Δευτέρα 19 Μαΐου 2014

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗ

Ευχαριστούμε πάρα πολύ τον αποστολέα του μηνύματος.... Πυθαγόρα
Πότε   γεννιούνται   ΝΕΕΣ  ΙΔΕΕΣ ;
Πότε   ξεκινούν  επαναστάσεις ;
Πότε  γιγαντώνονται   αυτοκρατορίες ;
Μπορεί  ΕΝΑΣ  άνθρωπος  να  αλλάξει  την  Ιστορία ;
Να  ψηφίσω  στις  εκλογές  ή  να  απέχω ;
Απαντήσεις   μέσα  απο  τα  βιβλία  της  Φυσικής  :


Τα  κοινωνικά  φαινόμενα  θα  μπορούσαν  να  είναι  ένα  κεφάλαιο  της  Φυσικής  και  των Μαθηματικών ;
Υποστηρίζω  πως  "ΝΑΙ"  και  πάραυτα  παραθέτω  επιχειρήματα : 


Πότε   γίνονται  ΜΕΓΑΛΕΣ   αλλαγές ;  ( ακμή - παρακμή  αυτοκρατοριών   και  επαναστάσεις )

Όταν  ένας νέος  παίκτης   ,  με  μικρή  εντροπία   ,  μπαίνει  στην  αρένα .
ο  Μ. Αλέξανδρος ,  ο  Μωάμεθ  ο  Πορθητής ,  η   Μ. Βρεττανία  (του  19ου  αιώνα ) , οι  ΗΠΑ  (το 1940 ) ήταν  παίκτες  με  μικρή  εντροπία  επειδή  είχαν  κάποιο  πλεονέκτημα   που  δεν  μπορούσαν να  το  έχουν  οι  άλλοι  (  σάρισσα ,  κανόνια ,  κάρβουνο  ,  πετρέλαιο )

Πότε  γεννιούνται  ΝΕΕΣ  ΙΔΕΕΣ ; 

Όταν  η  άρχουσα  τάξη  έχει  παρακμάσει  ( μεγάλη  εντροπία )   ενώ  οι  υποτελείς  έχουν  μικρή  εντροπία .
Παραδείγματα :  τα  Σεισάχθεια   στην  Αρχαία  Αθήνα
                           η  Κομμούνα  των  Ζηλωτών  στην Θεσσαλονίκη  του  14ου  αιώνα
                           οι   ιδέες   του  Πλήθωνα  Γεμιστού  
                           ο  Διαφωτισμός   πρίν  την  Γαλλική  Επανάσταση
                           η  άνοδος  των  κομμουνιστών  στην  τσαρική  Ρωσία

Οι  "νέες  ιδέες"   προηγούνται   μιας  μεγάλης  αλλαγής .  Στην  πραγματικότητα  πρόκειται    για αυτονόητους   κανόνες   για  μια  υγιή  κοινωνία .  Μετά  όμως  απο  μακρά  ανόητη  διακυβέρνηση   με  άδικους  νόμους  ,  ο  πολύς   κόσμος  ξεχνά  τα  αυτονόητα   και  όταν  τα  ξανακούει  του  φαίνονται  καινούργια .

Πχ   το  να  μετατρέπεις  σε  σκλάβο  όποιον  συμπολίτη  σου  χρωστά  είναι   τερατώδης  βλακεία . Ποιός  θα  πολεμήσει   για  να  υπερασπίσει  την  κοινωνία  όταν  όλοι  θα  είναι  σκλάβοι ; Τα  Σεισάχθεια  είναι   κάτι  αυτονόητο  εάν  θέλεις  να  εξυγιάνεις  την  κοινωνία .

Ποιός   καθορίζει   τον  νικητή  και  τον  ηττημένο   σε  μια  σύγκρουση ( πχ  αυτοκρατοριών )  ; 

  Ο  νικητής  είναι  αυτός  που  έχει την  μικρότερη  εντροπία . Χαοτικά   φαινόμενα  είναι  υπεύθυνα  για τις  λεπτομέρειες ( πόσο  θα  κρατήσει  ο  πολέμος ,  πόσες   απώλειες θα  έχει  ο  νικητής  ,  πόσες  μάχες  θα  γίνουν  κλπ )
 Ένας  χαρισματικός   ηγέτης  που  γεννήθηκε   ή  δεν  γεννήθηκε  την  κατάλληλη  στιγμή ,  ένας  ηγέτης   που  πέθανε  ή  δεν  πέθανε  απο  ατύχημα  στην  διάρκεια  του  πολέμου ,  ένας  αγγελιοφόρος   που   έφθασε  ή  δεν  έφθασε  την  κατάλληλη  στιγμή ,  ένας άνεμος  που  φύσηξε  ή  δεν  φύσηξε  την  κατάλληλη  στιγμή  , μια  επιστημονική  ανακάλυψη  που  έγινε  ή  δεν  έγινε   την  κατάλληλη   στιγμή  ...
Όλα   αυτά  θα  καθορίσουν  μόνο  την  διάρκεια  του  πολέμου   και  το  πόσες   απώλειες  θα  έχει  ο  νικητής .

