ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ:
«Παράγω και Εξάγω: το νέο οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης
της Θεσσαλίας»
Την Πέμπτη, 5 Απριλίου 2012, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στο
Επιμελητήριο Λάρισας η ενημερωτική εκδήλωση με θέμα «Παράγω και Εξάγω: το νέο οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης της Θεσσαλίας» την οποία διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Λάρισας. Η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του ΟΑΕΠ και της ICAP Group, στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία, με τη συμμετοχή 90 περίπου εκπροσώπων επιχειρήσεων και φορέων της περιοχής.
Χαιρετισμό απηύθυνε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λάρισας, κ. Σωτήρης Γιαννακόπουλος, ο οποίος τόνισε ότι κάτω από τις δυσμενείς συνθήκες στις οποίες βρίσκεται η οικονομία μας, η ενίσχυση των εξαγωγών αποτελεί ίσως τη μοναδική διέξοδο για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην προσπάθειά του επιμελητηρίου για ενίσχυση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων –μελών του, η οποία επικεντρώνεται στα εξής: εύρεση σε συνεργασία με την πολιτεία στοχευμένων χρηματοοικονομικών προϊόντων - εργαλείων που θα καλύψουν βραχυπρόθεσμες ανάγκες ρευστότητας των επιχειρήσεων, προσπάθεια μείωσης της γραφειοκρατίας, άριστη οργάνωση εκθέσεων και επιχειρηματικών αποστολών, πολύπλευρη και άρτια ενημέρωση προς τα μέλη του, δημιουργία κουλτούρας εξωστρέφειας, στόχευση στις κατάλληλες αγορές και στην επένδυση στην καινοτομία και την εισαγωγή νέων τεχνολογιών.
Στην ομιλία του ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ, κ. Δημήτρης Λακασάς, αφού έκανε μια σύντομη αναδρομή στις θετικές εξελίξεις των ελληνικών εξαγωγών τους τελευταίους μήνες καθώς και στη σταθερή πορεία των εξαγωγών της Θεσσαλίας το 2010, έδωσε έμφαση στο ότι οιελληνικές εξαγωγές αποτελούν αναπτυξιακό μονόδρομο για την ελληνική οικονομίαστην εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση που βρίσκεται σήμερα. Ωστόσο έχουν ξεκινήσει να εμφανίζουν σημάδια κόπωσης, γεγονός που αποδίδεται στην απουσία ρευστότητας. Όπως τόνισε ο κ. Λακασάς «Πρέπει επιτέλους η Κυβέρνηση και οι τραπεζίτες να απαντήσουν στο ερώτημα: Θέλουμε να έχουμε ενδυναμωμένο εξαγωγικό τομέα στην οικονομία μας;Και εφόσον απαντήσουν θετικά, να ακούσουν τις προτάσεις του ΣΕΒΕ που εδώ και τόσο καιρό επίμονα και με σοβαρότητα έχουμε καταθέσει, έτσι ώστε να αναπτυχθεί η εξωστρέφεια της χώρας».
