Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

Σύσκεψη ΣΟΠΠ Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών κατά τη θερινή περίοδο

Μας το έστειλε η Π.Ε.ΠΙΕΡΙΑΣ..... Ευχαριστούμε πάρα πολύ
 Υπό την προεδρία της Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας, κ. Σοφίας Μαυρίδου,  πραγματοποιήθηκε, την Τετάρτη 17 Απριλίου 2013, στην αίθουσα συνεδριάσεων της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας, η σύσκεψη  του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας  με θέμα το σχεδιασμό και τις δράσεις
της Πολιτικής Προστασίας για την πρόληψη και ετοιμότητα των φορέων καθώς και  την αντιμετώπιση κινδύνων λόγω των δασικών πυρκαγιών κατά τη φετινή θερινή περίοδο.
  
Βασικός στόχος της  συνεδρίασης ήταν  ο συντονισμός και η συνεργασία των φορέων στην εκτέλεση των έργων και δράσεων πρόληψης και ετοιμότητας που έχουν άμεση και καθοριστική προτεραιότητα στην αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών.

Στη σύσκεψη  με βασικό εισηγητή τον Προϊστάμενο  της Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, κ. Κωνσταντίνο Κοκολάκη, συμμετείχαν ο Προϊστάμενος της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας, κ. Ηλίας Τσαϊρίδης, ο Προϊστάμενος του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, κ. Νικόλαος Ψαλτόπουλος,  η Προϊσταμένη του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε.Πιερίας, κ. Σοφία Παπαδοπούλου, εκπρόσωποι του υπουργείου Μακεδονίας- Θράκης, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης,  της πολιτικής  και  στρατιωτικής ηγεσίας της περιοχής,  υπηρεσιών,  φορέων,  εθελοντικών οργανώσεων και ορειβατικών συλλόγων.
 Η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας, κ. Σοφία Μαυρίδου, καλωσόρισε και ευχαρίστησε  τους παρευρισκομένους για την παρουσία τους στη σύσκεψη, ενώ ευχήθηκε καλό καλοκαίρι  χωρίς προβλήματα, υπογραμμίζοντας ότι αυτό που απαιτείται είναι η πρόληψη, ο σχεδιασμός, η συνεργασία, η ετοιμότητα των υπηρεσιών και οι  κατάλληλες συνέργιες πάντα με γνώμονα την προστασία των πολιτών και  των δασών .  

Στη σύσκεψη εξετάσθηκαν και αποφασίσθηκαν τα μέτρα και οι δράσεις που πρέπει να ληφθούν από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, με σκοπό τον καλύτερο συντονισμό και τη συνεργασία των εμπλεκομένων  φορέων τόσο σε επίπεδο πρόληψης όσο και αντιμετώπισης και διαχείρισης συνεπειών από την εκδήλωση δασικών πυρκαγιών.
  
Συγκεκριμένα, επισημάνθηκε η εκτέλεση προγραμμάτων μείωσης του κινδύνου με την προληπτική απομάκρυνση μέρους της βλάστησης (εργασίες καθαρισμού), γύρω από περιοχές ιδιαίτερης προστασίας (κτιριακές υποδομές και εγκαταστάσεις, κατασκηνώσεις, αρχαιολογικοί χώροι, άλση, πάρκα, κλπ)
και περιοχές που θεωρούνται λόγω της φύσεώς τους υψηλού κινδύνου (σημεία διέλευσης δικτύων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, δεξαμενές καυσίμων, χώροι εναπόθεσης απορριμμάτων, κλπ) που αποτελεί και  ευθύνη των φορέων στους οποίους ανήκει ο χώρος και ο περαιτέρω προγραμματισμός και εκτέλεση έργων πρόληψης πυρκαγιών που  γίνεται με ευθύνη των Περιφερειαρχών και των Δημάρχων κατά μήκος του οδικού δικτύου αρμοδιότητάς τους. Όπως,  τονίστηκε,  η εκτέλεση τέτοιων έργων, που εντάσσονται κατά κανόνα στην κατηγορία των έργων στοιχειώδους συντήρησης του οδικού δικτύου, έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα όταν συντελείται σε θέσεις όπου το οδικό δίκτυο διέρχεται μέσα από δάση περιοχών που χαρακτηρίζονται ιδιαίτερα επικίνδυνες για εκδήλωση πυρκαγιών.
 Όλοι οι φορείς έκαναν λόγο για κινητοποίηση και συντονισμό των  Εθελοντικών Οργανώσεων καθώς και για τη σημασία της ενημέρωσης του κοινού ότι, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 94 του Ν.3852/2010, οι Δήμοι έχουν την μέριμνα, σύμφωνα με τις ισχύουσες πυροσβεστικές διατάξεις, για την τήρηση των υποχρεώσεων καθαρισμού, από τους ιδιοκτήτες, νομείς, και επικαρπωτές, των οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται εντός πόλεων, κωμοπόλεων και οικισμών και σε απόσταση μέχρι 100 μέτρων από τα όριά τους, καθώς και την υποχρέωση αυτεπάγγελτου  καθαρισμού από τους Δήμους, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων αλλά και για θέματα που αφορούν τη χρήση πυρός στην ύπαιθρο για διαφόρους λόγους, καθώς και την καύση υπολειμμάτων καλλιεργειών από 1ης Μαΐου μέχρι 31ης Οκτωβρίου. Στη σύσκεψη υπογραμμίστηκε  ότι κατά την αντιπυρική περίοδο δεν καίγεται τίποτα, είναι υπό απαγόρευση η καύση απορριμμάτων, σιτοκαλαμιών, οτιδήποτε κ.λ.π. και ότι  η καύση αγροτικών εκτάσεων επιτρέπεται μόνο μετά από άδεια που εκδίδεται από την αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία. 


Παράλληλα,  τέθηκαν   επι τάπητος το θέμα των αντιπυρικών ζωνών  σε οικισμούς κοντά σε δάση με τη συνεργασία Δήμων  και Δασαρχείου,  σχέδια εκκένωσης οικισμών – χώρους συγκέντρωσης,  η συνεργασία φορέων με το Πυροσβεστικό Σώμα για τη διάθεση υλικών και μέσων, ο καθαρισμός  των χώρων ανεξέλεγκτης εναπόθεσης  απορριμμάτων από τους Δήμους  και το μέτρο απαγόρευσης κυκλοφορίας σε εθνικούς δρυμούς, δάση και «ευαίσθητες» περιοχές στις περιπτώσεις που ο δείκτης επικινδυνότητας πυρκαγιάς είναι υψηλός.
  
Τέλος αναφέρθηκαν στη σημασία του έγκαιρου εντοπισμού και αναγγελίας δασικής πυρκαγιάς και της άμεσης μετάβασης στο σημείο για τη γρήγορη αντιμετώπισής της.
  
Στη διάρκεια της σύσκεψης οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να εκθέσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, να υποδείξουν λύσεις,  να καταθέσουν προτάσεις και να αναφέρουν τα μέσα καθώς και το προσωπικό που διαθέτουν προκειμένου να συνδράμουν σε περίπτωση πυρκαγιάς.