Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2012

Ρέππας: Όχι απολύσεις στο Δημόσιο, όλες οι αλλαγές το πολύ σε ένα μήνα - Η εγκύκλιος

Απέκλεισε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο απολύσεων στο Δημόσιο ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δ. Ρέππας, ενώ προανήγγειλε ότι εργασιακή εφεδρεία, νέο βαθμολόγιο - μισθολόγιο και αναδιοργάνωση των υποδομών του Δημοσίου,
«μέχρι τέλη Ιανουαρίου ή το αργότερο αρχές Φεβρουαρίου θα
έχουν ολοκληρωθεί « για την δημιουργία ενός επιτελικού μη γραφειοκρατικού κράτους», όπως είπε χαρακτηριστικά στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

Αίσθηση προκάλεσε η δήλωση του κ. Ρέππα ότι «θα ήταν στα όρια του γελοίου όσοι είναι 53 χρονών, αυτόματα να μπαίνουν σε συνταξιοδοτικό καθεστώς και να εξέρχονται από το δημόσιο. Δεν τίθεται τέτοιο θέμα. Αυτή η πολιτική με τα όποια αποτελέσματα της, έφτασε στο όριο της. Δεν αντιλαμβάνομαι την κριτική που γίνεται για τον αριθμό των υπαλλήλων που αποχώρησαν». Προσέθεσε κατηγορηματικά ότι «θέμα απολύσεων δεν υπάρχει. Στην ατζέντα που διαμορφώνει αυτή η κυβέρνηση και αυτός ο υπουργός, πολιτική απολύσεων δεν υπάρχει», ενώ για την εργασιακή εφεδρεία υπογράμμισε ότι «η πολιτική αυτή έκλεισε τον κύκλο της, δεν μπορεί να δοθεί παράταση».
Συνεχίζοντας ο κ. Ρέππας για το θέμα της εφεδρείας είπε πως «τέτοιες πολιτικές δεν μπορούμε να τις εξετάζουμε μόνο με οικονομικά κριτήρια. Από δημοσιονομικής άποψης δεν περιμέναμε κάτι σπουδαίο. Δύο ήταν τα βασικά κριτήρια. Το ηλικιακό και η εγγύτητα ως προς την σύνταξη. Οριζόντιες πολιτικές δεν μπορούν να ισχύσουν αμερόληπτα και δεν μπορούν να γίνουν δεκτές. Δεν μπορεί να οδηγηθούμε σε λειτουργική κατάρρευση του κράτους από την αποχώρηση έμπειρων στελεχών».
Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης σημείωσε ότι η υποχρέωση που έχει αναλάβει η κυβέρνηση απέναντι στην τρόϊκα είναι να μειωθούν κατά 150.000 οι δημόσιοι υπάλληλοι μέχρι το 2015 και αυτό θα συμβεί, τίποτε περισσότερο. Άσκησε μάλιστα κριτική στη ΝΔ ότι η πρόταση της για την εργασιακή εφεδρεία είναι «ανεδαφική, αναποτελεσματική και ανεφάρμοστη και θα οδηγούσε σε ένα δημόσιο κράτος αποδυναμωμένο από έμπειρα στελέχη».
Έντονη ήταν η αντίδραση των βουλευτών της ΝΔ Προκόπη Παυλόπουλου και Χρήστου Ζώη οι οποίοι κατηγόρησαν το ΠΑΣΟΚ για προσπάθεια αποπροσανατολισμού, καθώς, όπως είπαν, καμία σχέση δεν είχε η δική τους πρόταση για την εργασιακή εφεδρεία, με την πολιτική που εφάρμοσε.
Αναφερόμενος στο θέμα της αξιολόγησης των υπαλλήλων, ο κ. Ρέππας υπογράμμισε ότι πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο παρενεργειών που δημιουργούν αμφιβολίες ως προς τα κίνητρα, την διαφάνεια και την αξιοκρατία. «Μόνο με αντικειμενικό και αμερόληπτο τρόπο θα γίνεται η αξιολόγηση του κάθε υπαλλήλου. Αυτό είναι ξεκάθαρο, και αυτός πρέπει να είναι ο στόχος όλων».
