Μια επίκαιρη αναδημοσίευση του Άγγελου Αγγελίδη
με σκέψεις για τις εκθέσεις της Πιερίας και τις συζητήσεις που γίνονται τις τελευταίες μέρες.
Οι επόμενες σκέψεις γεννήθηκαν με αφορμή ένα απλό αλλά πολύ ουσιαστικό σχόλιο από επίσημο BLOG της Κατερίνης (8-10-2011). Αναφέρεται πιθανόν και με άλλα νοήματα στον τρόπο με τον οποίο έγινε η καταμέτρηση των επισκεπτών της 3ης ΕΜΠΟΡΟΒΙΟΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ που πραγματοποιήθηκε στην Κατερίνη (περιοχή Ανδρομάχης).
Αναμφίβολα τέτοιες δράσεις και κινήσεις από όπου και να πηγάζουν σαν ιδέες και από όπου να προέρχονται και να οργανώνονται είναι θετικές και σαφώς προσθέτουν καλά αποτελέσματα στην κίνηση των Εμπόρων και των Βιοτεχνών της περιοχής μας. Οι κάτοικοι της Πιερίας έχουν τη δυνατότητα να βρουν εύκολα και γρήγορα σε ένα τόσο συγκεντρωμένο χώρο πολλά προϊόντα που τους ενδιαφέρουν ή θα τους απασχολήσουν και σαν επαγγελματίες και σαν μεμονωμένοι καταναλωτές και χρήστες στη δουλειά τους. Είναι δε σε όλους γνωστό πως στο πρώτο που στοχεύουν οι μοντέρνες και σύγχρονες θεωρίες του MARKETING και του ΕΜΠΟΡΙΟΥ είναι η επιτυχημένη διαφήμιση, η σωστή προβολή καθώς και η άμεση επαφή εμπόρου και καταναλωτή.
Για να επιτευχθούν όμως οι τρεις παραπάνω απαραίτητες δράσεις (Διαφήμιση-Προβολή-Επαφή) πρέπει να προσεχθούν μερικές λεπτομέρειες. Μία από όλες θεωρώ το συνεχές κάλεσμα του καταναλωτή και ο ξεσηκωμός του με αποτέλεσμα να απομακρύνεται από τον κύριο στόχο του που είναι η συνεχής εργασία και η παραγωγή. Και ψυχολογικά ακόμη δρα αρνητικά η συχνή επανάληψη των ίδιων φαινομένων που κουράζει και στο τέλος αδρανοποιεί.
Δημιουργούνται επίσης αρνητικές επιπτώσεις και στον υπόλοιπο παραγωγικό τομέα (κατασκευαστές - βιοτέχνες - εργοστάσια) στους οποίους θα κοστίσουν τόσο σε απόλυτο χρήμα όσο και σε εργατοώρες. Αυτό συμβαίνει σε μικρού μεγέθους Εκθέσεις και Δράσεις διότι οι περισσότεροι συμμετέχοντες είναι μικρών δυνατοτήτων (μόνοι τους θα μεταφέρουν, θα στήσουν και θα ξεστήσουν τον εκθεσιακό εξοπλισμό) και θα αναγκάζονται να εγκαταλείπουν τη συνέχεια της παραγωγικής δουλειάς τους. Δεν διαθέτουν το ειδικό τμήμα MARKETING και ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ (όπως σε μεγάλες Βιομηχανίες), με συνέπεια να αυξάνονται τα κοστολόγια στις συμμετοχές που πιθανόν να γίνουν και απαγορευτικά για τις επόμενες.
Τα παραπάνω δεδομένα λοιπόν κάπου ας καταλήξουν.
Στην Πιερία φέτος και μάλιστα σχεδόν μέσα σε ένα μήνα (Σεπτέμβριος) είχαμε τέσσερις (4) Δράσεις με τους ίδιους στόχους:
1. ΕΤΗΣΙΑ ΕΜΠΟΡΟΠΑΝΗΓΥΡΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ, από 1 μέχρι 7 Σεπτενβρίου.
2. ΕΤΗΣΙΑ ΕΜΠΟΡΟΠΑΝΗΓΥΡΗ ΑΙΓΙΝΙΟΥ, από 10 μέχρι 18 Σεπτεμβρίου.
