Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011

Περιμένουν τις επίσημες ανακοινώσεις στον Κολινδρό...

...των κυβερνητικών βουλευτών η πρόθεση της μη κατάργησης του Λυκείου Κολινδρού

Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, πορείες και ψηφίσματα

Την επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας για τη μη συγχώνευση-κατάργηση του Λυκείου Κολινδρού περιμένουν κάτοικοι, μαθητές και φορείς του δήμου Πύδνας-Κολινδρού μιας και μέχρι στιγμής υπάρχει μόνον η διαρροή της πληροφορίας από τους κυβερνητικούς βουλευτές Γ. Αμοιρίδη και Μ.Μίχου.
Από το βράδυ της Πέμπτης, η πληροφόρηση σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε η «Η» με τον βουλευτή κ. Αμοιρίδη ήταν πως η πρόθεση του υπουργείου Παιδείας ήταν να μην προχωρήσει η κατάργηση του Λυκείου.
Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Αμοιρίδης είχε επικοινωνήσει και με το δήμαρχο Πύδνας-Κολινδρού κ. Πολύζο στον οποίο μετέφερε τις διαβεβαιώσεις της υπουργού. Να υπενθυμίσουμε ότι την ίδια ημέρα στον Κολινδρό οργανώθηκε συλλαλητήριο με τη συμμετοχή όλων των κατοίκων.
Την επομένη και ενώ τα πούλμαν από τον Κολινδρό έφταναν στην Κατερίνη για την πορεία διαμαρτυρίας, το πολιτικό γραφείο της βουλευτού Μ.Μίχου επιβεβαίωνε με πιο επίσημο τρόπο τα όσα ήδη είχαν διαρρεύσει. Την πρόθεση του υπουργείου να μην προχωρήσει στην κατάργηση του Λυκείου.
Ειδικότερα στο δελτίο τύπου που εκδόθηκε το απόγευμα της Παρασκευής αναφέρονταν τα εξής: «Τη διαβεβαίωση από την αρμόδια Υφυπουργό Παιδείας κα Έυη Χριστοφιλοπούλου ότι δεν θα προχωρήσει τελικά η συγχώνευση του ΓΕΛ Κολινδρού με το ΓΕΛ Αιγινίου έλαβε η Βουλευτής Πιερίας κα Μαρία Μίχου.


Μάλιστα σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε η Βουλευτής ενημέρωσε την Υφυπουργό για τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν από τις συγχωνεύεις δημοτικών σχολείων σε ορισμένες περιοχές της Πιερίας, τα οποία επισημαίνει και σε ερώτηση που κατέθεσε».
Στον Κολινδρό πάντως τηρούν στάση αναμονής περιμένοντας τις επίσημες ανακοινώσεις από την υπουργό Παιδείας.


