Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2011

Προτάσεις Αξιοποίησης Ολύμπου

ΜΑΡΙΑ ΜΙΧΟΥ: Προτάσεις για την προστασία και αξιοποίηση του Ολύμπου
Οι προτάσεις κατατέθηκαν στην σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη στην Αντιπεριφέρεια Πιερίας.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει στο κείμενο της πρότασης η Βουλευτής Πιερίας κα Μαρία
Μίχου, οι παρεμβάσεις της πολιτείας πρέπει να εκπληρώσουν 5 βασικούς στόχους:

-        την προστασία του περιβάλλοντος,
-        την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς,
-        την προστασία της ατομικής ιδιοκτησίας,
-        την ενίσχυση της αγροτο-κτηνοτροφικής παραγωγής και
-        την ήπια τουριστική αξιοποίηση.
Συγκεκριμένα, η κα Μίχου κατέθεσε προτάσεις σε 3 βασικούς άξονες (ακολουθούν τα βασικότερα σημεία τους).

1)    ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ
Ένα ζήτημα που τέθηκε είναι η ταύτιση των ορίων του Πιερικού Ολύμπου με τα όρια του εθνικού δρυμού, βόρεια και νότια όπου συμπίπτουν. Παράλληλα, όμως, απαιτείται μέριμνα και για όσες ιδιοκτησίες παραμείνουν στην ζώνη Γ’ για τις οποίες πρέπει να ισχύσει η αρτιότητα στα τέσσερα στρέμματα.
Όσον αφορά την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος θεωρώ ότι καθοριστικό ρόλο σε αυτή θα παίξει ο ανθρώπινος παράγοντας. Είναι εκ των ων ουκ άνευ ότι όλοι όσοι συνδέονται άμεσα με τον Όλυμπο θα πρέπει να δεσμευτούν πως θα τηρήσουν τα συμφωνημένα. Η επιτυχία του εγχειρήματος εξαρτάται πρώτα απ’ όλα από εμάς τους ίδιους.
Τέλος, πρέπει να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα απομάκρυνσης του πεδίου βολής, έτσι όπως περιγράφεται στο Προεδρικό Διάταγμα (αρ. 4, παρ. Β, εδ. Γ’) και να αναφερθεί ρητά στον νέο Κανονισμό Διοίκησης και Λειτουργίας η υποχρέωση εκπόνησης μελετών προόδου των προβλεπόμενων έργων αποκατάστασης του περιβάλλοντος. Μάλιστα, προτείνω οι μελέτες αυτές να αναρτώνται στο διαδίκτυο.
2)    ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ – ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ
Ο μυθικός Όλυμπος αποτελεί σημείο αναφοράς και σύμβολο πολιτισμού για ολόκληρη την ανθρωπότητα. Χιλιάδες τουρίστες κάθε χρόνο επισκέπτονται την περιοχή για να θαυμάσουν από κοντά ένα φυσικό τοπίο απαράμιλλης ομορφιάς.
Αν και έχουν γίνει βήματα τουριστικής προβολής του Ολύμπου, μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση η οποία να θέτει στο επίκεντρό της, την αξιοποίηση των συμβολισμών που εκπέμπει ο Όλυμπος στους δυνητικούς του επισκέπτες. Αυτή είναι και η φιλοσοφία δράσης του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού την οποία πρέπει να εντάξουμε στην στρατηγική μας.
Στην κατεύθυνση αυτή δύο είναι κατά τη γνώμη μου οι κινήσεις που πρέπει να γίνουν:
Α) Η δημιουργία ενός θεματικού – μυθολογικού πάρκου στο οποίο ο επισκέπτης θα μπορεί μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων να βιώνει την εμπειρία της περιήγησης στο Βουνό των Θεών όσο πιο αυθεντικά γίνεται και
Β) Η διεξαγωγή ενός διεθνούς ετήσιου συνεδρίου ακαδημαϊκών οι οποίοι θα παρουσιάζουν την πρόοδο του επιστημονικού τους έργου πάνω στην ελληνική μυθολογία και γενικότερα στην μελέτη της Αρχαίας Ελλάδας. Το συνέδριο αυτό μπορεί να αποτελέσει την καλύτερη βάση υποστήριξης για την δημιουργία του πανεπιστημίου ελληνικής μυθολογίας, αρχαιολογίας και φιλοσοφίας στον Όλυμπο.
3)     ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Όπως έχω τονίσει και στο παρελθόν, στο καλάθι των αγροτικών προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας τα προϊόντα της Πιερίας συμμετέχουν σε ποσοστό 90%. Αυτό σημαίνει ότι ο Νομός μας με τις κατάλληλες κινήσεις μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην αγροτοδιατροφική σύμπραξη που διαμορφώνεται στην Κεντρική Μακεδονία.
Επειδή όμως ένα καθοριστικό μέγεθος της ελληνικής οικονομίας που χρειάζεται σημαντική βελτίωση τα επόμενα χρόνια είναι το εμπορικό ισοζύγιο, πρέπει να πείσουμε τους παραγωγούς μας να στρέψουν το βλέμμα τους στις εξαγωγές. Και στις αγορές του εξωτερικού δύο είναι τα βασικά πλεονεκτήματα για ένα προϊόν: η εξαιρετική ποιότητα και η αναγνωρισιμότητά του.  Εάν, λοιπόν, συνοδεύσουμε τα προϊόντα (αγροτικά και κτηνοτροφικά) που παράγονται σε όλη την Πιερία με την αναγραφή μιας γεωγραφικής ένδειξης ως προϊόντα του Ολύμπου, τότε οι παραγωγοί μας θα μπορούν να διεκδικήσουν ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο στις αγορές των άλλων κρατών. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει πως δεν θα αποκτήσουν πλεονεκτήματα και στο εσωτερικό έναντι άλλων ανταγωνιστικών προϊόντων.