καταναλωτές...
έχουν «κόκκινο ιστορικό».
Στο τέλος Ιουνίου οι απλήρωτοι προς τη ΔΕΗ λογαριασμοί έφταναν στα 420 εκατ. ευρώ (από 330 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι), αυξήθηκαν δηλαδή κατά 30%, ενώ αντίστοιχα προβλήματα με «φέσια» αντιμετωπίζουν και οι εναλλακτικοί πάροχοι. Από το ποσό αυτό, 100-110 εκατ. ευρώ θεωρούνται επισφάλειες καθώς πρόκειται για καθυστερήσεις άνω του εξαμήνου και αφορούν 190.000 νοικοκυριά ή μικρές επιχειρήσεις, από το σύνολο των 7,5 εκατ. πελατών της ΔΕΗ.
Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας εισηγείται ένα πακέτο μέτρων για τον έλεγχο της κατάστασης, όπως να τεθεί όριο στη δυνατότητα ενός πελάτη να αλλάζει προμηθευτή ώστε να μπει φρένο στις συχνές μετακινήσεις καταναλωτών με ληξιπρόθεσμες οφειλές από εταιρεία σε εταιρεία, η πληρωμή του τιμολογίου με πάγια εντολή μέσω καταθετικού λογαριασμού του πελάτη σε τράπεζα κ.λπ.
Σημειώνεται ότι ανάμεσα στους κακοπληρωτές υπάρχει μια διαρκώς αυξανόμενη κατηγορία που δεν πληρώνουν συστηματικά το ρεύμα και που ακολουθούν την εξής πρακτική: δεν εξοφλούν τους λογαριασμούς τους σε μια εταιρεία (π.χ. ΔΕΗ) και όταν απειληθούν με διακοπή του ρεύματος, «μετακομίζουν» σε άλλη εταιρεία, φεσώνουν και αυτή κ.ο.κ. Και αυτό, καθώς βάσει του υφιστάμενου νομικού πλαισίου η αλλαγή προμηθευτή δεν μπορεί να παρεμποδιστεί λόγω ύπαρξης ληξιπρόθεσμων οφειλών του πελάτη.