Ερώτηση
Προς τον Υπουργό
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Θέμα: Η αναβολή του γκρεμίσματος της Γέφυρας του Κορινού είναι ένα ακόμη προεκλογικό τρικ ή αποτελεί πραγματική δέσμευση;
Οι κάτοικοι του Κορινού και της Πιερίας πληροφορήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα για
τις προθέσεις της παραχωρησιούχου εταιρείας, αυτοκινητόδρομος ΑΙΓΑΙΟΝ, να γκρεμίσει την αερογέφυρα του Κορινού Πιερίας την 1η Απριλίου, χωρίς καμιά επίσημη ενημέρωση, χωρίς συζήτηση και διαβούλευση με τους φορείς, αποκόπτοντας έτσι τον Κορινό από την Εθνική Οδό και την Παλαιά Εθνική Οδό. Επί της ουσίας, αποκόπτοντας τους κατοίκους από τα χωράφια και τις επιχειρήσεις τους τουλάχιστον για 16 μήνες και απομονώνοντας την παραλιακή ζώνη του Δήμου Κατερίνης με συνέπειες στην τουριστική κίνηση της ευρύτερης περιοχής. Τέτοιου είδους ενέργειες δεν είναι νέες, αλλά θυμίζουν τον τρόπο με τον οποίο γκρεμίστηκε η γέφυρα του Αιγινίου, η οποία όχι μόνο γκρεμίστηκε ξαφνικά, αλλά εξαιτίας του γκρεμίσματος της αποκόπηκε κάθε πρόσβαση με την Εθνική Οδό και επιπλέον ο προγραμματισμός της ανέγερσης της νέας γέφυρας Αιγινίου ξεπερνάει την διετία.
τις προθέσεις της παραχωρησιούχου εταιρείας, αυτοκινητόδρομος ΑΙΓΑΙΟΝ, να γκρεμίσει την αερογέφυρα του Κορινού Πιερίας την 1η Απριλίου, χωρίς καμιά επίσημη ενημέρωση, χωρίς συζήτηση και διαβούλευση με τους φορείς, αποκόπτοντας έτσι τον Κορινό από την Εθνική Οδό και την Παλαιά Εθνική Οδό. Επί της ουσίας, αποκόπτοντας τους κατοίκους από τα χωράφια και τις επιχειρήσεις τους τουλάχιστον για 16 μήνες και απομονώνοντας την παραλιακή ζώνη του Δήμου Κατερίνης με συνέπειες στην τουριστική κίνηση της ευρύτερης περιοχής. Τέτοιου είδους ενέργειες δεν είναι νέες, αλλά θυμίζουν τον τρόπο με τον οποίο γκρεμίστηκε η γέφυρα του Αιγινίου, η οποία όχι μόνο γκρεμίστηκε ξαφνικά, αλλά εξαιτίας του γκρεμίσματος της αποκόπηκε κάθε πρόσβαση με την Εθνική Οδό και επιπλέον ο προγραμματισμός της ανέγερσης της νέας γέφυρας Αιγινίου ξεπερνάει την διετία.
Επειδή, η απόφαση γκρεμίσματος της παλιάς γέφυρας του Κορινού έγινε χωρίς καμιά ενημέρωση των τοπικών παραγόντων, χωρίς καμία διαβούλευση, χωρίς να ληφθεί υπόψιν η ζημιά που δημιουργείται στους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής του Κορινού και στον τουρισμό από την 16μηνη απομόνωση τους.
Επειδή δεν υπάρχει παράπλευρο οδικό δίκτυο από την πλευρά του Κορινού.
Επειδή το προτεινόμενο εναλλακτικό δίκτυο δεν είναι αξιόπιστο και ασφαλές, μέρος του αποτελεί αγροτικό δρόμο, διέρχεται μέσα από τουριστικές περιοχές επιβαρυμένες με κυκλοφοριακή κίνηση και μια απόσταση 7 χιλιομέτρων την μετατρέπει σε απόσταση 17 χιλιομέτρων.
Επειδή, λύση δεν αποτελεί πρώτα το γκρέμισμα και μετά η ανέγερση νέας γέφυρας,
Επειδή, επιτεύχθηκε ύστερα από παρέμβαση των κατοίκων η αναστολή του γκρεμίσματος της γέφυρας, αλλά αυτό θυμίζει προεκλογικές δεσμεύσεις που ξεχνιούνται μετά το πέρας των εκλογών,
Επειδή, η εκφρασμένη άποψη των Κορινιωτών είναι η κατασκευή πλήρους κόμβου για την πλήρη και ασφαλή σύνδεση του Κορινού και της ευρύτερης περιοχής με την Εθνική Οδό, κάτι που είχε υποσχεθεί ο Υπουργός Σουφλιάς παλαιότερα.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός,
1) Τι μέτρα θα λάβει το Υπουργείο, ώστε να κατασκευαστεί πρώτα ο νέος κόμβος, σύμφωνα με τις ανάγκες των κατοίκων και στη συνέχεια να γκρεμιστεί η παλιά γέφυρα, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η περιοχή δεν θα ερημώσει και δεν θα αποκοπεί από την εθνική οδό;
2) Εξετάζει το υπουργείο τη δυνατότητα συντήρησης της υπάρχουσας γέφυρας ώστε αφού κατασκευαστεί το παράπλευρο οδικό δίκτυο (σύνδεση Κορινού με την έξοδο του Βόρειου Κόμβου Κατερίνης) να γίνουν τα έργα για την κατασκευή του νέου κόμβου;
3) Γιατί από το 2003 που κρίθηκε ακατάλληλη η γέφυρα το υπουργείο δεν έχει προβεί σε καμία ενέργεια ( συντήρηση – δημιουργία παράπλευρου δικτύου ) και έρχεται σήμερα να επιμένει στο γκρέμισμα της γέφυρας και την απομόνωση της ευρύτερης περιοχής του Κορινού για 15 και πλέον μήνες;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Τάσος Κουράκης
Δέσποινα Χαραλαμπίδου
Ιωάννης Αμανατίδης
Ιωάννα Γαϊτάνη
Λίτσα Αμμανατίδου