προϋπολογισμού 1,3 δισεκατομμυρίου ευρώ, το οποίο ανατέθηκε το 2007 και αναμενόταν να παραδοθεί το 2011, με βάση τις αρχικές συμβατικές προθεσμίες (σ.σ. το έργο είχε "παγώσει" επί σχεδόν τρία χρόνια λόγω και της κρίσης και ξεκίνησε εκ νέου στο τέλος του 2013, μαζί με τους άλλους τρεις αυτοκινητοδρόμους).
Με το τμήμα αυτό του ΠΑΘΕ, στο οποίο περιλαμβάνεται και η μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων, μήκους 6 χλμ, ολοκληρώνεται καο ο αυτοκινητόδρομος Αθήνας - Θεσσαλονίκης, μήκους περίπου 550 χλμ, ένα έργο που ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ΄70 και παρέμεινε ανολοκλήρωτο επί δεκαετίες.
Στη διάρκεια σημερινής περιήγησής του στο έργο, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, επισήμανε: "Γίνεται προσπάθεια - και πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε - στο τέλος Μαρτίου να έχουν ολοκληρωθεί και οι υπολειπόμενες εργασίες, ώστε να πραγματοποιηθεί αυτό το όνειρο των γονιών και των παπούδων μας, ο αυτοκινητόδρομος Αθήνας - Θεσσαλονίκης. Πιστεύω ότι είμαστε σε πάρα πολύ καλό δρόμο".
Κληθείς να σχολιάσει δημοσιεύματα, σύμφωνα με τα οποία ο προϋπολογισμός του έργου αυξήθηκε λόγω πριμ επιτάχυνσης, που ζητήθηκε από την ανάδοχο, ο κ.Σπίρτζης ξεκαθάρισε: "Ζητήθηκε από την παραχωρησιούχο ποσό 12 εκατ. ευρώ για πριμ επιτάνχυσης. Στη συμφωνία που κάναμε δεν δόθηκε ούτε ένα ευρώ. Το έργο είχε προχωρήσει πάρα πολύ και δεν υπήρχε κανένας λόγος να δοθεί πριμ επιτάχυνσης, παρά τις απαιτήσεις". Σε ό,τι αφορά δε τις οικονομικές διεκδικήσεις κατασκευαστή - παραχωρησιούχου, ο υπουργός επισήμανε: "Υπήρχαν ειλημμένες αποφάσεις διοικητικών δικαστηρίων, έγινε διαπραγμάτευση και εξοικονομήθηκαν περίπου 36 εκατ. ευρώ".
Για το ενδεχόμενο νέων διοδίων
Ερωτηθείς αν πρόκειται να δημιουργηθούν νέοι σταθμοί διοδίων στην Κοιλάδα των Τεμπών, ο υπουργός διευκρίνισε ότι "στα Τέμπη και σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους θα γίνουν τα διόδια που είχαν συμφωνηθεί στις αρχικές συμβάσεις. Στόχος είναι στις αρχές του 2018 να μην υπάρχουν καθόλου μετωπικά διόδια και να έχει εγκατασταθεί το αναλογικό σύστημα διοδίων".
Η πρόοδος του έργου αναλυτικά
Η συνολική πρόοδος των εργασιών στο τμήμα Μαλιακός - Κλειδί ανέρχεται σε ποσοστό 95,5%. Το έργο περιλαμβάνει τρεις σήραγγες. Η "Τ1", είναι η πρώτη δίδυμη σήραγγα της κοιλάδας των Τεμπών, μήκους περίπου 2 χλμ και το συνολικό ποσοστό ολοκλήρωσής της ανέρχεται στο 98,5%. Η "Τ2", που αποτελεί τη μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων, με μήκος περίπου 6 χιλιομέτρων, έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 98%, ενώ η "Τ3", η τρίτη δίδυμη σήραγγα, που διανοίγεται στην περιοχή του Παντελεήμονα Πιερίας, έχει μήκος σχεδόν 3 χλμ. και το ποσοστό ολοκλήρωσής της ανέρχεται στο 98%.
Η επόμενη γενιά δημοσίων έργων
Στο μεταξύ, ερωτηθείς για την επόμενη γενιά έργων δημοσίου συμφέροντος, που οι ελληνικές τεχνικές εταιρείες αναμένουν εναγωνίως για να ορθοποδήσουν εν μέσω κρίσης, ο κ.Σπίρτζης ανέφερε, μεταξύ άλλων, το αεροδρόμιο στο Καστέλλι και το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο. "Εχουμε διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την επόμενη γενιά έργων. Μέσα σε αυτά είναι ο βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης, το βόρειο και νότιο τμήμα του Ε65, η επέκταση του Μετρό στην Αθήνα, αλλά και το μετρό στη Θεσσαλονίκη, η επέκτασή του προς τις δυτικές συνοικίες και το αεροδρόμιο" κατέληξε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