Τέλος, ο υπουργός υπερασπίστηκε την πολιτική συνεργασίας με την «Ομάδα Δράσης» της ΕΕ, η οποία «αποτελεί μια συνεργασία σημαντική και χρήσιμη» και από «την οποία η Ελλάδα επιχειρεί να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία και την εμπειρία της για να υπάρξουν καλύτερα αποτελέσματα».
Σχολιάζοντας ο βουλευτή Αχαϊας της Δημοκρατικής Αριστεράς, Νίκος Τσούκαλης για το θέμα της εφεδρείας και τα όσα είπε ο κ. Ρέππας, είπε: «Η κυνική παραδοχή του κ. Ρέππα, ότι η εφεδρεία ήταν ένα φιάσκο, επιβάλλει δημόσια απολογία ΠΑΣΟΚ και ΝΔ για το τεράστιο διοικητικό και κοινωνικό πρόβλημα που προκάλεσαν».

Εγκύκλιος για τις αποδοχές σε εφεδρεία
Σύμφωνα με διευκρινιστική εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών που δημοσιεύει κατ΄ αποκλειστικότητα το in.gr, στους υπαλλήλους που τίθενται σε εφεδρεία (προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα) το οποίο αφορά πέρα από τους φορείς του Δημοσίου και εργαζόμενους σε ΝΠΔΔ και στους ΟΤΑ, προβλέπει τα εξής:
«Καταβάλλεται αποκλειστικά το 60% του βασικού μισθού που ελάμβανε κατά το χρόνο εισόδου σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα, χωρίς την καταβολή οποιωνδήποτε άλλων πρόσθετων αμοιβών, αποδοχών και επιδομάτων.
Το προσωπικό που εντάσσεται στο καθεστώς εργασιακής εφεδρείας συνεχίζει να λαμβάνει για χρονικό διάστημα 12 μηνών, και εφόσον προβλέπεται από ειδικότερες διατάξεις μέχρι 24 μήνες, από την ένταξή του στο καθεστώς αυτό, αποδοχές ίσες με το 60% του βασικού μισθού που ελάμβανε κατά το χρόνο εισόδου του στο καθεστώς εργασιακής εφεδρείας.
Συνεπώς, οι υπάλληλοι που τίθενται σε κατάσταση προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας, καθώς και σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας μετά την 1η Νοεμβρίου 2011, που έχει εφαρμογή ο νόμος, θα λαμβάνουν το 60% του βασικού μισθού που προκύπτει μετά την κατάταξή τους στους νέους βαθμούς και στα μισθολογικά κλιμάκια των βαθμών της κατηγορίας τους, χωρίς την καταβολή οποιωνδήποτε άλλων πρόσθετων αμοιβών, αποδοχών και επιδομάτων.
Το 60% του βασικού μισθού θα καταβάλλεται από τους φορείς στους οποίους ανήκουν οι υπάλληλοι και θα βαρύνει τον Κρατικό Προϋπολογισμό για τους μόνιμους και ιδιωτικού δικαίου υπαλλήλους του Δημοσίου, ενώ για τους μόνιμους και ιδιωτικού δικαίου υπαλλήλους των ΝΠΔΔ τους αντίστοιχους κωδικούς τους οποίους βαρύνει η καταβολή του βασικού τους μισθού.
Όσον αφορά τα επιδόματα γιορτών και αδείας που δικαιούνται οι υπάλληλοι, αυτά θα καταβληθούν μόνο εάν οι αποδοχές που λάμβαναν κατά την προηγουμένη ημέρα από αυτή που τέθηκαν σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα και εργασιακή εφεδρεία ήταν χαμηλότερες από το όριο που θέτουν οι διατάξεις του νόμου 4024/2011 και ανάλογα με το χρονικό διάστημα που μισθοδοτήθηκαν μέχρι την ημερομηνία ένταξής τους σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα και εργασιακή εφεδρεία.
