Το ένα βρισκόταν εγκαταλελειμμένο στο Λιμάνι και το άλλο στο Μουσείο Σιδηροδρόμου στο Κορδελιό, που κινδύνευαν να καταστραφούν και είχαν άμεση ανάγκη συντήρησης και
αποκατάστασης.
Πρόκειται για δύο βαγόνια, εκ των οποίων το ένα, ιππήλατο, φυλασσόταν στο Μουσείο Σιδηροδρόμου, αλλά είχε ανάγκη συντήρησης-αποκατάστασης και το δεύτερο, ηλεκτροκίνητο, αφού χρησιμοποιήθηκε για τα γυρίσματα των ταινιών «Καραβάν Σαράι» του Τάσου Ψαρά και «Το λιβάδι που δακρύζει» του Θόδωρου Αγγελόπουλου, εγκαταλείφτηκε στην τύχη του στην Προβλήτα 2 του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα τη φθορά του, είτε λόγω των φυσικών συνθηκών, είτε λόγω έλλειψης στοιχειώδους συντήρησης.
Τη διάσωση και συντήρηση των τελευταίων συρμών της αστικής σιδηροδρομικής γραμμής (τραμ) που λειτούργησε από το 1893, αρχικά ως ιππήλατο και από το 1908 ως ηλεκτροκίνητο - η λειτουργία του διακόπηκε το 1957 - και την αξιοποίησή τους ως «ζωντανά μνημεία» της νεότερης Θεσσαλονίκης για πολιτιστικούς λόγους είχε προτείνει πριν λίγους μήνες, το Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης, ως φορέας έρευνας και προβολής της νεότερης ιστορίας της πόλης.
Η πρόταση υιοθετήθηκε από το Δήμο Θεσσαλονίκης και δρομολογήθηκαν άμεσα οι ενέργειες για την υλοποίησή της, σημείωσε ο Αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Ανδρέας Κουράκης ο οποίος υπογράμμισε:
«Τα δύο βαγόνια μεταφέρθηκαν σε εργοτάξιο του Δήμου και μετά την ολοκλήρωση των τυπικών διαδικασιών όπου θα πραγματοποιηθεί η ανακατασκευή και αποκατάστασή τους στη συνέχεια θα εκτεθούν σε κεντρικά σημεία της πόλης».
Η επιχείρηση μεταφοράς πραγματοποιήθηκε παρουσία του Αντιδημάρχου, Ανδρέα Κουράκη, του Προέδρου του Συλλόγου Φίλων του Σιδηρόδρομου, Ευθύμιου Κοντόπουλου και υπηρεσιακών παραγόντων του Δήμου Θεσσαλονίκης.