Παρασκευή, 7 Απριλίου 2017

ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ: ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΔΡΑΣΕΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ: ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΔΡΑΣΕΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ


Συνέντευξη Τύπου στο πλαίσιο της οποίας  παρουσιάστηκε το σύνολο των παρεμβάσεων στον τομέα της καθαριότητας και της ανακύκλωσης και ο προγραμματισμός του στρατηγικού σχεδιασμού, παραχώρησε σήμερα, Πέμπτη 6 Απριλίου 2017, ο Δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης, παρουσία του Αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων και Περιβάλλοντος, Θανάση Παππά και του Γενικού Γραμματέα του Δήμου, Θωμά Ψαρρά.
Όπως τόνισε ο Γιάννης Μπουτάρης, η καθαριότητα αποτελεί παγίως το μεγάλο πρόβλημα, ωστόσο επισήμανε ότι η Θεσσαλονίκη είναι από τις πιο καθαρές πόλεις, συμπληρώνοντας ότι σαφώς και μπορεί να τύχει βελτίωσης η κατάσταση με διάφορες κινήσεις, με βασική όμως προϋπόθεση τη συμμετοχή και τη συνεργασία των πολιτών. Ο Δήμαρχος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο προσωπικό των αρμόδιων υπηρεσιών, το οποίο αν και αριθμητικά αποδυναμωμένο ή και απλήρωτο πολλές φορές, όπως στην περίπτωση των παρατασιούχων, εργάζεται με αυταπάρνηση. Ευχαρίστησε, τέλος τον Αντιδήμαρχο, Θανάση Παππά, για το έργο που επιτέλεσε στη διάρκεια της θητείας του στον συγκεκριμένο τομέα και ευχήθηκε επιτυχία στον Γενικό Γραμματέα του Δήμου Θεσσαλονίκης που καλείται στο εξής να αναλάβει αυτό το δύσκολο έργο.
Ο Θανάσης Παππάς αναφέρθηκε αναλυτικά στις παρεμβάσεις της Διοίκησης στον τομέα της καθαριότητας, που αρχικά παρουσίαζε εικόνα εγκατάλειψης – το 2010 από τα 65 συνολικά απορριμματοφόρα του παλαιού στόλου, έξι ήταν σε λειτουργία, εκ των οποίων τρία δεν διέθεταν φωτισμό – μέχρι και σήμερα.

 «Το 2011 η κατάσταση ήταν εκρηκτική. Τα έτη 2012, 2013 και 2014, εστιάσαμε στην επισκευή του στόλου, που ήταν στη χειρότερη δυνατή κατάσταση. Γι’ αυτό προχωρήσαμε εσπευσμένα σε διεθνή διαγωνισμό, που, μετά πολλών κόπων και βασάνων, έλυσε οριστικά το πρόβλημα, παρόλη την πίεση που δεχτήκαμε από πολλές πλευρές, που υποστήριζαν ότι πρόκειται για έναν πολυδάπανο διαγωνισμό που οδηγεί στη δήθεν ιδιωτικοποίηση του τομέα της καθαριότητας. Χρειάστηκε εμπεριστατωμένη επιχειρηματολογία για να καταδείξουμε την αναγκαιότητα αυτού του διαγωνισμού και πράγματι το 2014 το Ελεγκτικό Συνέδριο ενέκρινε τις συμβάσεις και έτσι προχωρήσαμε ώστε να αντιμετωπίσουμε τα τεράστια προβλήματα επισκευών του πεπαλαιωμένου στόλου. Επιπλέον, διεκδικήσαμε και εξασφαλίσαμε κονδύλια 12,5 εκ. Ευρώ μέσω ΕΣΠΑ για πλήρη ανανέωση του στόλου και παραλαβή των οχημάτων το 2015. Αυτές οι ουσιαστικές κινήσεις είχαν αποτέλεσμα. Ενδεικτικό της αλλαγής που έχει συντελεστεί είναι το αποτέλεσμα των μετρήσεων που κατά καιρούς πραγματοποιούνταν ως προς την αξιολόγηση των προβλημάτων της Θεσσαλονίκης με βάση τις οποίες αναδεικνύεται ότι η γνώμη των δημοτών για την καθαριότητα καταγράφει μια πορεία βελτίωσης».
Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών έργων και Περιβάλλοντος έδωσε έμφαση στο έργο επέκτασης του συστήματος συμπίεσης απορριμμάτων και διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου του ΣΜΑ (4η πρέσα), που ολοκληρώθηκε μέσα σε δύο χρόνια (2014 έως 2016), με συνολική δαπάνη 1.687.680,48€ και με χρηματοδότηση επίσης από το ΕΣΠΑ. «Στόχοι της συγκεκριμένης μελέτης ήταν να επιτευχθεί ο περιορισμός του όγκου βεβαρημένου αέρα και της ηχορύπανσης, καθώς και η αναβάθμιση των υπαίθριων χώρων, με ταυτόχρονη βελτίωση του μικροκλίματος στο ΣΜΑ. Το έργο αυτό είναι κομβικής σημασίας και συμβάλλει σημαντικά στον περιφερειακό σχεδιασμό, καθώς ο ΣΜΑ καθίσταται βασικός αποδέκτης απορριμμάτων των δήμων της Ανατολικής Θεσσαλονίκης».
            Σε ό,τι αφορά τη σύμβαση με την εταιρεία IMPEX ΑΒΕΕ, ο Θανάσης Παππάς τόνισε ότι στις 4 Οκτωβρίου 2016 η απόφαση του 7ου Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου δικαίωσε πανηγυρικά τον Δήμο Θεσσαλονίκης και τις ενέργειές του, που, όπως σημειωνόταν στην εν λόγω απόφαση, δεν παραβίαζαν την αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης ούτε προκαλούσαν βλάβη στα οικονομικά του συμφέροντα. «Κατηγορηθήκαμε για το δήθεν ‘’σκάνδαλο’’ IMPEX, αλλά όπως αποδεικνύεται με την απόφαση του 7ου κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που θεωρώ ότι είναι κόλαφος γι’ αυτούς τους ισχυρισμούς, ‘’σκάνδαλο’’ ουδέποτε υπήρξε», σημείωσε ο Θανάσης Παππάς.


