Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Πανόραμα Επιχειρηματικότητας και Σταδιοδρομίας (20-22 Μαρτίου) στο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα τριήμερο πολυσυνέδριο με στόχο να ενημερώσει τους νέους για τις
τάσεις/ευκαιρίες για επιχειρηματικότητα αλλά ταυτόχρονα και να αναδείξει την «άλλη Ελλάδα» της καινοτομίας και της εξωστρέφειας. Κατά την διάρκεια διεξαγωγής του Πανοράματος Επιχειρηματικότητας και Σταδιοδρομίας πραγματοποιήθηκαν 33 εισηγήσεις με τη συμμετοχή περίπου 160 πολύ αξιόλογων ομιλητών, workshop, αλλά και “Συζητήσεις χωρίς ατζέντα” με τους εισηγητές. Μεταξύ των συζητήσεων το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων απέσπασε η εσπερίδα «Καινοτομική επιχειρηματικότητα στον τομέα των τροφίμων». την οποία συντόνισε ο κ. Κωνσταντίνος Ν. Γιαννοπολίτης, Διευθυντής Σύνταξης του ΑγροΤύπου.
Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στην συζήτηση - που ξεπέρασε τις δυόμισι ώρες - ο μικρός ελληνικός κλήρος που πολλοί θεωρούν ένα από τα βασικά μειονεκτήματα της ελληνικής πρωτογενούς παραγωγής, μπορεί να μετατραπεί σε συγκριτικό πλεονέκτημα. Ως παράδειγμα αναφέρθηκε το ελαιόλαδο που παρά το γεγονός ότι οι ανταγωνιστές μας (π.χ. Ισπανία) υπερτερούν σε παραγωγή εμείς μπορούμε να εκμεταλλευτούμε την ασύγκριτη ποιότητα μας η οποία έχει να κάνει και με τον μεγάλο αριθμό ελαιουργείων που μάλιστα βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τους ελαιώνες με αποτέλεσμα να μειώνεται ο χρόνος της μεταποίησης γεγονός που έχει αντίκτυπο και στην ποιότητα του προϊόντος.
Μικρές ευέλικτες επιχειρήσεις
Από το πάνελ πρώτος έλαβε το λόγο ο κ. Γεώργιος Αρσένος, κτηνίατρος, Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Κτηνιατρικής, Σχολή Επιστημών Υγείας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ο οποίος αναφέρθηκε στις τάσεις της ζωικής παραγωγής παρουσιάζοντας μια σειρά επιτυχημένων μικρών επιχειρήσεων, καθετοποιημένες κτηνοτροφικές μονάδες, τεχνολογίες που μεταφέρθηκαν στην ζωική παραγωγή, ελπιδοφόρες εκτροφές κ.α. Επιπλέον τόνισε ότι στην Ελλάδα όσοι θέλουν να ασχοληθούν με αυτό τον τομέα θα πρέπει να το κάνουν με επαγγελματισμό και συνέπεια. Και συμπλήρωσε: «Είναι σημαντικό να ξέρεις να παράγεις αλλά το πιο σημαντικό είναι να ξέρεις να πουλάς. Πρέπει να είμαστε σε επικοινωνία με τον καταναλωτή ώστε να του προσφέρουμε τα προϊόντα που αναζητά».
Σύμφωνα με τον κ. Αρσένο: Υπάρχουν 4 άξονες επιχειρηματικότητας στην ζωική παραγωγή. Ο ένας είναι η ίδια η παραγωγή, ο δεύτερος η έρευνα, ο τρίτος οι νέες τεχνολογίες που μπορούν να υποστηρίξουν τη ζωική παραγωγή και τέλος η παροχή υπηρεσιών». Και πρόσθεσε: «η καινοτομία στην ζωική παραγωγή είναι ουσιαστικά ένα χωνί στο οποίο “μπαίνει μέσα” η παραγωγή, η μεταποίηση, τα προϊόντα με υπεραξία και στοχεύουμε όλα αυτά να τα βγάλουμε στην αγορά».
Διαβάστε τη συνέχεια εδώ
agrotypos.gr