Οι νομοθετικές προτάσεις σχετικά με την «απόσπαση οδηγών
στον τομέα των οδικών μεταφορών», για «τα ανώτατα όρια για τον ημερήσιο και
εβδομαδιαίο χρόνο οδήγησης, τα κατώτατα όρια για τα διαλείμματα και τις περιόδους
ημερήσιας και εβδομαδιαίας ανάπαυσης», για τον «εντοπισμό μέσω ταχογράφων» και
για την «προσαρμογή στις εξελίξεις στον κλάδο των οδικών μεταφορών» συζητήθηκαν
στο Ευρωκοινοβούλιο. Το λεγόμενο «πακέτο κινητικότητας» αφαιρεί τα όποια
εναπομείναντα εργασιακά δικαιώματα των οδηγών, με την παράταση του χρόνου
δουλειάς, μειώνοντας τους ημερήσιους και τους εβδομαδιαίους χρόνους ανάπαυσης,
ενώ προωθεί την περαιτέρω απελευθέρωση της αγοράς των μεταφορικών υπηρεσιών.
Αυτή τη στυγνή εκμετάλλευση των οδηγών για τα κέρδη των
επιχειρηματικών ομίλων του κλάδου κατήγγειλε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Σωτήρης
Ζαριανόπουλος με παρέμβασή του στη σχετική συζήτηση στην οποία τόνισε τα
παρακάτω:
«Η απελευθέρωση και ο «ενιαίος
ευρωπαϊκός χώρος μεταφορών» αποτελούν κομβικό σημείο της ενιαίας αγοράς και της
κυριαρχίας των αντίστοιχων μονοπωλίων στον κλάδο.
Κυριαρχία και συγκέντρωση κεφαλαίου στηριγμένη στη στυγνή
εκμετάλλευση εκατομμυρίων μισθωτών οδηγών που εργάζονται κυριολεκτικά με
κίνδυνο ζωής σε απαράδεκτες συνθήκες
εντατικοποίησης υπό την απειλή απόλυσης, με ατελείωτες ώρες στο τιμόνι,
πολυήμερη απουσία από την οικογένεια τους, με μισθούς ψίχουλα και χωρίς συλλογικές συμβάσεις,
αναλαμβάνοντας αστική και ποινική ευθύνη για ατυχήματα όπου ουσιαστικά
«ωθούνται» υπό τη πίεση των εργοδοτών για έγκαιρη παράδοση ή υπέρβαρα
φορτία.
Τα ευχολόγια του ευρωκοινοβουλίου δεν αντιμετωπίζουν την
κατάσταση. Ανοίγουν παράθυρα με εξαιρέσεις από τους κανόνες ασφαλείας, με
ελέγχους – σφραγίδα, με ευελιξία στις ώρες εργασίας και ανάπαυσης, απώλεια
εργατικών δικαιωμάτων (απόσπαση) υπέρ των κερδών της εργοδοσίας.
Για όλους τους οδηγούς: εργασία ισοδύναμη με 7ωρο, 5θήμερο, θεώρηση του χρόνου αναμονής
και άλλων εργασιών ως εργάσιμου, τακτικές ικανοποιητικές περιόδους ανάπαυσης
στον τόπο κατοικίας, συλλογικές συμβάσεις με ικανοποιητικούς μισθούς, με
αποκλειστικά δημόσιες μεταφορές».
Η
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