            Αναφερόμενος στο έργο της υπογειοποίησης 80 κάδων στο ιστορικό και εμπορικό κέντρο της πόλης, ένα έργο που ανακοινώθηκε το 2014, με εγκεκριμένη δαπάνη 984.000€, επισήμανε ότι δεν ευοδώθηκε, καθώς οι καθυστερήσεις τόσο εξαιτίας της χρονοβόρας διαδικασίας των ενστάσεων μεταξύ των εργοληπτικών εταιρειών (από τον Απρίλιο έως τον Νοέμβριο του 2015) όσο και εξαιτίας της οικονομικής προσφοράς που δεν ενέκρινε η Οικονομική Επιτροπή (αρμόδιο όργανο για την έγκριση του διαγωνισμού), είχαν σαν αποτέλεσμα τον Σεπτέμβριο του 2016 να λήξει η προσφορά και η εγγυητική επιστολή. Όπως εξήγησε ο Θανάσης Παππάς, ο ανάδοχος ουσιαστικά ζήτησε την τροποποίηση των όρων της σύμβασης, άρα νέα σύμβαση που δεν θα μπορούσε να τύχει έγκρισης από την Οικονομική Επιτροπή.
Όσον αφορά τη δημιουργία θυλάκων για τους κάδους απορριμμάτων και ανακύκλωσης, έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη, το χαρακτήρισε ως επιβεβλημένο, με βάση τις διαρκώς αυξανόμενες απαιτήσεις στους χώρους προσωρινής εναπόθεσης.
Ο Αντιδήμαρχος τόνισε ακόμη ότι στον τομέα της ανακύκλωσης η Διοίκηση έχει επιλέξει τη συμμόρφωση με τις σχετικές Ευρωπαϊκές οδηγίες και νόμους, σε συνδυασμό με την προσπάθεια ευαισθητοποίησης των δημοτών, ενώ αναφέρθηκε και στον σχεδιασμό της Διοίκησης που έχει καταρτιστεί και είναι ήδη προς υλοποίηση. «Πρόκειται για το Τοπικό σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων, με κύριους άξονες τον εκσυγχρονισμό της συλλογής αποβλήτων και διαχείρισης, την αναβάθμιση της εικόνας της πόλης, την ανάπτυξη των ρευμάτων ανακύκλωσης, την ενίσχυση της επαναχρησιμοποίησης, τη λειτουργία πράσινων σημείων και φυσικά τη δημοσιότητα, ευαισθητοποίηση και περιβαλλοντική εκπαίδευση».


Συνοψίζοντας την αποτίμηση του έργου στον τομέα της Καθαριότητας, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Περιβάλλοντος, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην αδειοδότηση του ΣΜΑ, στη δημιουργία νέων εγκαταστάσεων στο αμαξοστάσιο του Δήμου, στον πλήρη εξορθολογισμό των δαπανών για υπερωρίες και εξαιρέσιμα των υπαλλήλων, καθώς και στη μείωση των δημοτικών τελών για τέταρτη συνεχή χρονιά.
Ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Θεσσαλονίκης, Θωμάς Ψαρράς, ο οποίος αναλαμβάνει τις αρμοδιότητες του τομέα καθαριότητας και ανακύκλωσης, ευχαρίστησε τον Δήμαρχο για τον τομέα που του εμπιστεύτηκε, τον οποίο χαρακτήρισε απαιτητικό και δύσκολο, αλλά με άμεσα και ορατά αποτελέσματα στους πολίτες.