Ο Πέτρος Βρέλλης δημιούργησε ένα διαδραστικό video θαύμα! Πήρε τον πίνακα του Βαν Γκογκ «Έναστρη νύχτα» και του έδωσε κίνηση. Μιλώντας αποκλειστικά
στο 5dnews τονίζει ότι ο «πειραματισμός είναι εσωτερική ανάγκη για παιγνίδι».
στο 5dnews τονίζει ότι ο «πειραματισμός είναι εσωτερική ανάγκη για παιγνίδι».
Γεννήθηκε, μεγάλωσε, σπούδασε και ζει στα Γιάννενα. Δουλεύει ως ηλεκτρολόγος-μηχανολόγος αλλά τον ελεύθερο χρόνο του πειραματίζεται και δημιουργεί.
Η τελευταία του δουλειά η «Έναστρη νύχτα» πήρε διθυραμβικά σχόλια.
Ακόμη και η ΜΟΜΑ(Museum of Modern Art) έγραψε στο Facebook: Very cool! An interactive animation of van Gogh's "The Starry Night.
Και αμέσως έγινε χαμός 2.700 σχόλια και 2.100 κοινοποιήσεις.
Το κινητό του Πέτρου δεν σταματά να χτυπά από διοργανωτές διεθνών εκθέσεων και φεστιβάλ, να παρουσιάσει τη δουλειά του.
-Πειραματίζεσαι σε μία χώρα που δεν... πειραματίζεται. Πόσο δύσκολη είναι η προσπάθεια σου σε ένα τέτοιο περιβάλλον?
-Σίγουρα τα πράγματα είναι δύσκολα στην Ελλάδα, σε όλους τους τομείς. Νομίζω, όμως, ότι ο πειραματισμός είναι μια εσωτερική ανάγκη για "παιχνίδι", και δε σταματά από τις κοινωνικές ή οικονομικές συνθήκες. Εκτός από ακραίες καταστάσεις βεβαίως, που ελπίζω να μη ζήσουμε... Πάντως, δε συμφωνώ ότι η Ελλάδα δεν πειραματίζεται: Θανάσης Παπακωνσταντίνου, Γιάννης Αγγελάκας και τόσοι άλλοι. Στα εικαστικά ο κατάλογος των "πειραματιστών" είναι ακόμη πιο μεγάλος.
-Εδωσες στον Βαν Γκογκ κίνηση. Φοβήθηκες καθόλου? Θεώρησες ότι κάποιοι μπορεί να το χαρακτηρίσουν βέβηλο;
-Η ιδέα μου ήρθε "ουρανοκατέβατη". Δεν είχα παρά μόνο να την υλοποιήσω. Ευτυχώς στο χώρο του "δημιουργικού" προγραμματισμού υπάρχουν κοινότητες ανοικτού λογισμικού (όπωςopenframeworks, processing κ.α.) που μέσω των βιβλιοθηκών που αναπτύσσουν, σε γλιτώνουν από τη "βρώμικη" δουλειά. Παρόλα αυτά, η "έναστρη νύχτα" μου πήρε περίπου 6 μήνες πολύωρης καθημερινής ενασχόλησης.
Όλος αυτός ο χρόνος δεν ήταν αφιερωμένος μόνο στον προγραμματισμό. Υπήρχαν εκατοντάδες παράμετροι που έπρεπε να ρυθμιστούν, ώστε το αποτέλεσμα να μοιάζει, αλλά κυρίως να σέβεται το αρχικό αριστούργημα του Βαν Γκογκ. Παρόλα αυτά, είχα και έχω ακόμη ενδοιασμούς για το αν είναι σωστό να επεμβαίνεις σε ένα ολοκληρωμένο έργο. Κάποιοι, κυρίως άνθρωποι της τέχνης ήταν επικριτικοί απέναντί μου. Μπορεί να ακούγεται αντιφατικό, αλλά συμμερίζομαι τις απόψεις τους.
-Ο Βαν Γκογκ επειδή ζωγραφίζει την κίνηση, έχει την κίνηση μέσα του, σε ωθεί να πειραματιστείς πάνω σε αυτό. Όταν είδες το τελικό αποτέλεσμα ενθουσιάστηκες?
-Ενθουσιάστηκα κιόλας από τα πρώτα αποτελέσματα. Το άσχημο ήταν ότι κατά την πορεία απαιτήθηκε πάρα πολύς χρόνος και ενέργεια σε τεχνικές λεπτομέρειες, και τελικά η υπομονή μου εξαντλήθηκε. Ήμουν σχεδόν έτοιμος να το παρατήσω. Έτσι το τελικό αποτέλεσμα δε μου προσέφερε τόσο ενθουσιασμό, όσο ανακούφιση...
