Το βλέμμα της εξοικείωσης με τον θάνατο...
Δεν έχει διαφορά αν είσαι έτοιμος να σκοτώσεις ή να σκοτωθείς...
Απλά κοιτάς τον θάνατο με παγερό βλέμμα, χωρίς συναίσθημα, με κόρη διασταλμένη...
Έτοιμος/η για ΟΛΑ!
Η σφαίρα που θα έτρωγε εντός ολίγων ωρών η Ελληνίδα γερόντισσα δεν ήταν τίποτε μπροστά σε αυτό που έζησε εκείνη την στιγμή ο γερμανός στρατιώτης!
«Και κοίταξαν τον θάνατο κατάματα... Κι ο Χάρος εφοβήθηκε από τέτοιο θάρρος!» (O EΘNIKOΣ YMNOΣ THΣ EΛΛAΔOΣ)
Απλά κοιτάς τον θάνατο με παγερό βλέμμα, χωρίς συναίσθημα, με κόρη διασταλμένη...
Έτοιμος/η για ΟΛΑ!
Η σφαίρα που θα έτρωγε εντός ολίγων ωρών η Ελληνίδα γερόντισσα δεν ήταν τίποτε μπροστά σε αυτό που έζησε εκείνη την στιγμή ο γερμανός στρατιώτης!
«Και κοίταξαν τον θάνατο κατάματα... Κι ο Χάρος εφοβήθηκε από τέτοιο θάρρος!» (O EΘNIKOΣ YMNOΣ THΣ EΛΛAΔOΣ)
Πίνακας ζωγραφικής του Αλέξανδρου Αλεξανδράκη, ο οποίος πολέμησε,
ως δεκανέας πολυβολητής, με το όπλο και την ξιφολόγχη στο ένα χέρι
και με το άλλο ζωγραφίζοντας τον πόλεμο όπως τον ζούσε, στο μέτωπο.
1. Σπάνιο οπτικό υλικό από την Γερμανική Κατοχή.
2. Το ΟΧΙ του κλήρου (της Ορθόδοξης Εκκλησίας)
κατά των επιδρομέων και κατακτητών (1940-1944)
Επιμέλεια αφιερώματος Σοφία Ντρέκου
1. Σπάνιο οπτικό υλικό από την Γερμανική Κατοχή
Κατά την διάρκεια τής Γερμανικής Κατοχής στην Ελλάδα (1941-44), ένας πρώην αξιωματικός τού Πολεμικού Ναυτικού και μετέπειτα επιχειρηματίας, ο Άγγελος Παπαναστασίου, αποτύπωσε κάποιες εικόνες τής περιόδου εκείνης στην κινηματογραφική του μηχανή.
Ένα εγχείρημα, ιδιαιτέρως δύσκολο και επικίνδυνο, δεδομένου ότι η φωτογράφιση ή κινηματογράφηση άνευ άδειας από τον εχθρό, τιμωρούνταν διά τής θανατικής ποινής. Ο Παπαναστασίου, με κίνδυνο τής ζωής του, έκρυβε την μηχανή του σε μια καραβάνα συσσιτίου για να μην κινήσει υποψίες και κατέγραφε κρυφά εικόνες, τόσο από την καθημερινότητα, αλλά και -κυρίως- σκληρές εικόνες από τα δεινά που επέφερε η Κατοχή.
Το κινηματογραφικό υλικό τού Παπαναστασίου, χρησιμοποιήθηκε στην Δίκη τής Νυρεμβέργης, ως αποδεικτικό στοιχείο τών εγκλημάτων που διέπραξαν οι Γερμανοί στην Ελλάδα.
Το 1978, οι υπεύθυνοι τού Πολεμικού Μουσείου, δανείστηκαν την ταινία από την κόρη τού Παπαναστασίου, Λουκία, για μία και μόνη προβολή. Πριν την επιστρέψουν όμως, αφαίρεσαν σημαντικό τμήμα τού υλικού (18′ από τα περίπου 45′), χωρίς να δώσουν πειστική εξήγηση.
ΒΙΝΤΕΟ: «1940. Μέρες Γερμανικής Κατοχής. Η καθημερινότητα των Ελλήνων». Σπάνιες στιγμές της γερμανικής κατοχής από τον κινηματογραφιστή εκείνης της εποχής, Άγγελο Παπαναστασίου. ΕΤ-1, Αφιέρωμα στη δεκαετία του 1940, 28 Οκτωβρίου 2012.
2. Το ΟΧΙ του κλήρου (της Ορθόδοξης Εκκλησίας)
κατά των επιδρομέων και κατακτητών (1940-1944)
Εὐδοξία Αὐγουστίνου, Φιλόλογος - Θεολόγος
Διαβάστε τη συνέχεια εδώ
sophia-siglitiki