Η επιστολή Αμοιρίδη
Ο κ. Αμοιρίδης σε επιστολή του στην υπουργό Παιδείας αναφέρει τα εξής: «
Κυρία υπουργέ,
Η πρόσφατη ανακοίνωση του Υπουργείου για τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων, δεν άφησαν ανεπηρέαστες τις μικρές τοπικές κοινωνίες της Πιερίας, οι οποίες βλέπουν από τη μια στιγμή στην άλλη να ανατρέπονται δεδομένα που άπτονται ακόμα και του οικογενειακού προγραμματισμού.
Δυστυχώς, έχει περάσει στους πολίτες, ίσως όχι αδικαιολόγητα και σίγουρα χωρίς δική σας υπαιτιότητα, ότι οι συγχωνεύσεις των σχολείων δεν εξυπηρετούν μόνο παιδαγωγικούς σκοπούς. Γνωρίζω, ότι προτεραιότητα του Υπουργείου και προσωπικά δική σας, είναι ο μαθητής, όπως για την κυβέρνηση είναι πρώτα ο πολίτης.
Όσον αφορά την Πιερία, δυστυχώς τα στοιχεία που τέθηκαν υπόψη σας, μπορεί να ήταν σύμφωνα με το γενικό πλαίσιο που είχατε θέσει εξαρχής για τις συγχωνεύσεις, όμως υπάρχουν κάποια δεδομένα (για τα οποία οι αρμόδιοι παράγοντες όφειλαν να ενημερώσουν τις υπηρεσίες του υπουργείου), που δεν ελήφθησαν υπόψη πριν ανακοινωθεί η σχετική απόφαση.
Ενδεικτικά σας αναφέρω, ότι το Κτίριο που στεγάζεται το Λύκειο Αιγινίου που συγχωνεύεται με το Λύκειο Κολινδρού, δεν καλύπτει τις εκπαιδευτικές ανάγκες ούτε καν των μαθητών του Αιγινίου, πόσο μάλλον αν προχωρήσει η συγχώνευση και προστεθούν επιπλέον μαθητές.
Επίσης, ως ένα ακόμα παράδειγμα, θέτω υπόψην σας την περίπτωση του δημοτικού σχολείου των Φωτεινών που συγχωνεύεται με το Δημοτικό Σχολείο Κάτω Μηλιάς. Η χιλιομετρική απόσταση δεν είναι μεγάλη, όμως πρόκειται για δυο περιοχές στην ορεινή Πιερία, που επικοινωνούν με κάκιστο οδικό δίκτυο, δίκτυο που γίνεται ακόμα πιο επικίνδυνο το χειμώνα λόγω των καιρικών συνθηκών.
Θα μπορούσα να σας παραθέσω ανάλογα παραδείγματα για μια προς μία των περιπτώσεων, τις οποίες καλό θα ήταν να εξετάσει το υπουργείο την κάθε μία ξεχωριστά και αφού προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος με την αυτοδιοίκηση και κυρίως με τους γονείς.
Θεωρώ, ότι το ρίσκο που αναλαμβάνει το υπουργείο με τις συγχωνεύσεις, έτσι όπως αυτές ανακοινώθηκαν, είναι μεγάλο. Γίνεται όμως ακόμη μεγαλύτερο, όταν σχετίζεται με την ασφάλεια της καθημερινής μετακίνησης δεκάδων μικρών παιδιών σε ένα απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο και με αντίξοες καιρικές συνθήκες. Επιπλέον, σε πολλές περιπτώσεις οι μαθητές προωθούνται σε κτίρια που δεν έχουν τη δυνατότητα φιλοξενίας πολύ περισσοτέρων μαθητών από όσους φιλοξενούν σήμερα, ενώ είναι αμφίβολες και οι οικονομικές δυνατότητες της αυτοδιοίκησης στο να προχωρήσει σε άμεσες παρεμβάσεις στα σχολεία και οι οποίες είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι κρίνονται απαραίτητες.
Είμαι πεπεισμένος, ότι όπως όλοι μας που εκπροσωπούμε τους πολίτες, κατανοείτε απόλυτα τις αγωνίες εκπαιδευτικών και γονέων.
Για τους λόγους αυτούς, σας ζητώ άμεσα συνάντηση για την πληρέστερη ανάλυση των ανθρωπογεωγραφικών δεδομένων της Πιερίας, ώστε από κοινού να καταλήξουμε στην καλύτερη δυνατή λύση προς όφελος της εκπαίδευσης των μαθητών


