Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2011

Το 2013 παραδίδονται οι σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα…


Την άνοιξη του 2013 αντί του καλοκαιριού 2012, δηλαδή με καθυστέρηση …10 περίπου μηνών, θα παραδοθεί ολοκληρωμένο το τμήμα Μαλιακός-Κλειδί … της ΠΑΘΕ που κατασκευάζει η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου».

Σύμφωνα με στοιχεία που …
παρέθεσε σε συνέντευξη Τύπου στην Αθήνα ο γενικός διευθυντής της εταιρίας κ. Δημήτρης Γκατσώνης, η πρόοδος του έργου βρίσκεται μεσοσταθμικά στο 57%, ενώ εάν οι απαλλοτριώσεις είχαν γίνει στην ώρα τους, το εν λόγω ποσοστό θα βρισκόταν στο 82%.
Ο γενικός διευθυντής της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» ανέφερε ότι τα διόδια αποτελούν το 23% των εσόδων του έργου, το οποίο έχει προϋπολογιστεί στα 1,3 δισ. ευρώ και τα χαρακτήρισε «το οξυγόνο για να ακολουθήσουν και οι άλλες πηγές χρηματοδότησης. Με κάθε ευρώ που πληρώνεται από τα διόδια, ενεργοποιείται έργο πέντε ευρώ», εξήγησε επισημαίνοντας ότι δεν πληρώνει διόδια το 10% των οδηγών ΙΧ και το 30% των οδηγών φορτηγών.
Ο κ. Δ. Γκατσώνης διευκρίνισε ότι μέχρι τώρα έχουν επενδυθεί περίπου 800 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 621 εκατ. στην κατασκευή και τις εργασίες αποκατάστασης και τα 141 εκατ. για τη λειτουργία του δρόμου (τα υπόλοιπα καταβλήθηκαν ως ΦΠΑ). Η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» εισέπραξε 136 εκατ. ευρώ από την καταβολή διοδίων (18%), τα 332 εκατ. ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση, 160 εκατ. ευρώ κατέβαλαν οι επενδυτές και 109 εκατ. προήλθαν από τις τράπεζες.
Για τις τράπεζες, οι οποίες έχουν δανείσει στην κοινοπραξία με επιτόκια 2-2,5% είπε πως τελούν εν αναμονή και ζητούν εξασφάλιση ότι τα έργα θα συνεχιστούν και ότι τα δάνεια θα αποπληρωθούν. «Είναι χρυσή ευκαιρία να λυθούν τα θέματα για να προχωρήσουν τα έργα ομαλά. Ήρθαμε εδώ για να επενδύσουμε μακροπρόθεσμα. Είμαστε διατεθειμένοι να βγάλουμε κέρδη σε 10 χρόνια, υπό προϋποθέσεις. Είμαστε το εργαλείο για την ανάπτυξη αυτών των υποδομών. Τα οφέλη είναι μακροπρόθεσμα και είναι η χρυσή ευκαιρία να δοθούν λύσεις», τόνισε.



troktiko