Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2015

Ερώτηση κατέθεσε στη βουλή η Κυρία Ελισσάβετ (Μπέττυ) Σκούφα

Η κ. Μπέττυ Σκούφα, βουλεύτρια Πιερίας, κατέθεσε ερώτηση που συνυπέγραψαν ακόμη 56 βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α με θέμα : “Προβλήματα στη διαχείριση του τεχνολογικού


εξοπλισμού των σχολικών μονάδων”. Η ερώτηση κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων τη 19η Οκτωβρίου προς τους κ.κ. Υπουργούς Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων ύστερα από την διαπίστωση ότι προκύπτουν πολλά προβλήματα τα τελευταία χρόνια σε όλη την Ελλάδα μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων σχετικά με την διαχείριση της σχολικής περιουσίας συνολικά και ιδιαίτερα του τεχνολογικού εξοπλισμού των σχολικών μονάδων.       
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο με τις υπογραφές των βουλευτών .



Αθήνα, 19 Οκτωβρίου 2015

         ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς
- Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
                                      - Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων

ΘΕΜΑ: Προβλήματα στη διαχείριση του τεχνολογικού εξοπλισμού των σχολικών μονάδων

Ιδιαίτερα πολλά και σοβαρά προβλήματα προκύπτουν σχετικά με τον εξοπλισμό και τις υποδομές των εκπαιδευτικών μονάδων. Συγκεκριμένα, παρουσιάζονται συνεχώς διενέξεις μεταξύ δημοτικών αρχών και στελεχών της δημόσιας διοίκησης σχετικά με την κυριότητα του τεχνολογικού υλικού με το οποίο εξοπλίζεται κάθε σχολική μονάδα.


Σύμφωνα με το νόμο 1894/90 αλλά και το νόμο Καλλικράτη 3852/2010 η κινητή και ακίνητη περιουσία των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μεταβιβάζεται στους Δήμους. Παρ’ όλα αυτά ο εξοπλισμός τους με το ΦΕΚ 2856 Β΄11.11.13 (διαπιστωτική πράξη) γίνεται υπό την εποπτεία και κυρίως με  τη χρηματοδότηση της Ανώνυμης Εταιρείας «Κτιριακές Υποδομές» Εταιρεία Κοινής Ωφελείας που υπάγεται στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων. Πόροι της εταιρείας αυτής μεταξύ άλλων είναι, η ετήσια οικονομική ενίσχυση του κράτους, η χρηματοδότηση από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, το μετοχικό κεφάλαιο του πρώην Οργανισμού Σχολικών  Κτιρίων (Ο.Σ.Κ.) (που έχει συγχωνευτεί με την εν λόγω εταιρεία) καθώς  αξιοποιεί και  διαθέσιμους πόρους από προγράμματα συγχρηματοδότησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το κρίσιμο ζήτημα το οποίο γεννάται είναι ότι η κινητή περιουσία αποκτάται κυρίως με χρήματα του δημοσίου ανήκει όμως κατά κυριότητα στους Δήμους βάσει των προαναφερθέντων νόμων.
Οι διενέξεις αφορούν την τύχη του τεχνολογικού εξοπλισμού και των υποδομών σε περίπτωση παύσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Γνωρίζοντας ότι στη διάρκεια των τελευταίων ετών τόσο η ονομασία όσο ο χαρακτήρας και οι ειδικότητες των μονάδων αυτών (ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, ΣΕΚ, ΕΚ κτλ.) έχουν μεταβληθεί, ο τεχνολογικός εξοπλισμός άλλοτε δύναται να χρησιμοποιηθεί και άλλοτε όχι.
Οι δημοτικές αρχές και η εκπαιδευτική κοινότητα, έρχονται σε διενέξεις πολλάκις, για το εάν και με ποιο τρόπο θα χρησιμοποιηθεί ή θα καταργηθεί ο τεχνολογικός αυτός εξοπλισμός και ποια θα είναι η τύχη του σε περίπτωση παύσης λειτουργίας της σχολικής μονάδας.  Επειδή ο εξοπλισμός αφορά σε μεγάλη δαπάνη του Ελληνικού Δημοσίου, ερωτάται ποια πρέπει να είναι ακριβώς η τύχη αυτού του εξοπλισμού στις εν λόγω περιπτώσεις.
Επειδή πιστεύουμε ότι η σωστή ενημέρωση των εμπλεκομένων μπορεί να βοηθήσει στη χρηστή διαχείριση της Σχολικής Περιουσίας και στην ποιοτική αναβάθμιση των παρεχομένων από την Τεχνολογική Εκπαίδευση υπηρεσιών, πολύ δε περισσότερο σήμερα που τα κονδύλια για την Εκπαίδευση υστερούν από το προσδοκώμενο, και επειδή μια Κυβέρνηση της Αριστεράς πρέπει να έχει ως στόχο της μια εκσυγχρονισμένη Δημόσια Εκπαίδευση που συνέχεια να βελτιώνεται,
ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1)    Ποιά είναι τα ισχύοντα σχετικά με τη διαχείριση της κινητής περιουσίας, κάθε είδους εξοπλισμού των σχολικών κτιρίων και ιδιαίτερα για τον τεχνολογικό εξοπλισμό αυτών.
2)    Ποιά είναι η Αρχή που εποπτεύει τους νόμιμα ασκούντες την παραπάνω διαχείριση για την διασφάλιση της χρηστής άσκησής της και την προστασία των συμφερόντων και της περιουσίας του Δημοσίου από φαινόμενα διαφθοράς.
3)    Αν υπάρχει πρόθεση να εξετασθεί εκ νέου το νομοθετικό πλαίσιο που ορίζει την κινητή και ακίνητη Σχολική Περιουσία, ώστε να διασφαλίζεται με όσο το δυνατό καλύτερο τρόπο η περιουσία των τεχνολογικών σχολικών μονάδων.
4)    Αν υπάρχει πρόθεση να φροντίσει για την έγκαιρη και συστηματική ενημέρωση των εμπλεκόμενων φορέων, σε ό,τι αφορά τις αρμοδιότητες του κάθε φορέα και τις απαιτούμενες γραφειοκρατικές διαδικασίες, ώστε να περιοριστούν φαινόμενα συγχύσεων και διενέξεων.

