Πέμπτη 16 Μαρτίου 2017

Οι εξαγωγές έβγαλαν «ασπροπρόσωπο» τον κλάδο της ελληνικής ένδυσης

Προς όφελος των Ελλήνων εξαγωγέων ρούχων φαίνεται ότι λειτουργεί η αστάθεια που παρατηρείται τους τελευταίους μήνες στη γειτονική Τουρκία,
δεύτερο μεγαλύτερο προμηθευτή της Ευρώπης σε είδη του κλάδου, μετά την Κίνα: ευρωπαϊκές εταιρείες, οι οποίες παραδοσιακά συνεργάζονταν με επιχειρήσεις της γείτονος, επιδεικνύουν εσχάτως προτίμηση σε Έλληνες συνεργάτες, αναζητώντας εμπορικούς "συνομιλητές" προερχόμενους από χώρες με συγκριτικά πιο σταθερό πολιτικό περιβάλλον. Τα παραπάνω επισημαίνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος, Θεόφιλος Ασλανίδης, σύμφωνα με τον οποίο οι εξαγωγές "βγάζουν" ασπροπρόσωπο τον κλάδο ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας στην Ελλάδα, ο οποίος έκλεισε το 2016 σε θετικό έδαφος στους περισσότερους δείκτες.
Μάλιστα, κατά τον κ. Ασλανίδη, η άνοδος των εξαγωγών ειδικά των ελληνικών επιχειρήσεων ένδυσης (+0,3%, στα σε 543 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία), είναι στην πραγματικότητα μεγαλύτερη, αφενός επειδή πολλές από αυτές εξάγουν πλέον τα προϊόντα τους μέσω των θυγατρικών τους σε Βουλγαρία και πΓΔΜ (και άρα αυτές καταγράφονται στα επίσημα π.χ., ώς βουλγαρικές αντί ελληνικές), κι αφετέρου επειδή μέρος του όγκου τους αποτυπώνεται αργότερα στα επίσημα στοιχεία.
Θετική εικόνα για την ένδυση και στο πρώτο δίμηνο
Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του ΣΕΠΕΕ, ενώ οι εξαγωγές ξεκίνησαν μάλλον άσχημα το έτος, κατά το δεύτερο μισό του 2016 και ιδίως στο τελευταίο τρίμηνο, σημειώθηκε αισθητή αύξηση, η οποία ανέβασε τον "μέσο όρο" του έτους. "Αντίστοιχα καλά φαίνεται ότι πηγαίνει και το πρώτο δίμηνο του 2017" σημειώνει ο κ.Ασλανίδης, σύμφωνα με τον οποίο το τρέχον έτος αναμένεται να εξελιχθεί συνολικά καλά για τις ελληνικές εξαγωγές, λόγω και της προαναφερθείσας κατάστασης στην Τουρκία. Συνολικά οι εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας αυξήθηκαν πέρυσι κατά 4,6% κι έφτασαν στο 1,27 δισ. ευρώ (σ.σ. στην κλωστοϋφαντουργία οι εξαγωγές ανήλθαν σε 356 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 11,8%, ενώ αύξηση 4,6% καταγράφηκε και στις πωλήσεις βαμβακιού στο εξωτερικό, που ανήλθαν σε 368 εκατ. ευρώ).
Αλεξάνδρα Γούτα