-Διθυραμβικά τα σχόλια από παντού. Από το Vimeo, την Huffighton Post και όπου παρουσιάστηκε. Ήταν έκπληξη για σένα?
-Η έκπληξη ήταν τεράστια! Περίμενα ότι -εξαιτίας της αναγνωσιμότητας του πρωτοτύπου- θα υπήρχε κάποια ανταπόκριση. Αλλά, ποτέ δε περίμενα τόσο θερμά σχόλια.
-Η ΜΟΜΑ(Museum of Modern Art ) το προώθησε στην ιστοσελίδα της στο facebook.Σου τηλεφωνούν από διάφορες διεθνείς εκθέσεις και φεστιβάλ… Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σου;
-Δεν έχω σαφή μακροπρόθεσμα σχέδια... Τώρα ετοιμάζω την αντίστοιχη εφαρμογή που θα μπορεί να τρέχει σε ταμπλέτες (ipad, android).
- Πως θα έδινες κίνηση, γενικά πως θα πειραματιζόσουν, αν το βίντεο που έπρεπε να κάνεις είχε κεντρικό θέμα την Ελληνική κρίση;
-Δύσκολη ερώτηση... Με ενδιαφέρει πάντως περισσότερο η παγκόσμια οικονομική κρίση. Χωρίς να είμαι σε θέση να περιγράψω λεπτομέρειες, θα ήθελα να θέσω ένα μεγάλο ερώτημα που με βασανίζει: Πως είναι δυνατόν στις τελευταίες δεκαετίες να ζούμε την απίστευτη επανάσταση της Πληροφορικής, που έχει απογειώσει την παραγωγικότητα, και επιπλέον να μην έχουν συμβεί παγκόσμιοι πόλεμοι, μαζικές φυσικές καταστροφές, εξάντληση φυσικών πόρων, και παρόλα αυτά να φτωχαίνουμε αντί να πλουτίζουμε σε παγκόσμιο επίπεδο;
-Σε ένα από τα βίντεο σου μία μπάλα που κινείται κυκλικά ζωγραφίζει ένα τετράγωνο. Τι ήθελες να αποδώσεις με αυτό;
-Είναι ένα σχόλιο για τις αντιθέσεις: τετράγωνο-κύκλος, τάξη-χάος, τεχνολογία-φύση.
-Έχεις δημιουργήσει ένα βίντεο όπου, διαδραστικά καίγεται μία παιδική ζωγραφιά με θέμα τη φύση.Ποιό ήταν το σκεπτικό σου όταν το έκανες;
-Βασίστηκα σε μια ιδέα του δασκάλου μου Χάρη Κοντοσφύρη, για μια συμμετοχή στην έκθεση "Ερυσίχθων, η σύγχρονη ανάγνωση του μύθου", με θέμα την ακόρεστη πείνα του ανθρώπου για όλο και περισσότερα. Μια παιδική ζωγραφιά ενός δάσους που καίγεται αντιπροσωπεύει την αθωότητα και το ανυπεράσπιστο της φύσης απέναντι στην ανθρώπινη απληστία.
-Γιάννενα. Ζεις και μεγάλωσες εκεί. Εμπνευση ή βαρίδι;Τι είναι για σένα τα Γιάννενα.
-Για να αντιστρέψω το ερώτημα, δε θα μπορούσα να ζήσω μόνιμα σε κάποια πολύ μεγάλη πόλη. Παντού κάνεις τους συμβιβασμούς σου.
-Ποια ειναι η Ελλάδα που αγαπάς; Πως είναι η ελλάδα που ονειρεύεσαι;
-Μου είναι εξαιρετικά δύσκολο να απαντήσω σε μια τέτοια ερώτηση, την περίοδο που ζούμε....
Γεννήθηκε το 1974 στα Ιωάννινα. Απόφοιτος του τμήματος "Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Η/Υ" της πολυτεχνικής σχολής Πατρών και του τμήματος "Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης" του πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Από το 1999 εργάζεται ως ηλεκτρολόγος μηχανικός. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με τη χρήση των "νέων τεχνολογικών μέσων" έκφρασης στην τέχνη. Έχει λάβει μέρος σε διάφορες εκθέσεις τέχνης στην Ελλάδα.
Δείτε τι έγραψε η ΜΟΜΑ στη σελίδα της στο Facebook: