Μια πρωτοφανή υπόθεση με ακάλυπτες και μεταχρονολογημένες επιταγές, οι οποίες δεν σφραγίζονταν και παρέμειναν ξεχασμένες στα συρτάρια διευθυντικών στελεχών πιστωτικών
ιδρυμάτων προκειμένου να «εξυπηρετούνται», μέσω δανείων οι εκδότες τους, αποκαλύπτει η zougla.gr.
Από το ρεπορτάζ προκύπτει ότι ένας διευθυντής της Αγροτικής τράπεζας, είχε μετατρέψει το υποκατάστημα που εργαζόταν σε τσιφλίκι του, δίδοντας εντολές ώστε να παρακρατούνται ακάλυπτες και μεταχρονολογημένες επιταγές χωρίς να σφραγίζονται.
Η συγκεκριμένη υπόθεση η οποία «σέρνεται» εδώ και δύο χρόνια, είχε ως απώτερο σκοπό, όπως καταγγέλλεται, την εξυπηρέτηση των «φίλων» του διευθυντικού στελέχους της ΑΤΕ οι οποίοι δεν έμπαιναν στη «μαύρη λίστα» του Τειρεσία, διατηρώντας τη δανειοληπτική τους ικανότητα στο ακέραιο!
Όπως προκύπτει, τη δράση του διευθυντή, κατήγγειλε ένας νεοπροσληφθείς υπάλληλος, ο οποίος είχε αναλάβει να διεκπεραιώνει τη… δύσκολη δουλειά.
Με αναφορά καταπέλτη προς την αρμόδια διεύθυνση Εσωτερικής Επιθεώρησης, η οποία βρίσκεται στη διάθεση της ηλεκτρονικής εφημερίδας, περιέγραψε λεπτομερώς τις «παράτυπες» εντολές που λάμβανε από τον προϊστάμενό του, επισημαίνοντας ότι όταν αρνήθηκε να υπακούσει τις «διαταγές» του, τότε μετατέθηκε σε άλλο κατάστημα για καθαρά εκδικητικούς λόγους.
Αναφορά-κόλαφος
Στην αναφορά του ο εν λόγω υπάλληλος καταγγέλλει ότι ο διευθυντής του έδινε συστηματικά παράτυπες εντολές με τις οποίες του ζητούσε είτε να αντικαθιστά είτε να μεταθέτει χρονικά το σφράγισμα μεταχρονολογημένων επιταγών που έβγαιναν απλήρωτες - ακάλυπτες ξεπερνώντας το οκταήμερο όριο όπως ορίζεται.
Αδυνατώντας, όπως λέει, να παρακούσει τις εντολές του προϊσταμένου του, προσπάθησε επανειλημμένως να αναθέσει τη συγκεκριμένη ευθύνη σε κάποιον άλλον συνάδελφό του.
Αρχικά επιχείρησε να «πασάρει» τη διαχείριση των απλήρωτων επιταγών στην προϊσταμένη του καταστήματος και μετά απευθύνθηκε ακόμη και στον ίδιο τον διευθυντή. Ωστόσο και οι δύο αρνήθηκαν, αντιτείνοντας ότι εκείνος είχε την αποκλειστική ευθύνη.
Μάλιστα όπως καταγγέλλει μέσω της αναφοράς, ο διευθυντής του καταστήματος προκειμένου να αποκρύψει την συγκεκριμένη πρακτική του σχετικά με τη διαχείριση των απλήρωτων επιταγών επέδωσε στον υπάλληλο γραπτή εντολή στην οποία ανέφερε ρητά ότι έπρεπε να ακολουθεί την εγκύκλιο σχετικά με τη διαχείριση των επιταγών προφανώς για να είναι καλυμμένος σε περίπτωση ελέγχου από τα κεντρικά. Ενώ λοιπόν προφορικά του έλεγε να κάνει παρατυπία, φρόντιζε να καλύπτει γραπτά τα «νώτα» του.
Η παράνομη τακτική
Από το ιστορικό της υπόθεσης προκύπτει ότι ο διευθυντής του καταστήματος, είχε δώσει ρητές εντολές στον υπάλληλο, πως από τη στιγμή που μια επιταγή έβγαινε απλήρωτη και ο πελάτης αδυνατούσε να την αντικαταστήσει εμπρόθεσμα αυτή θα έπρεπε να παραδίνεται στα χέρια του.
Στη συνέχεια ήλεγχε τον εκδότη της επιταγής στον Τειρεσία και από τη στιγμή που διαπίστωνε ότι ο εκδότης δεν είχε δυσμενή στοιχεία, τότε επέστρεφε στην επιταγή στον υπάλληλο με την εντολή «να την κρατήσει ασφράγιστη».
Στην αναφορά του ο καταγγέλλων επισημαίνει ότι η επιταγή μπορεί να έμενε «κρυμμένη» μέχρι και δύο μήνες, ενώ ο στόχος ήταν να «αντικατασταθεί από τον κομιστή, είτε να σφραγιστεί εκπρόθεσμα είτε αν δεν μπορούσε ο κομιστής να την αντικαταστήσει ο ίδιος».
Τον μετέθεσαν
Όταν ο υπάλληλος μονιμοποιήθηκε, καθώς αρχικά η σύμβαση του ήταν ορισμένου χρόνου, ανακοίνωσε στον διευθυντή ότι δεν προτίθεται να συνεχίσει την συγκεκριμένη τακτική. Από εκείνη τη στιγμή ξεκίνησε και ο Γολγοθάς του.
Ο διευθυντής αρχικά του έκανε γραπτή επίπληξη για άρνηση εκτέλεσης καθηκόντων, χωρίς φυσικά να αναφέρει ποια είναι τα καθήκοντα αυτά, αλλά και για ανάρμοστη συμπεριφορά ως προς τους συναδέλφους του.
Μετά από την γραπτή επίπληξη ακολούθησαν αλλεπάλληλες αποσπάσεις η οποίες είχαν σαν κοινό παρονομαστή τη μεγάλη χιλιομετρική απόσταση του εκάστοτε τραπεζικού καταστήματος από τον τόπο διαμονής του υπαλλήλου.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, όταν έληξε το διάστημα των αποσπάσεων και ο υπάλληλος επέστρεψε στο κατάστημα, αρχικά δέχθηκε εντονότατη λεκτική επίθεση από τον διευθυντή ο οποίος αντιλήφθηκε ότι είχε εξαντλήσει όλα τα περιθώρια και δεν είχε άλλον τρόπο να τον απομακρύνει, ενώ υπήρξε σε βάρος του και απόπειρα σωματικής βίας!
Ο υπάλληλος μετά από την συγκεκριμένη συμπεριφορά ανακοίνωσε στην αποχώρηση του από το κατάστημα και, αναφέροντας το περιστατικό στα αρμόδια όργανα την ίδια μέρα, μετατέθηκε σε άλλη υπηρεσία.
Δείτε την αναφορά