τους ταξιτζήδες προτού καν ξεκινήσει.
Συγκεκριμένα, αναφέρει:
 «Ο αρχιτέκτονας του χάους κ. Ραγκούσης αποκάλυψε τις πραγματικές του προθέσεις: 
Με την ενθάρρυνση του κ. Μόσιαλου -ο οποίος άδειασε και αποδοκίμασε τον κ. Ρέππα-ναρκοθέτησε σήμερα το διάλογο, προτού καν ξεκινήσει. Με τα όσα, άλλωστε, ο ίδιος δήλωσε στους εκπροσώπους των οδηγών ταξί, απέδειξε, ότι η εμμονή του στο αυταρχικό “έτσι θέλω”, οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στη βεντέτα με τον προκάτοχό του κ. Ρέππα. 
Απέδειξε, ουσιαστικά, ότι μεθόδευσε σκόπιμα τα όσα συμβαίνουν σήμερα, περιφρονώντας τις ανάγκες της κοινωνίας και υπονομεύοντας την τουριστική μας βιομηχανία. 
Μπροστά στην ανακολουθία και την ανευθυνότητα της κυβέρνησης, καλούμε -για μια ακόμη φορά- τους οδηγούς ταξί να επιδείξουν υπευθυνότητα και να μην προχωρήσουν σε αποκλεισμούς αεροδρομίων, λιμανιών και οδικών αξόνων. 
Η επιδίωξη του κ. Ραγκούση να προκαλέσει κοινωνικές συγκρούσεις δεν πρέπει να περάσει.
Βέβαιο είναι, ότι όλα αυτά γίνονται με τον κ. Παπανδρέου σε ρόλο παρατηρητή, που αρκείται να εγκρίνει ό,τι του φέρνουν οι υπουργοί του, όσο αντίθετα κι αν είναι αυτά. 
Πάντως, οι πρακτικές του κ. Ραγκούση προκαλούν αντιδράσεις βουλευτών, αλλά και υπουργών του ΠΑ.ΣΟ.Κ». 

Ο Εκπρόσωπος του ΛΑ.Ο.Σ, κ. Κωστής Αϊβαλιώτης έκανε την εξής δήλωση:
«Πρέπει να γνωρίζει ο κ. Ραγκούσης ότι όταν οι αποφάσεις παίρνονται στον “γόνα” επακόλουθο είναι τα δακρυγόνα… 
Οι ιδιοκτήτες ταξί, γνωρίζουν να μάχονται για τα δικαιώματά τους και είναι, ασφαλώς, αναφαίρετο δικαίωμα να απαιτούν την τήρηση των συμφωνιών με τον προκάτοχο του, τον κ. Ρέππα».

Ανακοίνωση του Υπεύθυνου του τομέα Μεταφορών - Υποδομών της ΔΗ.ΣΥ., Λευτέρη Αυγενάκη:
«Οι σημερινές συμπλοκές μεταξύ επαγγελματικών ομάδων και μεμονωμένων πολιτών με ιδιοκτήτες και οδηγούς ΤΑΞΙ που σημειώθηκαν σε Αεροδρόμια και Λιμάνια της χώρας, αποτελούν τη θλιβερή έκβαση της ανικανότητας και της ασυνέπειας της κυβερνητικής πολιτικής. 
Κατανοούμε ότι με τη διαφοροποίηση των χειρισμών και των θέσεων μεταξύ του πρώην και του νυν Υπουργού Μεταφορών, το κυβερνητικό επιτελείο εμπαίζει τους ταξιτζήδες, αποδεικνύοντας μάλιστα για ακόμα μια φορά την αδυναμία του να προχωρήσει σωστά στο αναγκαίο πλήρες άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων».