Έξι νέοι προσωρινοί σταθμοί διοδίων θα λειτουργήσουν στην Εγνατία Οδό ως το καλοκαίρι.
Αυτό ανέφερε, ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, συμπληρώνοντας ότι «το αντίτιμο των διοδίων θα υπολείπεται του αντιστοίχου των 5 αυτοκινητοδρόμων».
Τα διόδια θα λειτουργήσουν σε Ηγουμενίτσα, Ιωάννινα, Γρεβενά (Βενέτικος ποταμός), Νυμφόπετρα, Παγγαίο και Κομοτηνή.
Οι προσωρινοί αυτοί σταθμοί θα πάψουν να λειτουργούν, όποτε ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων. Η Εγνατία Οδός, μήκους 670 χλμ., συγκαταλέγεται στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του υπουργείου Οικονομίας.
Ο σχεδιασμός προκρίνει μία σύμβαση παραχώρησης, προκειμένου να καλυφθούν γρηγορότερα οι δανειακές υποχρεώσεις της Εγνατίας. Οι ιδιώτες θα αναλάβουν, μεταξύ άλλων, το κόστος συντήρησης, το οποίο ανέρχεται ετησίως ως και τα 100 εκ. ευρώ. Με δεδομένο ότι οι εταιρείες που θα αναλάβουν τη διαχείριση της Εγνατίας Οδού θα έχουν άμεσα έσοδα, εκτιμάται ότι θα ενδιαφερθούν όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι. Το υπουργείο Υποδομών αναμένεται να ζητήσει από τους ενδιαφερόμενους παραχωρησιούχους να παρουσιάσουν και ένα σχέδιο επενδύσεων που θα μπορούσαν να υλοποιήσουν, κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου, με στόχο την τόνωση των τοπικών οικονομιών.
Το 2008, η διοίκηση της Εγνατίας, με προτροπή του τότε υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά, είχε συνάψει δάνεια συνολικού ύψους 1,1 δις. ευρώ για τη χρηματοδότηση των έργων, χωρίς την επιβάρυνση του δημόσιου χρέους. Το μεγαλύτερο μέρος των εγγυήσεων προς τις τράπεζες κάλυπταν τα έσοδα από τα μελλοντικά διόδια.
Σήμερα λειτουργεί μόνο ένας σταθμός διοδίων, με αποτέλεσμα τραπεζικά ιδρύματα να απειλούν μέχρι και σε κατάσχεση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ εξώδικα απέστειλαν και άλλοι οργανισμοί που χορήγησαν δάνεια, με εγγύηση τις εισπράξεις από τα διόδια και το ΦΠΑ.