ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σε ένα φιλικό εκπαιδευτικό πλαίσιο, ο γνωστός πιανίστας και παιδαγωγός του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης έκανε μία σύντομη αναφορά στην ιστορία της συγγραφής των συγκεκριμένων έργων από τον Γ. Κωνσταντινίδη, ο οποίος συνδύασε με αριστοτεχνικό τρόπο το ελληνικό παραδοσιακό στοιχείο με την έντεχνη δυτική ευρωπαϊκή μουσική.
Στη συνέχεια, οι μαθητές/μαθήτριες από
τις τάξεις του Γυμνασίου και Λυκείου του σχολείου παρουσίασαν τα επιλεγμένα
κομμάτια τους, βελτιώνοντας τα προοδευτικά, έχοντας για οδηγό τις στοχευμένες
παρατηρήσεις και τα σχόλια του κ. Νίκου Τασόπουλου, καθώς ο ίδιος τους έπαιζε
αντίστοιχα παραδείγματα στο πιάνο.
Ο κ. Τασόπουλος προσέφερε στους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου τη δυνατότητα να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στο πιάνο τόσο από πλευράς τεχνικής όσο και μουσικής ερμηνείας, υπογραμμίζοντας τη σημασία των σωστών δαχτυλισμών, αλλά και τη συνεχή μουσική κριτική ακρόαση της μελωδίας (παραδοσιακού σκοπού) και του ρυθμού στο κάθε κομμάτι του Κωνσταντινίδη.
Στο τέλος, ο κ. Τασόπουλος συνεχάρηκε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες για την προσπάθεια τους να μελετήσουν τα «44 παιδικά κομμάτια για πιάνο» του Γ. Κωνσταντινίδη, έργα υψηλού επιπέδου δυσκολίας, καθώς επίσης και τους καθηγητές πιάνου του σχολείου που είχαν την πρωτοβουλία να διδάξουν τα συγκεκριμένα έργα.
Ο κ. Τασόπουλος προσέφερε στους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου τη δυνατότητα να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στο πιάνο τόσο από πλευράς τεχνικής όσο και μουσικής ερμηνείας, υπογραμμίζοντας τη σημασία των σωστών δαχτυλισμών, αλλά και τη συνεχή μουσική κριτική ακρόαση της μελωδίας (παραδοσιακού σκοπού) και του ρυθμού στο κάθε κομμάτι του Κωνσταντινίδη.
Στο τέλος, ο κ. Τασόπουλος συνεχάρηκε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες για την προσπάθεια τους να μελετήσουν τα «44 παιδικά κομμάτια για πιάνο» του Γ. Κωνσταντινίδη, έργα υψηλού επιπέδου δυσκολίας, καθώς επίσης και τους καθηγητές πιάνου του σχολείου που είχαν την πρωτοβουλία να διδάξουν τα συγκεκριμένα έργα.
Νίκος Τασόπουλος
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, άρχισε
μαθήματα Πιάνου με την Kαίτη Kόρτη-Σαραγιώτη, συνέχισε με τον Γιώργο Θυμή, με
τον οποίο πήρε δίπλωμα Πιάνου από το Kρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, από όπου πήρε
επίσης τα πτυχία Aρμονίας (I. Δαμιανός), Aντίστιξης και Φούγκας (K. Nικήτας).
Eλαβε μέρος σε πολλά διεθνή σεμινάρια Πιάνου στο εξωτερικό, στο Ζάλτσμπουργκ
και τα περισσότερα στην Eλβετία με τον Ρομπέρτο Ζίντον. Πήρε το πτυχίο του
Hλεκτρολόγου Mηχανικού από την Πολυτεχνική Σχολή του A.Π.Θ.
Διδάσκει Πιάνο και Αρμονία. Είναι
τακτικός καθηγητής Πιάνου στο Κ.Ω.Θ. Διδάσκει επίσης στο
"Σύγχρονο Ωδείο" Θεσσαλονίκης και στο “Ωδείο Άνω Πόλης” Θεσσαλονίκης.
Είναι καλλιτεχνικός Διευθυντής στο νεοσύστατο "Πρότυπο Ωδείο
Θεσσαλονίκης" στα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης.
Eχει γράψει το βιβλίο Ανώτερης Θεωρίας της Mουσικής: “Aρμονία”.
Επίσης τα βιβλία: “Πιάνο: Kλίμακες, Aρπισμοί, Συγχορδίες” και “Πιάνο:
Σύντομη Iστορία και Xαρακτηριστικά, Mελέτη στο Σπίτι, Πεντάλ, Πρώτη Aνάγνωση,
Συγκερασμός”. Έχει ασχοληθεί με ερμηνείες έργων Ελλήνων Συνθετών και έκανε
πρώτες εκτελέσεις. Η ηχογράφηση της “Σονατίνας για πιάνο“ του Κώστα
Νικήτα, πήρε καλές κριτικές (Θωμάς Ταμβάκος, Τζάζ και τζαζ, 2009). Δίνει
ρεσιτάλ πιάνου και συναυλίες μουσικής δωματίου.
Eκπονεί άρθρα, κάνει διαλέξεις. Οργάνωσε Διαγωνισμούς με έργα
Πιάνου Κατωτέρας και Μέσης Σχολής Ελλήνων Συνθετών σε συνεργασία με τα Ωδεία
Συκεών και Νεάπολης Θεσσαλονίκης, Συμμετείχε ως διδάσκων σε Σεμινάρια, όπως
στην Ημερίδα Πιάνου στη Μουσική Σχολή “Open Art” Λάρισας και στο Σεμινάριο της
7ης Διεθνούς Θερινής Ιόνιας Ακαδημίας. Μαθητές του που σταδιοδρομούν είναι
ο Νίκος Κυριόσογλου, ο Τριαντάφυλλος Λιώτης, η Σοφία Σκλαβούνου, η Χριστίνα
Κατίδου, η Έλενα Χαλάτση. Είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ε.Ε.Μ.Ε.