Επιπλέον, επισημαίνεται ότι, κατά το χρόνο της προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας και εργασιακής εφεδρείας οι υπάλληλοι δεν δικαιούνται επιδομάτων εορτών και άδειας. Επίσης, οι τρίμηνες αποδοχές που θα λάβουν οι υπάλληλοι όταν θα λήξει η προσυνταξιοδοτική τους διαθεσιμότητα (αφορά όσους δικαιούνται και επιλέγουν τις τρίμηνες αποδοχές) θα υπολογιστούν επί του βασικού μισθού και της τυχόν δικαιούμενης οικογενειακής παροχής που ελάμβαναν, πριν τεθούν σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα.
Σύμφωνα με τα ανωτέρω, το επίδομα θέσης ευθύνης εξακολουθεί να συνυπολογίζεται στη σύγκριση των αποδοχών στην περίπτωση που υπάρχει αύξηση των αποδοχών του υπαλλήλου.

Για παράδειγμα:
Υπάλληλος, ο οποίος εκτελεί καθήκοντα προϊσταμένου τμήματος, λάμβανε πριν από την έναρξη του νέου μισθολογίου συνολικές αποδοχές 2.550 ευρώ, στις οποίες περιλαμβανόταν επίδομα θέσης ευθύνης 52,62 ευρώ. Άρα, οι αποδοχές που λάμβανε χωρίς το εν λόγω επίδομα ανέρχονταν στο ποσό των 2.497,38 ευρώ. Έστω ότι ο νέος βασικός μισθός ανέρχεται πλέον στο ποσό των 1.588 ευρώ (βασικός μισθός του Γ’ βαθμού ΠΕ κατηγορίας) και επιπλέον 250 ευρώ ως επίδομα θέσης ευθύνης, δηλαδή συνολικές μηνιαίες αποδοχές 1.838 ευρώ.
Συνεπώς, για τον υπολογισμό της υπερβάλλουσας μείωσης θα συγκριθούν οι αποδοχές που λάμβανε ο υπάλληλος χωρίς το επίδομα θέσης ευθύνης (2.497,38 ευρώ) με αυτές που δικαιούται, από 1-11- 2011, με το νέο μισθολόγιο, επίσης χωρίς το επίδομα θέσης ευθύνης (1.588 ευρώ).
Δεδομένου ότι η προκαλούμενη μείωση των αποδοχών του, σύμφωνα με το ανωτέρω παράδειγμα, είναι μεγαλύτερη από το 25%, γίνεται περικοπή του 25% των παλαιών αποδοχών του, με αποτέλεσμα οι νέες αποδοχές του να διαμορφωθούν στο ποσό των 1.873,04 ευρώ, ενώ παράλληλα θα χορηγείται και το επίδομα θέσης ευθύνης (250 ευρώ).
Ο χρόνος της προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας λογίζεται συντάξιμος και προσμετράται στη λοιπή συντάξιμη υπηρεσία του υπαλλήλου. Κατά τη διάρκεια της διαθεσιμότητας ο υπάλληλος εξακολουθεί να ασφαλίζεται για κύρια σύνταξη, επικουρική ασφάλιση, πρόνοια και υγειονομική περίθαλψη στους οικείους φορείς που ήταν ασφαλισμένος κατά το χρόνο που τέθηκε σε διαθεσιμότητα.
