Τρίτη 17 Απριλίου 2012

Μια διαφορετική νομική άποψη του Βασίλη Νουλέζα

Μας το έστειλε ο  Β. ΝΟΥΛΕΖΑΣ..... Ευχαριστούμε πολύ

Νομικά ελεγκτέα η διάταξη  προσωρινής κράτησης του ΆΚΗ ΤΣΟΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΥ και η άσκηση ποινικής δίωξης

Είναι αναγκαία μια συνολική κάθαρση του δημόσιου βίου στην Ελλάδα

 Η διάταξη του ανακριτή Αθηνών με την οποίαν διατάχθηκε η προσωρινή κράτηση του πρ υπουργού Άκη Τσοχατζόπουλου εγείρει ορισμένα νομικά ζητήματα  ως προς την ορθότητα της , για αυτό καταθέτω την νομική άποψη μου που είναι διάφορη ενδεχόμενα της κοινής γνώμης που διαμορφώνεται  εν πολλοίς από τα ΜΜΕ.
Σύμφωνα  λοιπόν με την διάταξη  των άρθρων 282, 286 κπδ  η προσωρινή κράτηση, ως το επαχθέστατο μέτρο δικονομικού καταναγκασμού που έχει στο νομικό του οπλοστάσιο ο ανακριτής, διατάσσεται όχι μόνον με βάση την βαρύτητα των κατηγορουμένων πράξεων ακόμη και κακουργηματικού χαρακτήρα  αλλά και με βάση άλλα κριτήρια   και προϋποθέσεις , όπως αν ο κατηγορούμενος δεν έχει γνωστή διαμονή , είναι ύποπτος φυγής , είναι επικίνδυνος   τέλεσης νέων εγκλημάτων που πρέπει να αιτιολογείται ειδικά και εμπεριστατωμένα όπως το Σύνταγμα  επιβάλει, η αν έχει παραβιάσει περιοριστικούς  όρους  η έχει κάνει προπαρασκευαστικές πράξεις φυγής, από τον ανακριτή από ειδικά μνημονευόμενα περιστατικά της προηγουμένης ζωής του  ,ώστε να επιβάλλεται η προσωρινή κράτηση.
 Πιστεύω ότι στην κρινόμενη υπόθεση δεν συντρέχουν αυτές οι προϋποθέσεις , άλλωστε ο κατηγορούμενος είναι υπερήλικας 72 ετών, έχει γνωστή  διαμονή , τήρησε τον όρο απαγόρευσης εξόδου από την χώρα και εμφανίστηκε στην δικαστική αρχή οπότε κλήθηκε, συνεπώς η διάταξη  για την προσωρινή κράτηση του είναι μάλλον υπερβολικά αυστηρή και νομικά εσφαλμένη  και προσκρούει στην ΕΣΔΑ ΑΡΘΡΟ 6 για δίκαιη δίκη και αποτελεί  προκαταβολή ποινής.
 Η υπόθεση της  κατηγορούμενης παθητικής δωροδοκίας και της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα  προσέλαβε  λόγω της πολιτικής ιδιότητας του κατηγορουμένου και της διάστασης που δόθηκε από ορισμένα ΜΜΕ και των υπερβολών και ανακριβειών που ακούσθηκαν σε δελτία ειδήσεων από έγκυρους δημοσιογράφους , λειτούργησε σε βάρος του κατηγορουμένου , που εκδιώχθηκε και αποκηρύχθηκε από το συνυπεύθυνο ΠΑΣΟΚ , ενώ για την υπόθεση αυτή της προμήθειας των οπλικών συστημάτων με απόφαση του ΚΥΣΕΑ , θα έπρεπε να κλητευτούν  όσοι απάρτιζαν την επίμαχη περίοδο αυτό  και ενδεχόμενα να ασκηθεί συμπληρωματική ποινική δίωξη κατά άλλων που έχουν τελέσει κακουργηματικές πράξεις  και διαδέχθηκαν τον κατηγορούμενο και τα αδικήματα τους δεν έχουν παραγραφεί.
Η εισαγγελική και ανακριτική αρχή πρέπει να αποφαίνεται και να λειτουργεί ανεπηρέαστα , νηφάλια όχι υπό το βάρος της δημοσιότητας  που προκαλούν ιδιοτελώς και μάλιστα προεκλογικά  τα μμε , άλλωστε είναι αναγκαία μια καθολική κάθαρση του δημοσίου βίου σε όλα τα επίπεδα, η εξάρθρωση που δημιουργήθηκαν και υφίστανται  και όχι επιλεκτικά, διότι μεταπολιτευτικά  η διαφθορά δημόσιων ανδρών έχει έντονα απασχολήσει την κοινή γνώμη ,, όμως οι σημερινοί επικριτές του Άκη Τσοχατζόπουλου δεν συμφωνούσαν για μια ριζική κ τολμηρή αλλαγή του Νόμου περί ευθύνης περί υπουργών, ώστε αυτοί να  απολογούνται σε ειδικό εφέτη ανακριτή και τα αδικήματα κακουργηματικού χαρακτήρα  να παραγράφονται μετά την παρέλευση δεκαετίας.
Νομίζω ο νομικός πολιτισμός μας επιβάλλει ισότιμη μεταχείριση για όλους ανεξαιρέτως τους κατηγορούμενους  πλείστα  δέ ερωτηματικά εγείρονται από την χρονική στιγμή που επιλέγη για την έκδοση των ενταλμάτων σύλληψης και την πρακτική που ακολουθήθηκε 

Β. ΝΟΥΛΕΖΑΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ,Μέλος της Ένωσης Ελλήνων ποινικολόγων