Τί  είναι  αυτό  που  χαρίζει   μικρή   εντροπία ;

Συνήθως  οι  επιστημονικές  ανακαλύψεις . Η  μικρή εντροπία  της  Αθηναϊκής  Δημοκρατίας  οφειλόταν  σε  μεγάλο  βαθμό  στην  τεχνική  της  κυπέλλωσης  που  κάποιος  ανώνυμος  τεχνίτης  ανακάλυψε   και  τους  επέτρεψε  να βγάλουν μεγαλύτερες  ποσότητες   αργύρου  απο το κοίτασμα  του  Λαυρίου .
Οι  Σπαρτιάτες   είχαν  ανακαλύψει το  ατσάλι .
Η  Αγγλία  συνδύασε   την  ανακάλυψη  του  James Watt  (ατμομηχανή )  με  τα  κοιτάσματα  κάρβουνου   που  διέθετε .
Η  σύγχρονη  Κίνα  όμως  δεν  οφείλει  την  άνοδό  της  ( απο  το  1978 )  σε  κάποια επιστημονική ανακάλυψη   αλλά  στην  σοφή    ηγεσία  ( εν  αντιθέσει   με  την  ανόητη  ηγεσία  των  Λευκών  εθνών ) .
Βλέπε   http://lofos.info/pythas/china.html


Μπορεί   ΕΝΑΣ  άνθρωπος  να  αλλάξει  την  πορεία  της   Ιστορίας ;  Ακούμε  συχνά  το  ρητό  "Η  θυσία  του  πήγε  χαμένη  διότι   δεν  είχε  έρθει   το  ΠΛΗΡΩΜΑ  ΤΟΥ  ΧΡΟΝΟΥ  για  να  γίνουν  οι  αλλαγές"  .  Ισχύει  αυτό ;

Εάν   αυτός   ο  ΕΝΑΣ   έχει   μικρότερη εντροπία   απο  το  καθεστώς   , μπορεί  να  νικήσει  και  να  αλλάξει  την  Ιστορία .  Αυτό  το   χιλιοειπωμένο  "ΔΕΝ  ΕΙΧΕ  ΕΡΘΕΙ  ΤΟ  ΠΛΗΡΩΜΑ  ΤΟΥ  ΧΡΟΝΟΥ"  ή  "ΔΕΝ  ΥΠΗΡΧΑΝ  ΟΙ  ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ  ΣΥΓΚΥΡΙΕΣ"   σημαίνουν  απλά  οτι  ο  αγωνιστής  νικήθηκε  διότι  δεν  είχε  μικρότερη εντροπία .
Ο  Θαλής   είχε   την  απλή  ιδέα   "Τα  φαινόμενα   γύρω  μας  οφείλονται   σε  Φυσικούς  Νόμους  και  όχι  σε  καπρίτσια  θεών" .  Εκείνη  την  στιγμή  ήταν το   όν  με  την  μικρότερη   εντροπία  στον  πλανήτη ! Άλλαξε   την  κοινωνία  διότι  η  κοινωνία , εκείνη  την  στιγμή , είχε   μεγαλύτερη   εντροπία .
Μετά  απο  1900  χρόνια  περίπου ,  στην  Αγγλία  εμφανίζεται   ένα  παρόμοιο   μυαλό  ,  ο  Roger   Bacon . Παρόλο   που  είπε  παρόμοια  πράγματα ,  δεν  μπόρεσε  να  αλλάξει  την  κοινωνία  της  Αγγλίας  .  Υπήρχε  ήδη  ένας   οργανισμός  μικρής  εντροπίας   ( το  χριστιανικό   ιερατείο )   που  μπόρεσε  να  καταπνίξει  το   κήρυγμα  του  Bacon .
Ίσως  όμως  ο  Bacon  προλείανε  τον  δρόμο   για την  εμφάνιση  του  Νεύτωνα   400  χρόνια   μετά .

Αυτός  που  έχει   μικρή  εντροπία  δεν  αφήνει  άλλον  να   αποκτήσει   χαμηλότερη εντροπία .
Το  χριστιανικό   ιερατείο  θα  ήθελε  να  παραμείνουμε   για  πάντα   στον  Μεσαίωνα .
Η  Αγγλία   δεν  ήθελε   να  ξεφυτρώσει   άλλη  υπερδύναμη .
Η  Nea   Taksi   δεν   θέλει   να  εμφανισθεί   άλλος  αξιόλογος  αντίπαλος .

