Σίγουρα οι marketers που ασχολούνται με το e-commerce, δραστηριοποιούνται σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό και ανταγωνιστικό περιβάλλον. Το Facebook φαίνεται να έχει καταλάβει
τις μεγάλες απαιτήσεις του κλάδου και έρχεται να δώσει έξυπνες και εύκολα υλοποιήσιμες λύσεις με μία σειρά αποτελεσματικών εργαλείων. Οι λύσεις αυτές είναι διαθέσιμες στα χέρια των e- commerce marketers, προκειμένου να αλληλεπιδράσουν αποτελεσματικά με υπάρχοντες και νέους πελάτες, με απώτερο στόχο να αυξήσουν τις online αγορές προϊόντων/υπηρεσιών.
Ποιες είναι λοιπόν οι αποτελεσματικές στρατηγικές διαφήμισης στο Facebook που κάθε e-commerce marketer οφείλει να γνωρίζει; Πάμε να τις δούμε μαζί:
- Website Custom Audiences: To συγκεκριμένο εργαλείο σας επιτρέπει να προσθέσετε ένα pixel στον κώδικα της ιστοσελίδας σας, το οποίο αυτόματα επιτρέπει στο Facebook να δημιουργήσει ένα “history” όλων των χρηστών που επισκέφθηκαν συγκεκριμένες σελίδες του site σας. Η customer list που συγκεντρώνεται παραμένει ασφαλής στο Facebook και σας δίνεται η δυνατότητα να δημιουργήσετε διαφημίσεις στο Facebook, οι οποίες είναι απόλυτα στοχευμένες. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι μπορείτε να φτιάξετε διαφημίσεις για συγκεκριμένα κοινά/στόχους με βάση προηγούμενες ενέργειες των χρηστών μέσα στο site σας. Επιπρόσθετα, το εργαλείο αυτό σας επιτρέπει να αποκλείσετε χρήστες που έχουν επισκεφθεί συγκεκριμένες σελίδες του site σας, οι οποίες υποδεικνύουν ότι ο χρήστης έχει προβεί ήδη σε αγορά κάποιου προϊόντος. Από τα παραπάνω γίνεται εύκολα αντιληπτό, ότι η customer list αποτελεί πολύτιμο στοιχείο για τον e-commerce marketer, καθώς του δίνει τη δυνατότητα να τρέξει απόλυτα στοχευμένες διαφημίσεις στο Facebook, απευθυνόμενος σε άτομα που χαρακτηρίζονται από μεγάλη πρόθεση αγοράς συγκεκριμένων προϊόντων/υπηρεσιών.
- Lookalike Audiences: To εργαλείο αυτό σας επιτρέπει να απευθυνθείτε σε νέους δυνητικούς πελάτες που είναι πολύ πιθανόν να ενδιαφέρονται για τα δικά σας προϊόντα/υπηρεσίες, δεδομένου ότι φέρουν κοινά χαρακτηριστικά, αγοραστικές συνήθειες και προτιμήσεις με το υπάρχον πελατολόγιό σας. Έχοντας ως βάση άτομα που έχουν ήδη προβεί σε αγορά δικών σας προϊόντων/υπηρεσιών, σας δίνεται η δυνατότητα να δημιουργήσετε νέα δυνητικά κοινά/στόχους, με τη βοήθεια των CRM συστημάτων.
- Up-selling: Από το CRM σύστημά σας μπορείτε να βρείτε ποιοι καταναλωτές πρόσφατα αγόρασαν από εσάς ένα προϊόν/υπηρεσία, να εξάγεται αυτή τη λίστα και με τη δυνατότητα που σας παρέχει το Facebook να την εισάγεται σε αυτό ως data file Custom Audience. Μετέπειτα μπορείτε να στοχεύσετε αυτό το κοινό με σχετικές διαφημίσεις, όπως για παράδειγμα με προσφορές για συνοδευτικά/συμπληρωματικά προϊόντα . Αν δηλαδή κάποιος αγόρασε από εσάς ένα smartphone θα μπορούσε να τον ακολουθεί διαφήμιση με προσφορά σε φορητό φορτιστή ή θήκες ή κάποιο άλλο gadget σχετικά με την πρώτη του αγορά. Με αυτό τον τρόπο, αναπτύσσουμε αποτελεσματικές up- selling στρατηγικές πωλήσεων στο Facebook.
- High-quality Content: Κάθε διαφήμιση στο Facebook προκειμένου να είναι αποτελεσματική και να οδηγήσει τελικά σε online πώληση, πρέπει να έχει έξυπνο και δημιουργικό περιεχόμενο, καθώς επίσης πρέπει να είναι προσαρμοσμένη/στοχευμένη στο εκάστοτε κοινό/στόχο. Με τον τρόπο αυτό, ο e-commerce marketer εξασφαλίζει την απόκτηση νέων πελατών σε συνδυασμό με τη διατήρηση του υπάρχοντος πελατολογίου σε μακροχρόνια βάση, στοιχεία απαραίτητα για τη βιωσιμότητα και ανάπτυξη κάθε επιχείρησης.
- Measure Facebook ad campaigns’ ROI: Ιδιαίτερα στον κλάδο του e-commerce, κρίνεται απαραίτητη η συνεχής παρακολούθηση του ROI κάθε διαφήμισης με αξιόπιστα εργαλεία, προκειμένου να υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των Facebook ads. Με τον τρόπο αυτό υπάρχει όλη η απαραίτητη γνώση για τη βέλτιστη κατανομή του μάρκετινγκ budget ώστε κάθε εταιρία να φτάσει ένα βήμα πιο κοντά στους εμπορικούς της στόχους.
Μπορεί επομένως για τον κλάδο του e-commerce η διαφήμιση στο Facebook να μην είναι και τόσο εύκολη υπόθεση, υπάρχουν όμως όλα τα παραπάνω εργαλεία που στην περίπτωση που χρησιμοποιηθούν με το σωστό τρόπο, μπορούν να φέρουν τον e-commerce manager πιο κοντά στο στόχο του, εκτοξεύοντας τις online πωλήσεις.
Δεν έχεις λοιπόν παρά να χρησιμοποιήσεις στο βέλτιστο βαθμό όλα τα διαθέσιμα εργαλεία που παρέχει το Facebook, καθώς και την πολύτιμη γνώση που ήδη έχεις για τους πελάτες σου και στις καμπάνιες που τρέχεις στο Facebook και τα νούμερα θα σε δικαιώσουν.
Πηγή : http://www.suit.gr