Οι αναλογούσες εισφορές ασφαλισμένου και εργοδότη, όπου αυτές προβλέπονται, υπολογίζονται επί των συντάξιμων αποδοχών, όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί κατά την 31.10.2011. Επίσης επί των ανωτέρω συντάξιμων αποδοχών θα εξακολουθήσει να διενεργείται η κράτηση 2% που αφορά την ειδική εισφορά αλληλεγγύης για την καταπολέμηση της ανεργίας, καθώς και η κράτηση 1% υπέρ του Ταμείου Προνοίας Δημοσίων Υπαλλήλων. Οι ανωτέρω ασφαλιστικές εισφορές και κρατήσεις βαρύνουν το Δημόσιο και αποδίδονται από αυτό στους οικείους φορείς.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες οφείλουν άμεσα και χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις να προβούν στην ένταξη του προσωπικού τους και την πληρωμή της μισθοδοσίας του σύμφωνα με το Ν.4024/2011, ώστε η μισθοδοσία μηνός Μαρτίου 2012 να διενεργηθεί οπωσδήποτε με βάση τις ανωτέρω διατάξεις»

Εγκύκλιος για τις αποδοχές σε εφεδρεία
Σύμφωνα με διευκρινιστική εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών που δημοσιεύει κατ΄ αποκλειστικότητα το in.gr, στους υπαλλήλους που τίθενται σε εφεδρεία (προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα)το οποίο αφορά πέρα από τους φορείς του Δημοσίου και εργαζόμενους σε ΝΠΔΔ και στους ΟΤΑ, προβλέπει τα εξής:
«Καταβάλλεται αποκλειστικά το 60% του βασικού μισθού που ελάμβανε κατά το χρόνο εισόδου σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα, χωρίς την καταβολή οποιωνδήποτε άλλων πρόσθετων αμοιβών, αποδοχών και επιδομάτων.
Το προσωπικό που εντάσσεται στο καθεστώς εργασιακής εφεδρείας συνεχίζει να λαμβάνει για χρονικό διάστημα 12 μηνών, και εφόσον προβλέπεται από ειδικότερες διατάξεις μέχρι 24 μήνες, από την ένταξή του στο καθεστώς αυτό, αποδοχές ίσες με το 60% του βασικού μισθού που ελάμβανε κατά το χρόνο εισόδου του στο καθεστώς εργασιακής εφεδρείας.
Συνεπώς, οι υπάλληλοι που τίθενται σε κατάσταση προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας, καθώς και σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας μετά την 1η Νοεμβρίου 2011, που έχει εφαρμογή ο νόμος, θα λαμβάνουν το 60% του βασικού μισθού που προκύπτει μετά την κατάταξή τους στους νέους βαθμούς και στα μισθολογικά κλιμάκια των βαθμών της κατηγορίας τους, χωρίς την καταβολή οποιωνδήποτε άλλων πρόσθετων αμοιβών, αποδοχών και επιδομάτων.
Το 60% του βασικού μισθού θα καταβάλλεται από τους φορείς στους οποίους ανήκουν οι υπάλληλοι και θα βαρύνει τον Κρατικό Προϋπολογισμό για τους μόνιμους και ιδιωτικού δικαίου υπαλλήλους του Δημοσίου, ενώ για τους μόνιμους και ιδιωτικού δικαίου υπαλλήλους των ΝΠΔΔ τους αντίστοιχους κωδικούς τους οποίους βαρύνει η καταβολή του βασικού τους μισθού.
Όσον αφορά τα επιδόματα γιορτών και αδείας που δικαιούνται οι υπάλληλοι, αυτά θα καταβληθούν μόνο εάν οι αποδοχές που λάμβαναν κατά την προηγουμένη ημέρα από αυτή που τέθηκαν σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα και εργασιακή εφεδρεία ήταν χαμηλότερες από το όριο που θέτουν οι διατάξεις του νόμου 4024/2011 και ανάλογα με το χρονικό διάστημα που μισθοδοτήθηκαν μέχρι την ημερομηνία ένταξής τους σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα και εργασιακή εφεδρεία.
Επιπλέον, επισημαίνεται ότι, κατά το χρόνο της προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας και εργασιακής εφεδρείας οι υπάλληλοι δεν δικαιούνται επιδομάτων εορτών και άδειας. Επίσης, οι τρίμηνες αποδοχές που θα λάβουν οι υπάλληλοι όταν θα λήξει η προσυνταξιοδοτική τους διαθεσιμότητα (αφορά όσους δικαιούνται και επιλέγουν τις τρίμηνες αποδοχές) θα υπολογιστούν επί του βασικού μισθού και της τυχόν δικαιούμενης οικογενειακής παροχής που ελάμβαναν, πριν τεθούν σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα.