Πάντα  όμως η  εντροπία  βρίσκει   τρόπο   να  μειωθεί . Κάποια  πόρτα  θα  βρεθεί   αφύλακτη .


Πώς  μπορεί   ΕΝΑΣ  άνθρωπος  (  χωρις  να  κάνει  επιστημονική  ανακάλυψη  )   να  νικήσει   την  nea  taksi  ; 
Με  δύο  βήματα :
α.  Σχεδίασε  μια  κοινωνία   με  ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ   εντροπία  απο  την  κοινωνία   που  δημιούργησε  η  nea  taksi .
      Αυτό  δεν  είναι  δύσκολο   διότι  η  κοινωνία  της  neas  taksis  έχει  ημερομηνία   λήξης . Πριονίζει   το  κλαδί πάνω  στο  οποίο  κάθεται ( την  Φύση ) .
β.  Βρές  οπαδούς  της  ιδέας  σου  ( που  να  θέλουν  να  ζήσουν  σε  κοινωνία  μικρής  εντροπίας ) .
    
    Βέβαια  ,  αν  κάνει  και  κάποια  σχετική επιστημονική  ανακάλυψη  ,  ακόμη  καλύτερα !


Πώς  είναι  μια  κοινωνία  μικρής   εντροπίας ;

Ο  Πλάτων  ήδη  το  έχει   ξεκαθαρίσει   αυτό :
1)  Βάλε  ανώτατο   και  κατώτατο  όριο   στην  ατομική   περιουσία . Ούτε  εξαθλιωμένοι  ούτε  βαθύπλουτοι   πολίτες .
2)  Οι  ηγέτες   να  απολαμβάνουν  μικρότερη   πολυτέλεια  απο  τους  απλούς  πολίτες .
3)  Απόφυγε  τον  υπερπληθυσμό .
4)  Οι  ωφέλιμοι  στην  κοινωνία   να  γεννούν  περισσότερα  παιδιά   από   τους   άχρηστους .
5)  Δεν  είναι  σωστό  σοφοί  και  ανόητοι  να  έχουν ψήφο  ιδίας  βαρύτητας . Για  τα  σπουδαία  ζητήματα  δικαίωμα  ψήφου  να  έχουν  μόνο  οι  σοφοί . Για  τα  δευτερεύοντα  ζητήματα  ας ψηφίζουν όλοι .
6)  Ο  στόχος   της  κοινωνίας   δεν  μπορεί  να  είναι   ούτε   η  ευτυχία  του  πολίτη  ούτε  η  μακροημέρευση της  κοινωνίας . Πρέπει  να  είναι η εξυπηρέτηση  ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΩΝ  ΣΤΟΧΩΝ ( η  μείωση της  εντροπίας  του  οικοσυστήματος ) .

 Το  τελευταίο  ο  Πλάτων  δεν  το  είχε  καθορίσει  σαφώς .  Είπε οτι  "έγινες   για  το  ΟΛΟΝ  και  όχι  το  ΟΛΟΝ  για  σένα"  χωρίς να  δίνει  περαιτέρω εξηγήσεις  (  βλέπε  http://lofos.info/pythas/kosmo.html  ) . Αλλά  όπως  το  κύτταρο  του  συκωτιού  δεν  υπάρχει  για  τον  εαυτό  του   αλλά  για  να  υπηρετεί  τους  στόχους  του  συκωτιού  και  όπως  το  συκώτι   υπάρχει  για  να  υπηρετεί  τους   στόχους   του   πεπτικού  συστήματος  ,  έτσι  και  κάθε  άλλο  σύστημα  υπάρχει  για  να  υπηρετεί  το  αμέσως   μεγαλύτερο   σύνολο .
 Βλέπε   http://lofos.info/pythas/diagg.html


Δεν  έχει σημασία  το  ΠΩΣ  θα  πετύχεις   τους  στόχους  αυτούς . Ο  καθένας  μπορεί  να  προτείνει    διάφορα  μονοπάτια . Σημασία έχει  να  τους  πετύχεις . Αν  λοιπόν  κάποιος  σχεδιάσει  μια  τέτοια  κοινωνία   και  βρεί  οπαδούς  ,  μπορεί  να  νικήσει  την  nea  taksi .

Εξ'  όσων  γνωρίζω ,  η  μόνη   πρόταση  ,  για  μια  τέτοια  κοινωνία , που  έχει  κατατεθεί  ( πληρώντας  τα  6  κριτήρια )   είναι  στην 
http://lofos.info/pythas/ideologia.html    (  οι  πράσινοι  σύνδεσμοι ). 


http://lofos.info/pythas/sociol.html