Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2012

Κατερίνη: Μεταφέρουν τις ασφάλειες στη Βουλγαρία. Mείωση του κόστους της συμπληρωματικής ασφάλισης ζητούν οι ασφαλιστές



Mείωση του κόστους της συμπληρωματικής ασφάλισης και ενίσχυση της παρουσίας των ελληνικών ασφαλιστικών εταιρειών στον κλάδο των μεταφορών ζητούν οι ασφαλιστές της
Κατερίνης μέσω του www.nextdeal.gr και του περιοδικού ‘Ασφαλιστικό ΝΑΙ’.
Στο www.nextdeal.gr μίλησαν οι κ.κ. Σαμαράς Διονύσιος, Πράκτορας ασφαλειών για Διεθνή Ενωση, Υδρόγειος, Interamerican, Ευρωπαϊκή Πίστη, Γιώργος Χατζόπουλος Πράκτορας Ασφαλειών, ΑΤΕ, Allianz, Chartis, Interasco, ΕΒΗΜΑ, Διεθνής Ενωση, Ευρπωπαϊκή Πίστη και ο κος Χρήστος Παυλίδης, Υδρόγειος, οι οποίοι τονίζουν ότι η ασφάλιση μεταφορών «μεταφέρεται» στην Βουλγαρία όπως η κλωστοϋφαντουργία.
Κατά την έρευνα που έκανε το www.nextdeal.gr, διαπίστωσε αρκετά νούμερα τηλεφώνων να μην λειτουργούν πλέον και αρκετά γραφεία να μην απαντούν. Το πρόβλημα μπορεί να εδράζεται στο ότι ο νομός αντιμετωπίζει οικονομικές δυσχέρειες, ενώ όπως ανέφερε ένας εκ των πρακτόρων πολλά ασφαλιστικά γραφεία στην Κατερίνη προβλέπεται να συγχωνευθούν μέσα στο 2012.
Σαμαράς Διονύσιος, Πράκτορας ασφαλειών για Διεθνή Ενωση, Υδρόγειος, Interamerican, Ευρωπαϊκή Πίστη
Το πρόβλημα με την εισπραξιμότητα των ασφαλιστήριων συμβολαίων ήταν ένα από τα κυριότερα αγκάθια που αντιμετώπισε ο κλάδος στην Κατερίνη το 2011.
Πολλές χιλιάδες ευρώ χάθηκαν από πελάτες που δεν κατόρθωσαν να εξοφλήσουν τα συμβόλαια αυτοκινήτου τους αναφέρει ο κος Δ. Σαμαράς, ενώ τονίζει ότι οι πράκτορες μέχρι και δάνειο από την τράπεζα πήραν για να στηρίξουν πελάτες.
Από αυτούς που χρωστούν, σήμερα κάποιοι βρίσκονται στην φυλακή για οφειλές 4000 ευρώ, κάποιοι δηλώνουν ότι δεν μπορούν να πληρώσουν, ενώ κάποιοι έχουν φύγει.
Τα προβλήματα της ταχυπληρωμής
Παρά τα προβλήματα της εισπραξιμότητας των συμβολαίων, με αρνητικό μάτι βλέπει την ταχυπληρωμή, καθώς όπως ο ίδιος τονίζει, ‘βγάζει τον πράκτορα από το κόπο του να κυνηγά τον πελάτη να εισπράξει τα ασφάλιστρα’. Οι ασφαλιστικές όμως αν δεν εισπράξουν, ακυρώνουν το συμβόλαια, με αποτέλεσμα οι πράκτορες να χάνουν την πελατεία τους, μάλιστα σε ποσοστό που μπορεί να φτάνει στο 50% με 60%.
Φέσια από τον τουρισμό
Φέσια έχουν φορτώσει οι ασφαλισμένοι τουριστικών λεωφορείων τους πράκτορες, αφού τις επιταγές που έχουν και δίνουν στους τελευταίους από ξενοδόχους και πράκτορες, είναι ακάλυπτες.
