Σάββατο 7 Μαρτίου 2015

Κοινοβουλευτική παρέμβαση του ΚΚΕ για τις χαμένες διδακτικές ώρες σε εκατοντάδες σχολεία της χώρας, εξαιτίας των κενών σε εκπαιδευτικούς

 ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων

Θέμα: Χαμένες διδακτικές ώρες σε εκατοντάδες σχολεία της χώρας, εξαιτίας των κενών σε εκπαιδευτικούς.


Ανοιχτή παραμένει η πληγή των χαμένων διδακτικών ωρών σε σχολεία όλης της χώρα, καθώς οι μόνιμοι διορισμοί ήταν και φέτος μηδενικοί και οι προσλήψεις αναπληρωτών μειωμένες σε σχέση με τις αρχικές εξαγγελίες.
Κατά τη διάρκεια της πενταετίας 2010 έως 2014 έγιναν αθρόες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων. Συνολικά 2.437 σχολικές μονάδες συγχωνεύθηκαν σε 1.122. Επίσης την ίδια πενταετία καταργήθηκαν 605 σχολεία. Συγκεκριμένα 277 Δημοτικά σχολεία, 264 Νηπιαγωγεία, 35 Γυμνάσια, και 18 Λύκεια.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ότι από 11.694 σχολικές μονάδες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 3.740 στην δευτεροβάθμια που υπήρχαν το 2009, τώρα υπάρχουν 9.876 στην Πρωτοβάθμια και 3.740 στη Δευτεροβάθμια.
Οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις οδήγησαν σε αύξηση των μαθητών στις τάξεις με αποτέ­λεσμα αυτή τη στιγμή να υπάρχουν 2.636 τάξεις (σε σύνολο 46.903) στην Πρωτοβάθμια εκπαί­δευ­ση και 5.966 (σε σύνολο 29.968) στη Δευτεροβάθμια, οι οποίες έχουν πάνω από 25 μαθητές.
Επίσης κατά την ίδια πενταετία έγιναν 11.045 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και 16.205 στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες λόγω των πολύ λίγων προσλήψεων έχουν οδηγήσει σε χιλιάδες κενά. Το 2010 υπηρετούσαν 168.782 μόνιμοι εκπαιδευτικοί (74.518 στην πρωτοβάθμια και 94.264 στην δευτεροβάθμια) ενώ τώρα υπηρετούν 136.926 εκπαιδευτικοί (68.235 στην πρωτοβάθμια και 68.691 στη δευτεροβάθμια).
Ως αποτέλεσμα σήμερα υπάρχουν 3500 κενά σε όλη την εκπαίδευση, τα 2200 στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, συνολικό αριθμό που αναγνώρισε και ο Υπουργός Παιδείας στη συνάντηση του με την ΟΛΜΕ. Ειδικά στην Ειδική Αγωγή η κατάσταση είναι εκρηκτική.
Οι διαθέσιμες πιστώσεις για την κάλυψη των παραπάνω κενών αλλά και των κενών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι 45 από τον κρατικό προϋπολογισμό και 190 από το ΕΣΠΑ. Οι 190 πιστώσεις ΕΣΠΑ μπορούν να διατεθούν για προσλήψεις συμβασιούχων εκπαιδευτικών.
Το αποτέλεσμα είναι τα σχολεία να έχουν απογυμνωθεί από το απαραίτητο εκπαιδευτικό δυναμικό, ολοένα να αυξάνουν οι χαμένες διδακτικές ώρες και να υποβαθμίζεται η λειτουργία τους, με ό, τι αυτό συνεπάγεται για την εκπαίδευση των μαθητών, αλλά και τις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να βρίσκονται σε εργασιακή ομηρία περιπλανώμενοι για χρόνια σε όλη την Ελλάδα με την ιδιότητα του αναπληρωτή.
Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν γι’ ακόμη μια φορά ότι όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις και συγκυβερνήσεις με την ΕΕ στερούν από τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών το δικαίωμα στη μόρφωση, καταδικάζουν στην ανεργία και την εργασιακή ομηρία τους εκπαιδευτικούς.
Η μόνη ρεαλιστική λύση είναι η άμεση πλήρωση όλων των κενών με μόνιμους μαζικούς διορισμούς, με άμεση μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών χωρίς όρους και προϋποθέσεις

Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός σε ποια άμεσα μέτρα θα προβεί η κυβέρνηση για:
  1. Να μην χαθούν άλλες διδακτικές ώρες σε βάρος των μαθητών των λαϊκών οικογενειών;
  2. Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων». 


Οι βουλευτές
Θανάσης Παφίλης

Σάκης Βαρδαλής

Χρήστος Κατσώτης

Μανώλης Συντυχάκης

Σταύρος Τάσσος