Σε διευκρινίσεις για το πρόγραμμα διακανονισμών που εφαρμόζει προχώρησε η ΔΕΗ με αφορμή σχετικές αναφορές από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Συγκεκριμένα, όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της, "η ΔΕΗ, αντιλαμβανόμενη τη
δύσκολη οικονομική συγκυρία που επηρεάζει μεγάλο αριθμό συμπολιτών μας, ήδη από το 2011 καθιέρωσε ένα σύστημα διακανονισμών στο οποίο έκτοτε εντάχθηκαν εκατοντάδες χιλιάδες καταναλωτές.
Περαιτέρω, τον Μάρτιο του 2013, κατανοώντας πλήρως τις συνεχιζόμενες οικονομικές δυσκολίες των συμπολιτών μας, αναπροσαρμόσαμε σε εναρμόνιση με τον τότε υπό έκδοση νέο Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, το πλαίσιο που διέπει τους διακανονισμούς.
Στόχος του νέου προγράμματος ήταν και έχει μέχρι στιγμής επιτευχθεί, η μέγιστη δυνατή ελάφρυνση των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων, προσφέροντάς τους ακόμα ευνοϊκότερους όρους σε σχέση με το προηγούμενο πρόγραμμα διακανονισμών της Επιχείρησης.
Με αυτόν τον τρόπο η ΔΕΗ έχει διασφαλίσει την απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση περισσοτέρων από 1 εκατ. συμπολιτών μας.
Το πρόγραμμα διακανονισμών δημιουργήθηκε για να στηρίξει όσους έχουν πραγματικά ανάγκη, διασφαλίζοντας στο μέγιστο δυνατό βαθμό ότι οι συνεπείς καταναλωτές θα είναι προφανώς αυτοί που θα απολαμβάνουν τους ευνοϊκότερους όρους, σε σχέση με καταναλωτές που στο παρελθόν έχουν η ακόμα συνεχίζουν να αθετούν διακανονισμούς, ή έχουν διαπράξει παραβίαση μετρητή ή και ρευματοκλοπή.
Σημειωτέον, ακόμα και αυτοί που έχουν διαπιστωμένα παραβιάσεις μετρητή κλπ. περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα. Η έλλειψη κατηγοριοποίησης, ένα ενιαίο οριζόντιο δηλαδή σύστημα διακανονισμών, στην πραγματικότητα θα επιβράβευε τους πλέον ασυνεπείς πελάτες σε σχέση με τους συνεπείς. Με τη μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών να είναι συνεπείς, πρόταση για επέκταση των πολύ ευνοϊκών ρυθμίσεων και σε πελάτες που κατ’ επανάληψη αθετούν διακανονισμούς, προβαίνουν σε παραβιάσεις μετρητή ή ρευματοκλοπές εκτός από ότι θέτουν σε σοβαρότατο κίνδυνο την σωματική τους ακεραιότητα, συνιστά άδικη και άνιση μεταχείριση προς την πλειοψηφία των καταναλωτών. Προς αυτή την κατεύθυνση το πρόγραμμα διακανονισμών είναι άμεσα συνδεδεμένο με τις κατηγορίες συνέπειας του καταναλωτή.
Δεν γίνεται διακοπή ρεύματος λόγω χρέους στους ευάλωτους πελάτες όχι μόνο τους επτά μήνες που προβλέπει ο νέος Κώδικας Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας ( Νοέμβριο με Μάρτιο και Ιούλιο με Αύγουστο ), αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Ιδιαίτερες περιπτώσεις οικιακών πελατών, εξετάζονται κατά περίπτωση από επιτροπές που έχουν συσταθεί και λειτουργούν στα κατά τόπους καταστήματα της ΔΕΗ.
Από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι όσα αναφέρονται σε πρόσφατη επιστολή του Συνηγόρου του Καταναλωτή, ήδη εφαρμόζονται από τη ΔΕΗ Α.Ε. εδώ και αρκετούς μήνες με τρόπο συγκεκριμένο, μετρήσιμο και αποδεδειγμένα αποτελεσματικό.
Η Επιχείρηση έχει μακρά παράδοση σε θέματα εταιρικής υπευθυνότητας και πάντα πραγματοποιεί σε τακτά χρονικά διαστήματα εποικοδομητικές συζητήσεις τόσο με ανεξάρτητες αρχές, φορείς / ενώσεις καταναλωτών όσο και με εκπροσώπους κοινωνικών φορέων με σκοπό την ουσιαστική ανταλλαγή απόψεων για την εξεύρεση των καλύτερων δυνατών λύσεων σε θέματα καταναλωτών.