Στα αζήτητα συμβόλαια υγείας και ζωής –δυσοίωνο το 2012
Όσο τώρα για συμβόλαια υγείας ή ζωής, αυτά έχουν πάει τελείως στα αζήτητα, μία και δεν ενδιαφέρεται πλέον ο κόσμος για ό,τι του προκύψει, ενώ μέσα στο 2012 τα πράγματα θα είναι ακόμα χειρότερα.
Καρτέλ στο ασφάλιστρο φορτηγών
Σε ερώτηση του www.nextdeal.gr για τον κλάδο ασφάλισης μεταφορών, μια και στο νομό εκεί κινούνται οι μεταφορές, ο πράκτορας αναφέρει ότι οι ελληνικές ασφαλιστικές αποφεύγουν τον κλάδο. Στις ασφαλίσεις διεθνών και εθνικών μεταφορών σχεδόν όλες οι ασφαλιστικές δεν δέχονται τα φορτηγά, ενώ τα ασφάλιστρα είναι πολύ υψηλά σε σύγκριση με άλλες χώρες. Επί παραδείγματι, ένα ασφάλιστρο ενός επικαθίμμενου ή διπλού φορτηγού το οποίο συμπεριλαμβάνει αστική ευθύνη, θραύση κρυστάλλων, νομική προστασία, ασφάλιση φορτίου CMR υπολογίζεται στα 2500 ευρώ το 6μηνο, όταν στην Γερμανία το ποσό αυτό καταβάλλεται για όλο το έτος.
Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να χάνει το κράτος και οι ασφαλιστικές καθώς τα φορτηγά ασφαλίζονται στην Βουλγαρία και μπαίνουν να κάνουν μεταφορές στην Ελλάδα.
Γιώργος Χατζόπουλος Πράκτορας Ασφαλειών, ΑΤΕ, Allianz, Chartis, Interasco, ΕΒΗΜΑ, Διεθνής Ενωση, Ευρπωπαϊκή Πίστη
Οι ιντερνετικές ασφάλειες έφεραν μεγάλο πλήγμα στους πράκτορες μέσα στο 2011 υπογραμμίζει ο κος Γ. Χατζόπουλος. Διαφορετική είναι η αντιμετώπισή του σχετικά με το εισπρακτικό κομμάτι όπου λέει ότι πρόβλημα στο εισπρακτικό όπως υπήρχε και πριν, υπάρχει και τώρα. Τονίζει δε ότι το σύστημα της ταχυπληρωμής δεν έχει ανταπόκριση στην Κατερίνη.
Δυσοίωνο το μέλλον
Πέρα από τους κλάδους ζωής και υγείας που έχουν μεγάλο πρόβλημα, εξίσου σοβαρό πρόβλημα παρουσιάζει και ο κλάδος αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εφορίας, κατατέθηκαν από το νομό 3.200 πινακίδες αυτοκινήτων, ενώ αυξάνονται τα ανασφάλιστα.
Με το μέλλον να προδιαγράφεται δυσοίωνο, στο σημείο αυτό τονίζει ότι προμηνύονται επίσης συγχωνεύσεις γραφείων στο νομό Πιερίας.
Το 1/3 των φορτηγών της Κατερίνης ασφαλίζεται στην Βουλγαρία
Γνώστης του κλάδου μεταφορών τονίζει ότι με τις απερίσκεπτες κινήσεις που γίνονται στην Ελλάδα ‘το 1/3 των φορτηγών της Κατερίνης ασφαλίζεται στην Βουλγαρία και κινείται στην Ελλάδα’ και τονίζει ότι πρέπει να υπάρξουν μειώσεις στα ασφάλιστρα των φορτηγών.
Τι επιδιώκει…
Βλέπει την Ελλάδα ως ακριβότερη στην αστική ευθύνη, φέρνοντας και το παράδειγμα της Γερμανίας, ενώ μέσα από το www.nextdeal.gr ζητά:
την μείωση τελών κυκλοφορίας,
του κόστους της συμπληρωματικής ασφάλισης και
την άμβλυνση των διαφορών μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών στα ασφαλιστήρια.
