Συλλογική αγωγή για το «απαράδεκτο» καθεστώς των διοδίων κατέθεσε το ΙΝΚΑ, από κοινού με άλλες Ενώσεις Καταναλωτών, μέσω του Νομικού Συμβούλου του Η νομική αυτή παρέμβαση του ΙΝΚΑ εντάσσεται στον αγώνα των πολιτών εναντίον των διοδίων και «μέχρι την οριστική κατάργησή του, όπως παλαιότερα έγινε με τις παρασιτικές παρκοεταιρείες», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Ινστιτούτο Καταναλωτών.
Όπως επισημαίνουν, ο αγώνας θα συνεχιστεί ενώ η εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών θα εντατικοποιηθεί. «Οι πολίτες θα πρέπει να ξέρουν ότι οι δρόμοι έχουν φτιαχτεί με τα χρήματα του φορολογούμενου πολίτη και μπορούν να συντηρούνται θαυμάσια από το κράτος», υποστηρίζουν
Επίσης, στην ίδια ανακοίνωση σημειώνουν πως η εκχώρηση των περισσοτέρων ελληνικών δρόμων έγινε με τριτοκοσμικές συμβάσεις όπως και τα ποσοστά π.χ.: περίπου 40% απευθείας χρηματοδότηση από το κράτος, δηλαδή από τον φορολογούμενο πολίτη, 50% δάνεια με την εγγύηση του Ελληνικού Κράτους, δηλαδή του φορολογούμενου πολίτη και μ’ ένα μικρό ποσοστό 10% χρήματα από την ίδια την εταιρεία!
Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις ζητούν προκαταβολικά πληρωμή διοδίων για έργα που θα γίνουν, «εξ ου και το γνωστό ανέκδοτο με τον τυροπιτά που ζητά το αντίτιμο της τυρόπιτας που θα σερβίρει μετά από ένα χρόνο», όπως λένε, ενώ σε κάποιες άλλες περιπτώσεις ζητούν διόδια για έργα που έληξε ο χρόνος παράδοσης και μένουν ακόμα καρμανιόλες, χωρίς ούτε τους προβλεπόμενους παράλληλους δρόμους.
«Την ώρα που όλος ο Ελληνικός Λαός μαστίζεται από την άγρια κρίση, το κλείσιμο της παραγωγικής επιχείρησης, την ανεργία, το βούλιαγμα της αγροτικής παραγωγής, τη φτώχεια και την υπερχρέωση, κάποιοι εργολάβοι, φαίνεται έχουν τον τρόπο, να διατηρούν την ασυλία για τα υπερκέρδη τους, σε βάρος όλου του Ελληνικού Λαού».
Το ΙΝΚΑ, χαρακτηρίζει ντροπή, την αλλαγή του ΚΟΚ στον οποίο θα προβλέπονται τσουχτερά πρόστιμα για όσους αντιδρούν και δεν πληρώνουν διόδια, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι μια τέτοια ρύθμιση μετατρέπει την Αστυνομία σε εισπρακτική εταιρία μεγαλοεργολάβων.
Το Ινστιτούτο ζητά να μπει τέλος στη συνεργασία των κυβερνήσεων «με την δικτατορία των εργολάβων» και τα χρήματα να διατεθούν σε παραγωγικές επιχειρήσεις, θέτοντας οριστικά τέλος στους «αεριτζήδες».
Όπως ανακοίνωσαν τη Συλλογική Αγωγή που κατατέθηκε για τα διόδια, πρόκειται να συζητηθεί στο Πρωτοδικείο Αθηνών στις 4 Μαΐου 2011, ενώ καλούν όλους τους πολίτες να στηρίξουν με την παρουσία τους το δίκαιο του αιτήματός τους.