3. ΕΤΗΣΙΑ ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΗ ΚΑΡΙΤΣΑΣ, από 17 και 18 Σεπτεμβρίου.
4. ΕΜΠΟΡΟΒΙΟΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ, από 30 Σεπτεμβρίου μέχρι 5 Οκτωβρίου.
Αν δούμε προσεκτικά ποιοί καλούνται να συμμετέχουν και σαν ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ και σαν ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ θα καταλήξουμε ότι το συντριπτικό ποσοστό είναι κάτοικοι της Πιερίας (πιο συγκεκριμένα για την Δράση 1 γύρω στα 100% Πιεριείς). Για την Δράση 2 γύρω στο 60 % από την Πιερία και 40% από τους όμορους νομούς της Ημαθίας, Πέλλας, Κιλκίς, Θεσσαλονίκης κλπ. Στην Δράση 3 πάνω από 95% είναι Πιεριείς). Στην Δράση 4 επίσης γύρω στο 90 % από την Πιερία. Κινδυνεύουμε έτσι να φορτώσουμε υπερβολικά με δραστηριότητες και έξοδα στην ίδια χρονική περίοδο τους ίδιους πολίτες. Αυτό θα οδηγήσει στην αδιαφορία, στην αδράνεια και στην μελλοντική κατά συνέπεια αποτυχία των λογικών και απαραίτητων κατά άλλα προσπαθειών των Φορέων και των Στελεχών που αγωνίζονται για την βελτίωση της Τοπικής Οικονομίας.
Κατά την προσωπική μου εκτίμηση και την ταπεινή άποψή μου είναι απαραίτητο να προσεχθούν ιδιαίτερα μερικά οργανωτικά σημεία :
1. να μην συμπίπτουν χρονικά όμοιες δραστηριότητες
(για παράδειγμα η ΕΜΠΟΡΟΒΙΟΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ να γίνεται τους ανοιξιάτικους μήνες, η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΗ να γίνεται στις 6 και 7 Ιουλίου τότε που όλοι οι Πιεριείς επισκέπτονται το Πανηγύρι της Καρίτσας).
2. να ξαναμελετηθούν οι συνεργασίες εμπλεκόμενων στις Δράσεις Φορέων
(για παράδειγμα Η ΕΜΠΟΡΟΒΙΟΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΠΙΕΡΙΑΣ όταν γίνεται μπορεί να ενσωματωθεί εύκολα και λογικά στην ΕΜΠΟΡΟΠΑΝΗΓΥΡΗ ΑΙΓΙΝΙΟΥ όπου υπάρχει ασύγκριτα μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και από τους όμορους νομούς προς ουσιαστικό όφελος όλων. Χωρίς αμφιβολία οι υπεύθυνοι της ΕΜΠΟΡΟΠΑΝΗΓΥΡΗΣ στο Αιγίνιο βλέποντας με δημιουργικό μάτι θα προσφέρουν τα μέγιστα για να επιτευχθεί μια τέτοια συνεργασία.
Ενώ λειτουργούσε η ΕΜΠΟΡΟΠΑΝΗΓΥΡΗ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ο Δήμος Αιγινίου είχε Περίπτερο Προβολής και στην ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΗ στην Καρίτσα. Οι συνεργασίες είναι αναμφίβολα καλές και απαραίτητες αλλά όχι η μια να δημιουργεί προβλήματα και ανταγωνισμό στην άλλη.
Καλό είναι επίσης να προσεχθεί και να ληφθεί μέριμνα από τον καθένα μας για τη σπάταλη και αντιαισθητική χαρτορύπανση με τα διάφορα διαφημιστικά φυλλάδια και περιοδικά. Μοιράζονται επί αμοιβή τις περισσότερες φορές από επιπόλαια παιδιά ή από ασυνείδητους πρόσκαιρα εργαζόμενους και χωρίς να υπολογίζουν και να αξιοποιούν σωστά το διαφημιστικό υλικό το πετούν κυριολεκτικά καταλήγοντας μόνο χαρτορύπανση στους δρόμους και τις πλατείες της περιοχής).
Αγγελος Αγγελίδης - Αιγίνιο
(πρωτοδημοσιεύτηκε την 10-10-2011).