Παράλληλα, ζητά να προβληθεί η ανάγκη της ιδιωτικής ασφάλισης σαν συμπληρωματική στην κοινωνική ασφάλιση και προτείνει να γίνει υποχρεωτική η ασφάλιση κατοικίας.
Χρήστος Παυλίδης, Υδρόγειος
Καθοδική χαρακτηρίζει την πορέια του ασφαλιστικού κλάδου στην Κατερίνη ο κος Χρηστος Παυλίδης και συμπληρώνει ότι το κράτος δυσχεραίνει τις επενδύσεις και την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.
Ακόμα και ο κλάδος ασφάλισης μεταφορών «μεταφέρει» μέρα με την μέρα τα καύσιμά του στην γειτονική Βουλγαρία. Σε αρνητικό έδαφος κινούνται και οι ασφάλειες υγείας, ενώ η ασφάλιση του τουριστικού προϊόντος γίνεται για 3-4 μήνες στην περιοχή.
Αποφεύγουν ακόμα και την κάλυψη της θραύσης των κρυστάλλων
Όπως τονίζει στο www.nextdeal.gr, το 60% του νομού αποτελείται από αγρότες οι οποίοι λόγω της απώλειας εισοδημάτων οδηγούνται στις ακυρώσεις των ασφαλιστήριων συμβολαίων. Οι ακυρώσεις αυτές δεν αφορούν μόνο ιδιωτικά συμβόλαια αλλά και επαγγελματικά. Στην καλύτερη περίπτωση ο αγρότης ασφαλίζει το επαγγελματικό του όχημα για την περίοδο που διαρκεί η παραγωγή του, δηλαδή για 2 –3 μήνες. Χαρακτηριστικό για την εικόνα του Νομού και για τον κλάδο όπως μας λέει, είναι ότι οι ασφαλισμένοι δεν ζητούν να βάλουν στις καλύψεις ούτε την Θραύση Κρυστάλλων!. Μιλώντας τώρα σε ποσοστά, η μείωση αυτή εκπροσωπεί περίπου ένα 25% – 30%.
Ικανοποιητική η εικόνα στην αστική ευθύνη και τουρισμό
Αντίθετα με τους υπόλοιπους κλάδους παρατηρείται μία κίνηση στον κλάδο αστικής ευθύνης, ενώ σε θετική τροχιά βρίσκεται η ασφάλιση τουρισμού. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να ειπωθεί ότι το τουριστικό προϊόν στο Νομό δεν έχει διάρκεια περισσότερο από 3-4 μήνες τον χρόνο.
‘Μεταφορά καυσίμων στην Βουλγαρία’
Και ενώ στην Πιερία ο κλάδος ασφάλισης μεταφορών θα μπορούσε να παρουσιάσει κάποια ανάπτυξη, οι μεταφορείς έχουν ξεκινήσει και μεταφέρουν το στόλο τους στην γειτονική Βουλγαρία. Όπως αναφέρει ο κος Χ. Παυλιδης, το φορολογικό πλαίσιο στη γειτονική χώρα είναι ξεκάθαρο και η φορολογία μόλις 10%, ενώ επισημαίνει πως μια ετήσια μικτή ασφάλιση φορτηγού κοστίζει στην Ελλάδα περίπου 7.000 ευρώ, σε αντίθεση με την Βουλγαρία που κοστίζει μόλις 1.100 ευρώ. Πιστεύει δε ότι το 100% του κλάδου μεταφορών θα φύγει από την Βόρεια Ελλάδα όπως έγινε και με τον κλάδο έτοιμου ενδύματος.
Πολλοί μπαίνουν – λίγοι παραμένουν
Τέλος σε ό,τι αφορά την είσοδο νέων επαγγελματιών στον κλάδο, τονίζει χαρακτηριστικά ότι  πολλοί μπαίνουν κάθε χρόνο στο επάγγελμα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Επιμελητηρίου, ανέρχονται στους 20-30, ωστόσο αυτοί που παραμένουν δεν ξεπερνούν τους 1 με 2. Και εδώ σημειώνει ότι αρνητικό κυρίαρχο ρόλο έχει το κράτος όπου επιβάλλει φορολογία 35%.