Σημαντική αύξηση των εξαγωγών ελληνικού ελαιολάδου σε αγορές τόσο εντός Ευρώπης όπως η Γερμανία όσο και εκτός όπως η Κίνα, αναμένει για το 2013 η ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Σημειώνεται ότι το 2012 , στη μεν Γερμανία οι εξαγωγές ελαιολάδου
αυξήθηκαν 24%, στη δε Κίνα 67,5%.
Στελέχη της αγοράς θεωρούν ιδιαίτερα σημαντικό για την αύξηση της κατανάλωσης ελαιολάδου διεθνώς και άρα και των ελληνικών εξαγωγών το νέο ευρωπαϊκό κανονισμό που ψηφίστηκε το 2012, ο οποίος καθιερώνει την αναγραφή στις ετικέτες της φράσης «οι πολυφαινόλες ελαιολάδου συμβάλλουν στην προστασία των λιπιδίων του αίματος από το οξειδωτικό στρες».
Hδη, συνεταιρισμοί που παράγουν ελαιόλαδα ΠΟΠ και ομάδες παραγωγών έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για να μετρηθεί η περιεκτικότητα των προϊόντων τους σε πολυφαινόλες από τα εργαστήρια μέτρησης του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, προκειμένου να προσθέσουν στην ετικέτα τους τη συγκεκριμένη φράση αφού έτσι θα αυξηθούν οι εξαγωγικές δυνατότητές τους και η τιμή τους.
Σημειώνεται ότι το ελληνικό ελαιόλαδο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πολυφαινόλες, δεν αποκλείεται γεγονός που του δίνει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα στη διεθνή αγορά απέναντι στους μεγάλους ανταγωνιστές την Ιταλία και την Ισπανία. Ωστόσο ο κλάδος θα πρέπει να κινηθεί γρήγορα για τις σχετικές πιστοποιήσεις ώστε να αξιοποιήσει εμπορικά τις δυνατότητες του νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού.
Στο μεταξύ το ελληνικό ελαιόλαδο θα έχει την τιμητική του στο πλαίσιο και της διεθνούς έκθεσης τουρισμού IBT που διοργανώνεται την Πέμπτη στο Βερολίνο. Στην Eκθεση μαζί με την υπουργό Τουρισμού Ο. Κεφαλογιάννη θα παραστεί και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Αθ. Τσαυτάρης, καθώς πρώτη φορά θα συμμετέχει δυναμικά και ο τομέας της ελληνικής γαστρονομίας, με ιδιαίτερο μάλιστα περίπτερο για το ελληνικό ελαιόλαδο. Στο πλαίσιο της έκθεσης το ίδρυμα Αντενάουερ διοργανώνει χωριστή εκδήλωση για τη σχέση του ελληνικού τουρισμού με την ελληνική διατροφή και το ελαιόλαδο.
Παράλληλα το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης απευθυνόμενο στις αγορές του εξωτερικού, πρόκειται σύντομα να δημιουργήσει ειδική ιστοσελίδα ως μέσου ανάδειξης όλων των στοιχείων και πληροφοριών που καθιστούν το ελληνικό προϊόν ένα από τα ποιοτικότερα διεθνώς, καθώς και έναν ειδικό χάρτη – άτλαντα που θα περιλαμβάνει αναλυτική περιγραφή των χαρακτηριστικών για κάθε ένα από τα προϊόντα ελαιολάδου ΠΟΠ και ΠΓΕ.