γράφει ο Άγγελος Αγγελίδης
Αιγίνιο 10-11-2013
Ένα σπάνιο φαινόμενο χωροταξικής διαίρεσης συμβαίνει στο Αιγίνιο. Πίστευα
ότι αυτό γίνεται μόνο το Σαββατοκύριακο στους καλοκαιρινούς μήνες
από την
αυξημένη κίνηση των κατοίκων της Ημαθίας, της Πέλλας, της Κοζάνης προς τις
Πιερικές παραλίες. Ούτε πλέον βασική αιτία του μεγάλου προβλήματος είναι τα ελληνικά
φορτηγά που μεταφέρουν φρούτα από την παραγωγή της Ημαθίας και Πέλλας στον
Νότο.
Η κατάσταση είναι άκρως επικίνδυνη και σήμερα (χειμωνιάτικοι μήνες), με
αποδεδειγμένη πλέον αιτία την μεγάλη κυκλοφορία που επικρατεί στον δρόμο που
διασχίζει την πόλη του Αιγινίου. Τα μεγάλα φορτηγά και οι τεράστιες νταλίκες
που περνούν είτε μεμονωμένα είτε σε μορφή convoy, δημιουργούν ότι χειρότερο για την άμεση ασφάλεια των πολιτών, την ψυχική
ηρεμία των πέριξ του δρόμου κατοίκων και την στατική σταθερότητα ακόμη και των
σπιτιών και των διάφορων παρακείμενων κτισμάτων.
Αξιοσημείωτο είναι το φαινόμενο της ασύδοτης συμπεριφοράς των περαστικών
οδηγών που αντί να σεβαστούν την κατοικημένη περιοχή με τους πολίτες και τις
ιδιαιτερότητές τους (μικρά παιδιά, ηλικιωμένοι, αγροτικά μηχανήματα κλπ) και να
μειώσουν παραδειγματικά την ταχύτητα των οχημάτων τους, αυτοί περνούν με
μεγάλες ταχύτητες και κορνάρουν δυνατά και παρατεταμένα με τα κλάξον για να
τους ανοιχτεί ο δρόμος ώστε να μπορούν να τρέξουν περισσότερο. Δημιουργείται
έτσι μια εντελώς παράλογη και επικίνδυνη κατάσταση που μόνο αν την υποστείς για
αρκετές ώρες θα νιώσεις τις επιπτώσεις.
Όλα τα παραπάνω σαφώς και δεν είναι αποτέλεσμα κάποιας προσωπικής μου
υπερευαισθησίας ή σκοπιμότητας αλλά είναι απόρροια μιας πρώτης μελέτης και
έρευνας στην περιοχή με πραγματικές μαρτυρίες των συνδημοτών μας που ζουν και
συγχρόνως υποφέρουν ανασφαλείς και τρομοκρατημένοι εκεί.
Θεωρώ λοιπόν ότι η παλαιά Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης-Αθηνών που περνάει μέσα
από την πόλη του Αιγινίου, από μια συγκοινωνιακή ευλογία για τους κατοίκους
μετατρέπεται σε έναν κουραστικό και επικίνδυνο εφιάλτη με βασική αιτία την
αύξηση της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων (ελληνικών και ξένων) λόγω της
συστηματικής αποφυγής των ΝΕΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ ΑΙΓΙΝΙΟΥ.
Υπάρχουν δε αρκετά σημεία πολύ επικίνδυνα που γίνονται απροσπέλαστα
(διασταύρωση "Σώση", διασταύρωση "Πετσίδη", σταυροδρόμι στην
"ΠΛΑΤΕΙΑ ΟΜΟΝΟΙΑΣ", σταυροδρόμι "ΚΟΥΚΟΥ", διασταύρωση
"ΚΤΗΝΙΑΤΡΕΙΟΥ", διασταύρωση "ΓΗΠΕΔΟΥ ΑΙΓΙΝΙΑΚΟΥ").
Οι φωτεινοί σηματοδότες (φανάρια τουλάχιστον σε τρία ακόμη σημεία) θα ήταν
μια καλή λύση ή περιστασιακά τις ώρες αιχμής η προληπτική περιπολία από την Τροχαία.
Βέβαια η καλύτερη λύση της εκτροπής στον κάτω περιφερειακό έχω την εντύπωση θα
συναντήσει αρκετά τεχνικά εμπόδια (αντοχή οδοστρώματος κλπ).