Απαραίτητη η παρουσία της Πιερίας σε τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού
Τις ενστάσεις του για τις συσκέψεις σε επίπεδο περιφέρειας και αντιπεριφέρειας εκδήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας Γιώργος Μπούρος, τονίζοντας ότι δεν είναι η κατάλληλη ώρα για σχεδιασμό της προβολής του νομού.
Προχωρώντας σε εκτιμήσεις και για τον εσωτερικό τουρισμό, ο κ. Μπούρος τόνισε ότι περιμένει οφέλη από τη συμμετοχή στο κίνημα κατά των διοδίων, ώστε να μην είναι η Πιερία σε μειονεκτική θέση σε σχέση με άλλους νομούς.
Όπως σημειώνεται, συναντήσεις μεταξύ τουριστικών φορέων και της αντιπεριφερειάρχη Σοφίας Μαυρίδου έχουν γίνει τόσο προεκλογικά όσο και μετεκλογικά. Μετά την εκλογική νίκη της κας Μαυρίδου, έγινε μια συνάντηση πριν την ανάληψη των καθηκόντων, ενώ σύσκεψη είχε γίνει και στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο του συνολικού σχεδιασμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Οπότε, αυτό που περίμεναν οι επαγγελματίες του τουρισμού στην Πιερία δεν ήταν άλλη μια σύσκεψη για σχεδιασμό, η οποία όπως σχολίασε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας, μπορεί να γίνει σε οποιαδήποτε στιγμή, αλλά η λήψη αποφάσεων για συμμετοχές σε όσες δυνατόν περισσότερες εκθέσεις στο εξωτερικό. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «οι ανταγωνιστές μας βρίσκονται εκεί. Πρέπει να δώσουμε το παρόν, καθώς εκεί κλείνονται οι συμφωνίες για το καλοκαίρι μεταξύ των τουριστικών πρακτόρων».
Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΟΥΡΟΣ
«Χάσαμε ήδη ορισμένες εκθέσεις που γίνονται μέσα στον Ιανουάριο, γιατί δεν μπορούσε να προετοιμαστεί τόσο νωρίς η Περιφέρεια. Εν τέλει, αξιολογήσαμε 5-6 εκθέσεις που πρέπει οπωσδήποτε να πάμε, από τις 20 που πηγαίναμε τα προηγούμενα χρόνια, λαμβάνοντας υπόψη και το οικονομικό ζήτημα.
Επιλέξαμε αυτές που έχουμε τους περισσότερους πελάτες: Τσεχία, Ουγγαρία, Γερμανία, Πολωνία, Σλοβακία, Σερβία και Βουλγαρία. Την αξιολόγηση αυτή τη θέσαμε από αρχές Γενάρη. Τα επαναλάβαμε και στη Θεσσαλονίκη και την Παρασκευή αντί να συζητήσουμε μόνο για αυτό το κρίσιμο θέμα, άνοιξαν διάφορα άλλα θέματα που δεν ήταν τόσο επείγοντα.
Έγινε μια αναφορά σε λάθη του παρελθόντος, αλλονών και όχι δικά μας. Αποφασίστηκε η συμμετοχή στην έκθεση του Βελιγραδίου και ίσως και της Σόφιας, με έξοδα που μάλλον θα καλύψουν οι επαγγελματίες».
Πως κρίνετε λοιπόν τις μέχρι τώρα επαφές;
«Είμαι πάρα πολύ απογοητευμένος από όλες αυτές τις συσκέψεις. Δεν βγαίνει αποτέλεσμα, μόνο γκρίνια και τίποτα άλλο. Γενικές συζητήσεις μπορούν να γίνουν ανά πάσα στιγμή».
Με δεδομένη τη δύσκολη οικονομική κατάσταση, θεωρείτε ότι μπορούν να υπάρξουν θετικά αποτελέσματα φέτος για την Πιερία;
«Ασφαλώς. Εμείς πιστεύουμε ότι η διαφήμιση και η παρουσία σε τουριστικές εκθέσεις είναι απαραίτητες. Διαφήμιση μπορεί να γίνει και από το διαδίκτυο και αλλού, δεν αποκλείουμε αυτούς τους τρόπους αλλά θέλουμε και την παρουσία στις εκθέσεις. Οι ανταγωνιστές μας βρίσκονται εκεί. Πρέπει να δώσουμε το παρόν, όπως παλιά, καθώς εκεί κλείνονται οι συμφωνίες για το καλοκαίρι μεταξύ των τουριστικών πρακτόρων.
Για την Πιερία, που δεν έχει μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, αυτό είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος. Πρέπει να διαφημιστεί ο νομός».
Μέχρι στιγμής πως πάνε οι προκρατήσεις;
«Υπάρχουν συμφωνίες. Σύμφωνα με ορισμένους πράκτορες Σερβία και Βουλγαρία έχουν άυξηση. Για τις υπόλοιπες χώρες ότι και να πούμε είναι ακόμα θολό το τοπίο. Ας είμαστε αισιόδοξοι ότι θα έχουμε καλύτερη χρονιά από πέρυσι».
Εσωτερικός τουρισμός λόγω διοδίων
Από τον εσωτερικό τουρισμό τι περιμένετε;
«Με δεδομένη την οικονομική κρίση, βλέπουμε ότι θα είναι πολύ πεσμένος. Εμείς που επιθυμούμε να επιμυκήνουμε την τουριστική περίοδο και να έχουμε απασχόληση για το μεγαλύτερο διάστημα του χρόνου, θα έχουμε πρόβλημα. Πρέπει να ανατρέψουμε αυτή την κατάσταση».
Μέρος αυτή της προσπάθειας είναι και ο αγώνας κατά των διοδίων;
«Ασφαλώς. Καταλαβαίνετε ότι γινόμαστε μη ανταγωνιστικοί σε σχέση με άλλες περιοχές με τουριστικό προϊόν. Είτε από Θεσσαλονίκη, είτε από Θεσσαλία το κόστος είναι περίπου 13 ευρώ. Λαμβάνοντας υπόψη και την αύξηση της βενζίνης, γιατί να μας προτιμήσει κάποιος και να μην πάει αλλού».
Βλέπετε να βγαίνει κάτι θετικό από το κίνημα κατά των διοδίων;
«Έαν δεν υπήρχε το κίνημα, θα γινόταν αυτή η συζήτηση; Εγώ πιστεύω ότι το κίνημα έφερε κάποια οφέλη και θα φέρει και στο μέλλον. Ακούω τους υπουργούς να αναγνωρίζουν ότι έχουμε δίκιο και περιμένω κάποια στιγμή να μας το αποδώσουν. Βεβαίως, μέχρι στιγμής το δίκιο το δίνουν στους εργολάβους, για αυτούς κατέβηκε η τροπολογία.
Η πίεση που ασκούμε θα τους αναγκάσει να καταθέσουν και το άλλο νομοσχέδιο που υποσχέθηκαν για τη μείωση των τιμών των διοδίων. Θα πρέπει να είναι γενναία η μείωση, γιατί αλλιώς οι κινητοποιήσεις δεν θα σταματήσουν».