Κεντρικό θέμα της εισήγησης του Προέδρου του ΣΕΒΕ ήταν το Δόγμα «Παράγω & Εξάγω» συνολικά για την ελληνική οικονομία, αλλά και συγκεκριμένα για την περιφέρεια της Θεσσαλίας. Βασική συνιστώσα στην ενίσχυση των ελληνικών εξαγωγών αναδεικνύεται ηαύξηση της συνολικής παραγωγικότητας της ελληνικής οικονομίας, η οποία οφείλει να είναι ανταγωνιστική σε τιμή, ποιότητα και προηγμένη σε τεχνολογικό περιεχόμενο, έτσι ώστε να μπορούμε να διεκδικήσουμε μερίδιο στις διεθνείς αγορές. Και αυτό ακριβώς χρειάζεται η ελληνική οικονομία σήμερα για την έξοδο από την ύφεση. Στη συνέχεια ο κ. Λακασάς παρέθεσε στατιστικά στοιχεία για την περιφέρεια Θεσσαλίας, τονίζοντας ότι οι συνολικές εξαγωγές σε αξία για το 2010 ανήλθαν σε €808,2 εκατ. σημειώνοντας σημαντική αύξηση κατά 15,6%
Ο Γενικός Διευθυντής του ΟΑΕΠ, κ. Βασίλης Λάζαρης, περιέγραψε με σαφήνεια το Πρόγραμμα «Εξωστρέφεια» του ΟΑΕΠ και συγκεκριμένα είπε: «το πρόγραμμα απευθύνεταισε όλες τις εξαγωγικές επιχειρήσεις από την πρώτη κιόλας εξαγωγή τους, ιδιαίτερα όμως στις μικρομεσαίες. Αναμένεται να καλύψει τουλάχιστον 500 επιχειρήσεις και θα διαρκέσει12 μήνες. Μέσω του ΟΑΕΠ εξασφαλίζεται κεφάλαιο κίνησης μέχρι και €200.000 για 4 μήνες. Οι τράπεζες που έχουν υπογράψει τη συγκεκριμένη σύμβαση-πλαίσιο με τον ΟΑΕΠ για το «Πρόγραμμα Εξωστρέφεια» μέχρι στιγμής είναι: MARFIN EGNATIA BANK, EUROBANK EFG, ALPHA BANK και ΠΕΙΡΑΙΩΣ».
Ο Διευθυντής Καταστήματος Κεντρικής Ελλάδας της ICAP GROUP, κ. Δημήτριος Νταφούλης, στην ομιλία του με θέμα «Ανάπτυξη Εξαγωγών: Απαιτήσεις σε πόρους και εργαλεία», μίλησε για τις προκλήσεις των εξαγωγών και τις λύσεις που παρέχει η ICAP GROUP για τα παρακάτω θέματα: έρευνα αγοράς (αναζήτηση στοιχείων για τον πελάτη, τον ανταγωνιστή και το πλαίσιο της αγοράς του εξωτερικού), ενέργειες marketing (εργαλεία και κανάλια προβολής και δικτύωσης στο εξωτερικό), επιχειρηματική οργάνωση(απαιτήσεις σε πόρους, πολιτικές και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για την υποστήριξη της εξωστρέφειας) και διαχείριση πιστωτικού κινδύνου (προτάσεις για την ανάπτυξη ενός ευέλικτου μίγματος εργαλείων για τη διασφάλιση των εισπράξεων).
Ο κ. Γιάννης Αρζομανίδης, Δ/νων Σύμβουλος της Genus Adv και Πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Διαφήμισης και Επικοινωνίας Κεντρικής Ελλάδας, αναφέρθηκε στη σημαντικότητα του branding, τονίζοντας παράλληλα ότι καμιά επένδυση δεν μπορεί να σταματά και να τελειώνει στην ιδέα, στο ίδιο το προϊόν, ή την υπηρεσία, αλλά πρέπει να επεκτείνεται αναζητώντας το μέγιστο κέρδος, τη μέγιστη υπεραξία ή την μέγιστη κοινωνική ωφέλεια, μέσω της επικοινωνίας του. Τέλος, πρόσθεσε ότι το να κάνεις επώνυμο ένα προϊόν δεν έχει σχέση με τις διαθέσιμες ποσότητες αλλά με την επιχειρηματική βούληση ή οποιαδήποτε βούληση δημιουργεί υπεραξία απ’ την οποία θα μπορούσε να δημιουργηθεί όφελος – κέρδος.
Η εκδήλωση έληξε μετά από εποικοδομητικό διάλογο μεταξύ των συμμετεχόντων και των ομιλητών. Χορηγοί επικοινωνίας της εκδήλωσης ήταν οι εφημερίδες ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και ΚΕΡΔΟΣ.