Σύμφωνα με τα ανωτέρω, το επίδομα θέσης ευθύνης εξακολουθεί να συνυπολογίζεται στη σύγκριση των αποδοχών στην περίπτωση που υπάρχει αύξηση των αποδοχών του υπαλλήλου.

Για παράδειγμα:
Υπάλληλος, ο οποίος εκτελεί καθήκοντα προϊσταμένου τμήματος, λάμβανε πριν από την έναρξη του νέου μισθολογίου συνολικές αποδοχές 2.550 ευρώ, στις οποίες περιλαμβανόταν επίδομα θέσης ευθύνης 52,62 ευρώ. Άρα, οι αποδοχές που λάμβανε χωρίς το εν λόγω επίδομα ανέρχονταν στο ποσό των 2.497,38 ευρώ. Έστω ότι ο νέος βασικός μισθός ανέρχεται πλέον στο ποσό των 1.588 ευρώ (βασικός μισθός του Γ’ βαθμού ΠΕ κατηγορίας) και επιπλέον 250 ευρώ ως επίδομα θέσης ευθύνης, δηλαδή συνολικές μηνιαίες αποδοχές 1.838 ευρώ.
Συνεπώς, για τον υπολογισμό της υπερβάλλουσας μείωσης θα συγκριθούν οι αποδοχές που λάμβανε ο υπάλληλος χωρίς το επίδομα θέσης ευθύνης (2.497,38 ευρώ) με αυτές που δικαιούται, από 1-11- 2011, με το νέο μισθολόγιο, επίσης χωρίς το επίδομα θέσης ευθύνης (1.588 ευρώ).
Δεδομένου ότι η προκαλούμενη μείωση των αποδοχών του, σύμφωνα με το ανωτέρω παράδειγμα, είναι μεγαλύτερη από το 25%, γίνεται περικοπή του 25% των παλαιών αποδοχών του, με αποτέλεσμα οι νέες αποδοχές του να διαμορφωθούν στο ποσό των 1.873,04 ευρώ, ενώ παράλληλα θα χορηγείται και το επίδομα θέσης ευθύνης (250 ευρώ).
Ο χρόνος της προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας λογίζεται συντάξιμος και προσμετράται στη λοιπή συντάξιμη υπηρεσία του υπαλλήλου. Κατά τη διάρκεια της διαθεσιμότητας ο υπάλληλος εξακολουθεί να ασφαλίζεται για κύρια σύνταξη, επικουρική ασφάλιση, πρόνοια και υγειονομική περίθαλψη στους οικείους φορείς που ήταν ασφαλισμένος κατά το χρόνο που τέθηκε σε διαθεσιμότητα.
Οι αναλογούσες εισφορές ασφαλισμένου και εργοδότη, όπου αυτές προβλέπονται, υπολογίζονται επί των συντάξιμων αποδοχών, όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί κατά την 31.10.2011. Επίσης επί των ανωτέρω συντάξιμων αποδοχών θα εξακολουθήσει να διενεργείται η κράτηση 2% που αφορά την ειδική εισφορά αλληλεγγύης για την καταπολέμηση της ανεργίας, καθώς και η κράτηση 1% υπέρ του Ταμείου Προνοίας Δημοσίων Υπαλλήλων. Οι ανωτέρω ασφαλιστικές εισφορές και κρατήσεις βαρύνουν το Δημόσιο και αποδίδονται από αυτό στους οικείους φορείς.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες οφείλουν άμεσα και χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις να προβούν στην ένταξη του προσωπικού τους και την πληρωμή της μισθοδοσίας του σύμφωνα με το Ν.4024/2011, ώστε η μισθοδοσία μηνός Μαρτίου 2012 να διενεργηθεί οπωσδήποτε με βάση τις ανωτέρω διατάξεις»


http://www.eklogika.gr/news/7515