Προς διευκρίνιση όσων ακούστηκαν σε δελτίο ειδήσεων τηλεοπτικού σταθμού την Τρίτη 16 Ιουλίου 2013, από τον κ. Ευάγγελο Ζερβέα, Συνήγορο του Καταναλωτή , υπογραμμίζονται τα εξής:
Α) Η ΔΕΗ ουδέποτε αρνήθηκε την ένταξη καταναλωτή στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο. Είναι γνωστό τοις πάσι πως αυτό δεν αποτελεί αρμοδιότητά της, δεδομένου ότι τα κριτήρια τίθενται και ελέγχονται από την Πολιτεία.
Β) Η Επιχείρηση προσφέρει διακανονισμούς που ξεπερνούν και τις 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις για ευάλωτους καταναλωτές.
Γ) Η ΔΕΗ προσφέρει ένα από τα πιο ευνοϊκά προγράμματα διακανονισμών στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Υπενθυμίζουμε, ότι, η ΔΕΗ έχει ενθαρρύνει και συνεχίζει να ενθαρρύνει την ένταξη καταναλωτών στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο μέσω ενημερωτικής καμπάνιας που κατ’ επανάληψη έχει προβληθεί στην ελληνική τηλεόραση, το ραδιόφωνο, το διαδίκτυο και έντυπα και στο οποίο έχουν ήδη ενταχθεί πάνω από 430.000 καταναλωτές οι οποίοι αυτοδίκαια χαρακτηρίζονται και ως ευάλωτοι.
Παράλληλα, χωρίς να υπάρχει νομική ή ρυθμιστική υποχρέωση , προσφέρει μέσω της τηλεφωνικής γραμμής 210 9298000 υπηρεσία εξυπηρέτησης για τους συμπολίτες μας που επιθυμούν να ενταχθούν στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών του ΔΕΔΔΗΕ και δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο προκειμένου να υποβάλουν τη σχετική αίτηση.
Τη δύσκολη αυτή περίοδο για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας η ΔΕΗ – στο μέτρο που είναι εφικτό – δεν εγκαταλείπει ούτε στιγμή την προσπάθειας της για τη στήριξη των συμπολιτών μας, όπως άλλωστε επιτάσσει η επιχειρηματική και συνάμα έντονα κοινωνική της προσφορά."
δύσκολη οικονομική συγκυρία που επηρεάζει μεγάλο αριθμό συμπολιτών μας, ήδη από το 2011 καθιέρωσε ένα σύστημα διακανονισμών στο οποίο έκτοτε εντάχθηκαν εκατοντάδες χιλιάδες καταναλωτές.
Περαιτέρω, τον Μάρτιο του 2013, κατανοώντας πλήρως τις συνεχιζόμενες οικονομικές δυσκολίες των συμπολιτών μας, αναπροσαρμόσαμε σε εναρμόνιση με τον τότε υπό έκδοση νέο Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, το πλαίσιο που διέπει τους διακανονισμούς.
Στόχος του νέου προγράμματος ήταν και έχει μέχρι στιγμής επιτευχθεί, η μέγιστη δυνατή ελάφρυνση των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων, προσφέροντάς τους ακόμα ευνοϊκότερους όρους σε σχέση με το προηγούμενο πρόγραμμα διακανονισμών της Επιχείρησης.
Με αυτόν τον τρόπο η ΔΕΗ έχει διασφαλίσει την απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση περισσοτέρων από 1 εκατ. συμπολιτών μας.
Το πρόγραμμα διακανονισμών δημιουργήθηκε για να στηρίξει όσους έχουν πραγματικά ανάγκη, διασφαλίζοντας στο μέγιστο δυνατό βαθμό ότι οι συνεπείς καταναλωτές θα είναι προφανώς αυτοί που θα απολαμβάνουν τους ευνοϊκότερους όρους, σε σχέση με καταναλωτές που στο παρελθόν έχουν η ακόμα συνεχίζουν να αθετούν διακανονισμούς, ή έχουν διαπράξει παραβίαση μετρητή ή και ρευματοκλοπή.
