ΚΚΕ: Να
σταματήσει η κοροϊδία, κατάργηση των διοδίων τώρα
O υπουργός Γ. Σταθάκης άφησε
ανοιχτό το ενδεχόμενο να ιδιωτικοποιηθεί η «Εγνατία Οδός ΑΕ», ενώ όχι μόνο θα
διατηρήσει τους σταθμούς των διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, αλλά
προανήγγειλε και την αύξησή τους!
Οσον
αφορά την Εγνατία Οδό, ο υπουργός ανέφερε ότι εξετάζονται όλες οι περιπτώσεις.
Οπως το να «πάει» η Εγνατία στο ΤΑΙΠΕΔ, κάτι που -όπως ανέφερε- θα έπρεπε να
γίνει εντός του πρώτου τριμήνου, ωστόσο σημείωσε ότι από την κυβέρνηση «θα
εξεταστούν όλα τα περιθώρια και οι δυνατότητες που έχουμε για να βρούμε άλλη
λύση ή μια λύση την οποία θεωρούμε συμβατή με τις δικές μας προτεραιότητες», όπως
είναι η Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, δηλαδή ιδιωτικοποίηση με άλλη
μέθοδο.
Οσον
αφορά τα διόδια, στα ήδη 7 που υπάρχουν θα προστεθούν άλλα
6 στον άξονα της Εγνατίας και άλλα 5 στους κάθετους άξονες. Αυτό
σημαίνει πρακτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας της κυβέρνησης, ότι «τα
έσοδα από τα διόδια σήμερα είναι περίπου 60 εκατομμύρια ευρώ το έτος. Σε
σχέση με το σχεδιασμό που υπάρχει στην Εγνατία και το αν υλοποιηθεί, δηλαδή αν
μπουν και τα άλλα διόδια, τα έσοδα της Εγνατίας θα ξεπεράσουν τα 80 εκατ.
ευρώ»!
Δηλαδή,
η συγκυβέρνηση προσθέτει και νέα διόδια στην πλάτη του λαού, χαράτσι που θα το
πληρώνει με όποια πατέντα εφεύρει η κυβέρνηση για να «χρυσώσει το χάπι», όπως
είναι τα «ηλεκτρονικά - αναλογικά διόδια» που πρότεινε ο Γ. Σταθάκης ή ποιος
ξέρει τι άλλο.
Αλλος είναι ο δρόμος ανάπτυξης που συμφέρει το λαό
Τις
θέσεις του ΚΚΕ ανέπτυξε κατά την ψήφιση των συμβάσεων στη Βουλή ο
κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος, που είπε ανάμεσα σε
άλλα:
«Ο
μονόδρομος για το ΚΚΕ είναι ο ενιαίος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ,
που θα συγκεντρώνει όλα τα απαραίτητα μέσα και πόρους που υπάρχουν και θα
ασχολείται με όλα τα έργα, από τη φάση της μελέτης μέχρι και τη φάση της
κατασκευής και της λειτουργίας της. Πρόκειται για έργα τα οποία θα βασίζονται
στη συνδυασμένη ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Κατασκευή των απαραίτητων έργων
με τις κατάλληλες προτεραιότητες.
Αυτές οι
προτεραιότητες στις μεταφορές είναι οι εξής: ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΜΑΖΙΚΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ
σε σχέση με τις ατομικές, δηλαδή στις χερσαίες σταθερής τροχιάς -σιδηρόδρομο-
για το ηπειρωτικό τμήμα της Ελλάδας, στις ακτοπλοϊκές για τις παράκτιες και
νησιωτικές περιοχές.
Αξιοποιείται
ο κοινωνικοποιημένος τομέας της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας για την
κατασκευή, μετασκευή, επισκευή και συντήρηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων και
σιδηροδρομικού υλικού. Σχεδιάζονται, με κριτήριο τη διασύνδεση και τη
συμπληρωματικότητα, όσον αφορά τη λειτουργία τους, οι οδικές, αεροπορικές και
όλες οι μορφές μαζικών μεταφορών, με στόχο τη γρήγορη, φθηνή μετακίνηση
προσώπων και προϊόντων, την εξοικονόμηση Ενέργειας, την ισόρροπη παρέμβαση του
ανθρώπου στο περιβάλλον, τη σχεδιασμένη ανάπτυξη για την εξάλειψη της
περιφερειακής ανισότητας, τον πλήρη έλεγχο της άμυνας και της ασφάλειας ενός
άλλου, όμως, κράτους, του εργατικού λαϊκού κράτους.
Για να
γίνουν αυτά, προϋπόθεση είναι η κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων, ο επιστημονικός
κεντρικός σχεδιασμός της οικονομίας, με εργατικό έλεγχο και αποδέσμευση από την
Ευρωπαϊκή Ενωση».