“Πολίτες
Μπροστά”: Να δημιουργηθεί κοινό μέτωπο, από όλους τους φορείς, απέναντι στην
απευθείας πώληση του λιμανιού
“Το
δίλημμα πώληση ή μεταρρύθμιση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε ένα
πλαστό
δίλημμα. Στην πραγματικότητα όλες οι δυνάμεις, με εξαίρεση εκείνους που
έχουν αναγάγει την άρνηση σε θέση, συναινούν σ' ένα μοντέλο παραχώρησης
τμημάτων του λιμανιού και κυρίως του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, με την
παράλληλη λειτουργία μίας ενιαίας λιμενικής αρχής. Το μοντέλο αυτό, άλλωστε,
έχει καταδείξει ως το πλέον αποτελεσματικό και η διεθνής εμπειρία από τη
λειτουργία άλλων ευρωπαϊκών λιμένων. Η παραχώρηση αυτή βέβαια θα πρέπει να
γίνει, μέσα από μία διαδικασία συμβάσεων, που θα διεξαχθούν με απόλυτα
διαφανείς διαδικασίες και διαγωνισμούς οι οποίοι δεν θα πρέπει να δημιουργούν
νέα ιδιωτικά μονοπώλια.”
Την άποψη αυτή εξέφρασε ο κ. Χρυσόστομος Καλογήρου,
ως εκπρόσωπος του συνδυασμού “Πολίτες Μπροστά” της κας Νιόβης Παυλίδου,
μιλώντας στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε, σήμερα, από την ηλεκτρονική
εφημερίδα Egnatiapost και
σωματεία εργαζομένων στον ΟΛΘ.
Ο κ. Καλογήρου τόνισε ακόμη ότι μέσα από την
πλατφόρμα αυτή, στην οποία φαίνεται να συγκλίνουν οι απόψεις των περισσότερων,
θα πρέπει να υπάρξει ένα ενιαίο μέτωπο, όπου θα μετέχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι
φορείς, και θα λειτουργήσει ως αντιπρόταση απέναντι στην απευθείας πώληση που
προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ. Παράλληλα επισήμανε ότι σημαντική παράμετρο αποτελεί η
παραχώρηση του α' προβλήτα στο δήμο Θεσσαλονίκης για την περαιτέρω προώθηση της
αστικής λειτουργίας του λιμανιού και η σύνδεσή του με τη ζωή της Θεσσαλονίκης
και τους ίδιους τους πολίτες της. Σ' αυτό, όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ.
Καλογήρου, θα συμβάλει και η δρομολόγηση της θαλάσσιας συγκοινωνίας και του
δυτικού προαστιακού δρομολογίου Σίνδου- λιμάνι που, την Τρίτη το πρωί,
αναμένεται να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.
Τέλος, ο εκπρόσωπος του συνδυασμού “Πολίτες Μπροστά”
Χρ. Καλογήρου υπογράμμισε τη σπουδαιότητα της ημερίδας και των προβληματισμών
που τέθηκαν, μέσα από τη συζήτηση που αναπτύχθηκε, καθώς “ο διάλογος αυτός
όφειλε να γίνει, εδώ και χρόνια, με ευθύνη της Περιφέρειας η οποία, μέσω του
Καλλικράτη, έχει την αρμοδιότητα να θέτει προς συζήτηση θέματα ευρύτερου
ενδιαφέροντος, όπως είναι η λειτουργία του λιμανιού”.