Σημειωτέον, ακόμα και αυτοί που έχουν διαπιστωμένα παραβιάσεις μετρητή κλπ. περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα. Η έλλειψη κατηγοριοποίησης, ένα ενιαίο οριζόντιο δηλαδή σύστημα διακανονισμών, στην πραγματικότητα θα επιβράβευε τους πλέον ασυνεπείς πελάτες σε σχέση με τους συνεπείς. Με τη μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών να είναι συνεπείς, πρόταση για επέκταση των πολύ ευνοϊκών ρυθμίσεων και σε πελάτες που κατ’ επανάληψη αθετούν διακανονισμούς, προβαίνουν σε παραβιάσεις μετρητή ή ρευματοκλοπές εκτός από ότι θέτουν σε σοβαρότατο κίνδυνο την σωματική τους ακεραιότητα, συνιστά άδικη και άνιση μεταχείριση προς την πλειοψηφία των καταναλωτών. Προς αυτή την κατεύθυνση το πρόγραμμα διακανονισμών είναι άμεσα συνδεδεμένο με τις κατηγορίες συνέπειας του καταναλωτή.
Δεν γίνεται διακοπή ρεύματος λόγω χρέους στους ευάλωτους πελάτες όχι μόνο τους επτά μήνες που προβλέπει ο νέος Κώδικας Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας ( Νοέμβριο με Μάρτιο και Ιούλιο με Αύγουστο ), αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Ιδιαίτερες περιπτώσεις οικιακών πελατών, εξετάζονται κατά περίπτωση από επιτροπές που έχουν συσταθεί και λειτουργούν στα κατά τόπους καταστήματα της ΔΕΗ.
Από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι όσα αναφέρονται σε πρόσφατη επιστολή του Συνηγόρου του Καταναλωτή, ήδη εφαρμόζονται από τη ΔΕΗ Α.Ε. εδώ και αρκετούς μήνες με τρόπο συγκεκριμένο, μετρήσιμο και αποδεδειγμένα αποτελεσματικό.
Η Επιχείρηση έχει μακρά παράδοση σε θέματα εταιρικής υπευθυνότητας και πάντα πραγματοποιεί σε τακτά χρονικά διαστήματα εποικοδομητικές συζητήσεις τόσο με ανεξάρτητες αρχές, φορείς / ενώσεις καταναλωτών όσο και με εκπροσώπους κοινωνικών φορέων με σκοπό την ουσιαστική ανταλλαγή απόψεων για την εξεύρεση των καλύτερων δυνατών λύσεων σε θέματα καταναλωτών.
Προς διευκρίνιση όσων ακούστηκαν σε δελτίο ειδήσεων τηλεοπτικού σταθμού την Τρίτη 16 Ιουλίου 2013, από τον κ. Ευάγγελο Ζερβέα, Συνήγορο του Καταναλωτή , υπογραμμίζονται τα εξής:
Α) Η ΔΕΗ ουδέποτε αρνήθηκε την ένταξη καταναλωτή στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο. Είναι γνωστό τοις πάσι πως αυτό δεν αποτελεί αρμοδιότητά της, δεδομένου ότι τα κριτήρια τίθενται και ελέγχονται από την Πολιτεία.
Β) Η Επιχείρηση προσφέρει διακανονισμούς που ξεπερνούν και τις 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις για ευάλωτους καταναλωτές.
Γ) Η ΔΕΗ προσφέρει ένα από τα πιο ευνοϊκά προγράμματα διακανονισμών στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Υπενθυμίζουμε, ότι, η ΔΕΗ έχει ενθαρρύνει και συνεχίζει να ενθαρρύνει την ένταξη καταναλωτών στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο μέσω ενημερωτικής καμπάνιας που κατ’ επανάληψη έχει προβληθεί στην ελληνική τηλεόραση, το ραδιόφωνο, το διαδίκτυο και έντυπα και στο οποίο έχουν ήδη ενταχθεί πάνω από 430.000 καταναλωτές οι οποίοι αυτοδίκαια χαρακτηρίζονται και ως ευάλωτοι.
Παράλληλα, χωρίς να υπάρχει νομική ή ρυθμιστική υποχρέωση , προσφέρει μέσω της τηλεφωνικής γραμμής 210 9298000 υπηρεσία εξυπηρέτησης για τους συμπολίτες μας που επιθυμούν να ενταχθούν στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών του ΔΕΔΔΗΕ και δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο προκειμένου να υποβάλουν τη σχετική αίτηση.
Τη δύσκολη αυτή περίοδο για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας η ΔΕΗ – στο μέτρο που είναι εφικτό – δεν εγκαταλείπει ούτε στιγμή την προσπάθειας της για τη στήριξη των συμπολιτών μας, όπως άλλωστε επιτάσσει η επιχειρηματική και συνάμα έντονα κοινωνική της προσφορά."