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)

Ακριώτης  Γεώργιος
Αντωνίου Χρήστος
Αυλωνίτου ελένη
Βαγενά Άννα
Βάκη φωτεινή
Βαρδάκης Σωκράτης
Γαβρόλου Κωνσταντίνος
Γεννιά Γεωργία
Γεωργοπούλου - Σαλτάρη Ευσταθία (Έφη)
Γιαννακίδης Ευστάθιος
Γκιόλας Δημητρίου Ιωάννης
Δέδες Ιωάννης
Δημαράς Γεώργιος
Εμμανουηλίδης Δημήτριος
Ζεϊμπέκ Χουσεϊν
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Ιγγλέζη Αικατερίνη
Καββαδία Ιωαννέτα (Αννέτα)
Καραναστάσης Απόστολος 
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Καστόρης Αστέριος
Κατσαβρία Σιωροπούλου Χρυσούλα
Κοζομπόλη Αμανατίδη Παναγιώτα
Κωνσταντινέας Πέτρος
Κωστοπαναγιώτου Ηλίας
Λάππας Σπυρίδωνας
Λιβάνιου Ζωή
Μανιός Νικόλαος
Μηταφίδης Τριαντάφυλλος
Μιχαηλίδης Ανδρέας
Μιχελογιαννάκης Ιωάννης
Μορφίδης Κων/νος
Μουμουλίδης Θεμιστοκλής
Μπαλαούρας Γεράσιμος
Μπαξεβανάκης Δημήτριος
Μπάρκας Κων/νος
Ουρσουζίδης Γεώργιος
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Παπαφιλίππου Γεώργιος
Παραστατίδης Θεόδωρος
Πρατσόλης Αναστάσιος (Τάσος)
Ρίζος Δημήτριος
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σεβαστάκης Δημήτριος
Σηφάκης Ιωάννης
Σιμορέλης Χρήστος
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Σταματάκη Ελένη
Στέφος Ιωάννης
Στογιαννίδης Γρηγόριος
Τζαμακλής Χαρίλαος
Τζούφη Μερόπη
Τσίρκας Βασίλειος
Ψυχογιός Γεώργιος