Το Τμήμα Τυποποίησης και Διακίνησης Προϊόντων (Logistics) του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης διεξήγαγε έρευνα αγοράς για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Πιερίας, με τίτλο «Αγοραστική Συμπεριφορά Καταναλωτών Νομού Πιερίας». Υπεύθυνος έργου ήταν ο Προϊστάμενος του
Τμήματος, Καθηγητής, Δημήτριος Τριανταφύλλου και η επιστημονική ομάδα πλαισιώθηκε από τον Επίκουρο Καθηγητή Δημήτρη Φωλίνα, τον Καθηγητή Εφαρμογών Δημήτριο Αηδόνη καθώς επίσης από φοιτητές του τμήματος Τυποποίησης και Διακίνησης Προϊόντων. Στην παρουσίαση, που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου Πιερίας, το βράδυ της Δευτέρας 3 Μαΐου, συμμετείχε επίσης ο επίκουρος καθηγητής του ΑΤΕΙΘ Ευάγγελος Καραβαγγέλης.
Στόχοι έρευνας
Οι κύριοι ερευνητικοί στόχοι συνοψίζονται ως ακολούθως:
Καταγραφή συχνότητας αγορών ανά είδος προϊόντων
Προσδιορισμός ατόμου που αποφασίζει για την αγορά ανά είδος προϊόντων
Ανάλυση εκροών κατανάλωσης ανά είδος προϊόντων
Προσδιορισμός κριτηρίων επιλογής αγοράς προϊόντων από την τοπική αγορά.
Η ποσοτική πρωτογενής έρευνα διήρκησε δύο μήνες (20 Νοεμβρίου 2010 έως 20 Ιανουαρίου 2011) και η συγκέντρωση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων κλειστού τύπου. Η δειγματοληψία αφορούσε όλο τον Νομό Πιερίας και έγινε στις ακόλουθες περιοχές:
Κατερίνη, Κεντρική Πιερία
Λιτόχωρο, Πλαταμώνας και Λεπτοκαρυά, Νότια Πιερία
Κολινδρός και Αιγίνιο, Βόρεια Πιερία.
Το σύνολο του δείγματος ήταν 484 νοικοκυριά αντιπροσωπεύοντας ποσοστό δειγματοληψίας της τάξεως του 1,16%.
Βασικά Συμπεράσματα
Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι αν και υπάρχει υποστήριξη της τοπικής αγοράς , εντούτοις καταγράφονται σημαντικές απώλειες- εκροές προς άλλες αγορές με κυρίαρχη αυτή της Θεσσαλονίκης
Οι καταγραφείσες απώλειες ανά κατηγορία προϊόντων είναι:
Παιχνίδια 32%
Έπιπλα 30%
Διασκέδαση 27%
Ηλεκτρονικά 26%
Ένδυση – Υπόδηση 25%
Προσωπική φροντίδα 13%
Ηλεκτρικά 12%
Εστίαση 10%.
Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους υπάρχουν εκροές προς άλλες αγορές είναι:
Ποικιλία προϊόντων
Καλές τιμές
Βόλτα
Πολυκαταστήματα
Τέλος σημαντική είναι η καταγραφή της απουσίας « πιστότητας» -loyalty για τις επιχειρήσεις της τοπικής αγοράς ενώ οι προτάσεις αφορούν:
Χρήση αποτελεσμάτων της έρευνας για ανάπτυξη εργαλείων μάρκετινγκ με σκοπό τη μείωση των εκροών και για ανασχεδιασμό της στρατηγικής των τοπικών επιχειρήσεων
Ανάπτυξη πρωτοβουλιών από το Επιμελητήριο.
Ηλίας Χατζηχριστοδούλου, Πρόεδρος Επιμελητηρίου Πιερίας
«Η μελέτη επιβεβαίωσε τη βασική μας ανησυχία για διαρροή ενός σημαντικού μέρους του καταναλωτικού κοινού σε αγορές όμορων νομών. Παρατηρούμε όμως ότι η διαρροή αυτή δεν είναι στο ίδιο ποσοστό σε όλες τις κατηγορίες των προϊόντων – υπηρεσιών. Μάλιστα, από τη μελέτη διαφαίνεται ότι οι Πιεριείς κατευθύνονται και στην τοπική αγορά κυρίως γιατί θέλουν να στηρίξουν τον τόπο τους. Αυτό μας ικανοποιεί ιδιαίτερα αφού το Επιμελητήριο Πιερίας από το δεύτερο εξάμηνο του 2006, μέσα από την καμπάνια στήριξης της τοπικής αγοράς που διενεργεί, συνέβαλε στη δημιουργία τοπικής καταναλωτικής συνείδησης. Θα θέλαμε, όμως, η αγορά μας να είναι ελκυστική για την ποικιλία, τις τιμές και την ποιότητα των προϊόντων μας. Τα συμπεράσματα της έρευνας είναι πολλά και ιδιαίτερα χρήσιμα. Το Επιμελητήριο Πιερίας θα αναλύσει τα συμπεράσματα και θα αξιοποιήσει κάθε δεδομένο προωθώντας προτάσεις και λύσεις βελτίωσης της τοπικής αγοράς ώστε να μειωθεί η εκροή των καταναλωτών κυρίως προς τις αγορές της Θεσσαλονίκης και της Λάρισας. Τέλος, θα ήθελα να απευθύνω ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Τμήμα Τυποποίησης και Διακίνησης Προϊόντων του ΑΤΕΙΘ που λειτουργεί στην πόλη μας για την άψογη συνεργασία για ακόμη μια φορά στοχεύοντας στην ανάπτυξη της τοπικής επιχειρηματικότητας», σημείωσε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας.
Δημήτρης Τριανταφύλλου, Προϊστάμενος Τμήματος τυποποίησης και Διακίνησης Προϊόντων (Logistics) του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Ο κ. Τριανταφύλλου, σχετικά με τη διεξαγωγή της έρευνας τόνισε τα εξής: «καταρχήν θα ήθελα να τονίσω την πολύ καλή συνεργασία που έχουμε με το Επιμελητήριο Πιερίας και να ευχαριστήσω τη Διοίκηση για την εμπιστοσύνη που μας έδειξε για την ανάθεση της συγκεκριμένης μελέτης. Από την πλευρά μας καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να στηρίξουμε την ανάπτυξη της τοπικής μας κοινωνίας. Η έρευνα έχει σημαντικά και χρήσιμα συμπεράσματα. Βρίσκεται στη διάθεση της κάθε επαγγελματικής ομάδας ώστε να την αξιοποιήσει ως εργαλείο για τη διόρθωση κάποιων πραγμάτων είτε σε επίπεδο επιχείρησης είτε σε επίπεδο ομοειδών επιχειρήσεων είτε ως επιμελητηριακή πρωτοβουλία».
Πηγή... http://dunamitis.blogspot.com/2011/05/blog-post_2930.html