Η επιστολή Παπαγεωργίου
Ο κ. Παπαγεωργίου από την πλευρά του σε επιστολή του στην κ. Διαμαντοπούλου αναφέρει τα εξής: «Μετά την ανακοίνωση των συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων στην Πιερία από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, οι οποίες έγιναν χωρίς ενημέρωση των βουλευτών, χωρίς διαβούλευση και με πολλά λάθη, ο Βουλευτής Πιερίας κ. Θανάσης Παπαγεωργίου, κατανοώντας και τις αντιδράσεις των γονέων, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των τοπικών φορέων, έστειλε στην αρμόδια υπουργό κ. Άννα Διαμαντοπούλου και στην υφυπουργό κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου επιστολή με την οποία ζητά:
* Να μην εφαρμοστούν άμεσα οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων που ανακοινώθηκαν στην Πιερία
* Η κάθε περίπτωση, του κάθε σχολείου και του κάθε νηπιαγωγείου, να εξεταστεί ξεχωριστά συνυπολογίζοντας τις ιδιαίτερες τοπικές συνθήκες
* Να δοθεί εύλογος χρόνος διαβούλευσης με τους τοπικούς φορείς, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, την τοπική εκπαιδευτική κοινότητα και τους γονείς ώστε όπου είναι εφικτό και αποδεκτό να προχωρήσουν οι συγχωνεύσεις από την νέα σχολική χρονιά.
Ο κ. Παπαγεωργίου στην επιστολή του επισημαίνει πως η αναγκαιότητα της ποιοτικής αναβάθμισης της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ο εκσυγχρονισμός των υποδομών και ο εξορθολογισμός στη διασπορά των σχολικών μονάδων είναι αναμφισβήτητα αποδεκτή από όλους, εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.
Η διαδικασία των συνενώσεων και των συγχωνεύσεων δίνει τη δυνατότητα να οργανωθούν εύρωστες εκπαιδευτικές μονάδες που θα μπορούν να υποστηρίξουν αποτελεσματικά τις λειτουργίες του νέου σχολείου, ενώ παράλληλα αξιοποιείται καλύτερα το εκπαιδευτικό δυναμικό και υποστηρίζεται η εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας για όλους τους μαθητές της επικράτειας. Γι αυτό είναι σημαντική η πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για το νέο σχολικό χάρτη και απαντά τις απαιτήσεις των καιρών, υλοποιεί τις προγραμματικές δεσμεύσεις και δίνει τη δυνατότητα να εφαρμοστεί το Νέο Σχολείο με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα με πολλά οφέλη, τόσο για τους μαθητές, όσο και για τους γονείς και εν τέλει για ολόκληρη την ελληνική κοινωνία.
Η πρόσφατη όμως ανακοίνωση συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων στην Πιερία προκάλεσε πολλαπλές αντιδράσεις και διαμαρτυρίες. Όπως φάνηκε ήταν μια πρόταση χωρίς ενημέρωση, χωρίς διαβούλευση και τέλος με πολλά λάθη στην ανακοίνωσή της τα οποία όξυναν περισσότερο την αντίδραση και δημιούργησαν κλίμα αγανάκτησης για την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζονται ζωτικά θέματα των πολιτών και βασικές δομές της κοινωνίας όπως η εκπαιδευτική λειτουργία.
Η Πιερία είναι από τους Νομούς όπου η έλλειψη σχεδιασμού και στρατηγικής για την συγκράτηση του πληθυσμού στην περιφέρεια είχε ως αποτέλεσμα τα τελευταία χρόνια την συνεχή αύξηση του αριθμού των μαθητών στα σχολεία της πόλης Κατερίνης και την σημαντική μείωση των μαθητών στα σχολεία των ορεινών οικισμών.
Η απλή αριθμητική καταχώρηση των μαθητών ανά χωριό, ανά σχολείο και τάξη, σίγουρα δίνει το δικαίωμα και ίσως μας υποχρεώνει να επιλέξουμε ως μοναδική λύση την συγχώνευση των σχολείων όπως απαιτεί η σωστή εκπαιδευτική διαδικασία.
Το ίδιο όμως το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων στην διαδικασία των καταργήσεων και συγχωνεύσεων θέτει αυστηρά κριτήρια στην επιλογή των σχολικών μονάδων που συνενώνονται και αυτών που εξαιρούνται.
Καθορίζεται συγκεκριμένα πως εξαιρούνται από το πρόγραμμα συνενώσεων τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των απομονωμένων και απομακρυσμένων ορεινών περιοχών της χώρας, στις οποίες οι αποστάσεις, οι καιρικές και οι συγκοινωνιακές συνθήκες δεν διασφαλίζουν τις παιδαγωγικές προϋποθέσεις για την ασφαλή και άνετη μεταφορά των μαθητών. Το σύνολο σχεδόν των σχολείων της Πιερίας που ανακοινώθηκαν πως συγχωνεύονται ή καταργούνται εμπίπτουν στις παραπάνω εξαιρέσεις».

Πηγή: http://imerisiatispierias.blogspot.com/2011/03/blog-post_4397.html