Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2011

ΣΕΒΕ: " ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ:Ενίσχυση της ρευστότητας των εξαγωγικών επιχειρήσεων – Πρόγραμμα «ΟΑΕΠ-Εξωστρέφεια»"


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ:

Ενίσχυση της ρευστότητας των εξαγωγικών επιχειρήσεων – Πρόγραμμα «ΟΑΕΠ-Εξωστρέφεια»

Σήμερα Πέμπτη, 3 Νοεμβρίου 2011, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στην αίθουσα συνεδριάσεων του
Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ), η ενημερωτική εκδήλωση με θέμα Ενίσχυση της ρευστότητας των εξαγωγικών επιχειρήσεων – Πρόγραμμα «ΟΑΕΠ-Εξωστρέφεια», την οποία διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) σε συνεργασία με τον Οργανισμό Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ). Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη της ICAP Group και με την ευγενική χορηγία της MARFIN EGNATIA BANK.


Στην παρέμβασή του ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ, κ. Δημήτρης Λακασάς αφού έκανε μια σύντομη αναδρομή στις θετικές εξελίξεις των ελληνικών εξαγωγών τους τελευταίους μήνες, έδωσε έμφαση στο ότι οι ελληνικές εξαγωγές είναι σωτήριες για την ελληνική οικονομία στην εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση που βρίσκεται σήμερα. «Ρευστότητα σημαίνει επιβίωση για τις ελληνικές επιχειρήσεις σήμερα. Δεν υπάρχει περιθώριο ούτε για 1€ περαιτέρω επιβάρυνσης των εξαγωγικών επιχειρήσεων. Εδώ και παραπάνω από ένα χρόνο, τα κεφάλαια κίνησης των ελληνικών επιχειρήσεων έχουν στερέψει» τόνισε ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ, σχολιάζοντας παράλληλα τα αποτελέσματα της έρευνας του ΣΕΒΕ για τα προβλήματα των ελληνικών επιχειρήσεων στις εμπορικές τους συναλλαγές με προμηθευτές, εξαιτίας της οικονομικής ύφεσης και της αφερεγγυότητας της χώρας.

Στη συνέχεια της εισήγησής του, ο κ. Λακασάς, αναφέρθηκε στις προτάσεις του ΣΕΒΕ για την ενίσχυση της ρευστότητας των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων και συγκεκριμένα: 1) στην επιτακτική ανάγκη άμεσης επιστροφής του ΦΠΑ και των λοιπών υποχρεώσεων του κράτους προς τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις, 2) στην κατ’ εξαίρεση ενίσχυση λειτουργικών δαπανών των επιχειρήσεων, 3) στη δημιουργία και στη χρηματοδότηση ενός νέου, εναλλακτικού μηχανισμού ενίσχυσης ρευστότητας, ο οποίος θα προκύψει μετά από δέσμευση κονδυλίων του ΕΠΑΕ και γενικότερα του ΕΣΠΑ και σε συνεργασία με Τράπεζα του εξωτερικού, 4) στην ανάγκη επανασχεδιασμού και προκήρυξης του Β’ κύκλου του προγράμματος «Εξωστρέφεια-Ανταγωνιστικότητα».

Ο Γενικός Διευθυντής του ΟΑΕΠ, κ. Βασίλης Λάζαρης περιέγραψε με σαφήνεια το Πρόγραμμα «Εξωστρέφεια» του ΟΑΕΠ και συγκεκριμένα είπε: «το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλες τις εξαγωγικές επιχειρήσεις από την πρώτη κιόλας εξαγωγή τους, ιδιαίτερα όμως στις μικρομεσαίες. Αναμένεται να καλύψει τουλάχιστον 500 επιχειρήσεις και θα διαρκέσει 12 μήνες. Μέσω του ΟΑΕΠ εξασφαλίζεται κεφάλαιο κίνησης μέχρι και €200.000 για 4 μήνες. Οι τράπεζες που έχουν υπογράψει τη συγκεκριμένη σύμβαση πλαίσιο με τον ΟΑΕΠ για το «Πρόγραμμα Εξωστρέφεια» μέχρι στιγμής είναι: MARFIN EGNATIA BANK, EUROBANK EFG, ALPHA BANK και ΠΕΙΡΑΙΩΣ».

Τα χρηματοδοτικά και εγγυοδοτικά προϊόντα του Εθνικού Ταμείου Επιχειρηματικότητας & Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ ΑΕ) ήταν το κεντρικό θέμα της παρέμβασης του Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου του ΕΤΕΑΝ, κ. Αλέξανδρου Παπαρσένου. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στο εγγυοδοτικό προϊόν «Εγγύηση χαμηλότοκων δανείων για την κάλυψη δαπανών αγοράς α’ υλών, εμπορευμάτων και υπηρεσιών» και στη δημιουργία και διαχείριση ταμείων, συγχρηματοδοτούμενων από το ΕΣΠΑ και τα Ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία (συγκεκριμένα στο «Ταμείο Επιχειρηματικότητας», το «Ταμείο Εξοικονομώ κατ’ οίκον» και το «Ταμείο ΕΝΑΛΙΟ»). Ο κ. Παπαρσένος έκλεισε την παρέμβασή του αναφερόμενος στα νέα προϊόντα της ΕΤΕΑΝ ΑΕ, που είναι το ειδικό «Ταμείο Εγγυοδοσίας» και ένα νέο πρόγραμμα με σκοπό την παροχή εγγυήσεων σε εγγυητικές επιστολές τραπεζών.

Ο Διευθυντής του Γραφείου της ICAP GROUP στη Βόρεια Ελλάδα, κ. Θωμάς Ζαραλίδης, στην ομιλία του με θέμα «Ανάπτυξη Εξαγωγών: Απαιτήσεις σε πόρους και εργαλεία», μίλησε για τις προκλήσεις των εξαγωγών και τις λύσεις που παρέχει η ICAP GROUP για τα παρακάτω θέματα: έρευνα αγοράς (αναζήτηση στοιχείων για τον πελάτη, τον ανταγωνιστή και το πλαίσιο της αγοράς του εξωτερικού), ενέργειες marketing (εργαλεία και κανάλια προβολής και δικτύωσης στο εξωτερικό), επιχειρηματική οργάνωση (απαιτήσεις σε πόρους, πολιτικές και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για την υποστήριξη της εξωστρέφειας) και διαχείριση πιστωτικού κινδύνου (προτάσεις για την ανάπτυξη ενός ευέλικτου μίγματος εργαλείων για τη διασφάλιση των εισπράξεων).

Η εκδήλωση έληξε μετά από εποικοδομητικό διάλογο μεταξύ των συμμετεχόντων και των ομιλητών.


Υπερσυνδέσεις: