Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016

Συνέντευξη με τη Ζωή Μουράτογλου "Στο Άμστερνταμ στη Bourbonstreet βρέθηκα να τζαμάρω με την μπάντα της Joss Stone, ενώ η ίδια χόρευε από κάτω!"

Η Ζωή Μουράτογλου είναι μιά νέα τραγουδίστρια – δημιουργός, με ιδιαίτερη χροιά και ταλέντο, που ξεκινά και επίσημα πλέον τη μουσική της πορεία στα μουσικά δρώμενα της χώρας.

Ζωή, μίλησέ μας για το πως και πότε έγινε για σένα η αρχή.
Είναι λίγο δύσκολο να προσδιορίσεις την αρχή! Δηλαδή, η αρχή ποιου πράγματος; Επαγγελματικά ξεκίνησα να τραγουδάω το 2007, ερασιτεχνικά θα έλεγα πολύ νωρίτερα, από σχολικές γιορτές, χορωδίες κλπ. Η ενασχόλησή μου με μουσικό όργανο ξεκίνησε σε ηλικία 7 ετών, με μαθήματα πιάνου. Αλλά η αγάπη για τη μουσική υπήρχε από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου! Και σίγουρα καλλιεργήθηκε στο σπίτι μου, όταν τις Κυριακές ακούγαμε όλοι μαζί βινύλια από το πικάπ και διάλεγε ο καθένας ένα με τη σειρά του! Και με τις κασέτες του πατέρα μου στο αυτοκίνητο!

Έχεις εμπειρία ετών από την ενασχόλησή σου με τη μουσική και τις ζωντανές εμφανίσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ας σταθούμε λίγο στις πιο χαρακτηριστικές στιγμές.
Κάθε εμπειρία προφανώς είναι ξεχωριστή και πάντα κάτι σου αφήνει που σε βοηθάει να εξελιχθείς. Στα 8 χρόνια που ασχολούμαι επαγγελματικά με τη μουσική έχω συναντήσει πραγματικά καταπληκτικούς συνεργάτες, που αρκετοί έγιναν και φίλοι. Αντίστοιχα, έχω βιώσει προφανώς και πολύ άσχημες εμπειρίες, από τις οποίες όμως βγήκα πιο δυνατή.
Όμως, είναι απίστευτο το πόσους ορίζοντες σου ανοίγει η ζωή στο εξωτερικό, και φυσικά όχι μόνο μουσικά. Στο Άμστερνταμ ήρθα σε επαφή με πολλά και διαφορετικά πράγματα που δεν είχα βρει στην Ελλάδα μέχρι τότε. Συμμετείχα πχ, και ως σολίστ, σε μια gospel χορωδία! Επίσης συμμετείχα και σε μια γρηγοριανή εκκλησιαστική χορωδία, με την οποία κάναμε τη λειτουργία Κυριακή πρωί, όπου εκτός από εμένα και την κολλητή μου, τα υπόλοιπα μέλη ήταν από 60 ως 80 ετών! Αλλά βασικά στο Άμστερνταμ ήρθα σε επαφή και συνεργάστηκα με μουσικούς από όλο τον κόσμο, και γνώρισα τα blues και την κουλτούρα του jam. Ένα βράδυ, σκέψου, στη Bourbonstreet (το αγαπημένο μου μπαράκι) βρέθηκα να τζαμάρω με την μπάντα της Joss Stone, ενώ η ίδια χόρευε από κάτω! Μπορώ να πω ότι όλα αυτά με σημάδεψαν αρκετά στη μουσική μου εξέλιξη και έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους σε αυτό που κάνω τώρα. Την πρώτη φορά που μπήκα στη Bourbonstreet και άκουσα να παίζουν blues, ένιωσα ότι βρήκα το “σπίτι” μου.
Την τελευταία μου χρονιά στο Άμστερνταμ φτιάξαμε μια μπάντα, τους Phunk Bazaar, με τους οποίους έπαιξα για πρώτη φορά και δικά μου κομμάτια. Η εμπειρία του να παίζεις live και να βλέπεις τον κόσμο να χορεύει και να περνάει καλά με το υλικό σου δεν περιγράφεται με λόγια!

Πρόσφατα κυκλοφόρησε το 1ο σου digital single σε ψηφιακή διανομή απο την 14 Music, με τίτλο «Παντού και πουθενά». Πρόκειται για μια διασκευή; Ποιοι συνετέλεσαν σ΄αυτή τη διασκευή;

Ναι, πρόκειται για διασκευή του “Manha de Carnaval” του Luiz Bonfa, από την ταινία Orfeu Negro (Black Orpheus). Το συγκεκριμένο κομμάτι μου άρεσε πολύ και παραξενεύτηκα που δεν υπήρχε ήδη ελληνική διασκευή, διότι θεωρώ ότι του ταιριάζει πολύ ο ελληνικός στίχος! Αντλώντας έμπνευση κι εγώ από το μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης, έγραψα ελληνικούς στίχους σε συνεργασία με τις φίλες μου Αριάδνη Λαδά και Κατερίνα Χονδρομπύλα, οι οποίες είναι και οι δύο εξαιρετικές στιχουργοί!
Οι μουσικοί που έχουν γράψει στο κομμάτι είναι ο Κωστής Βαζούρας στο σαξόφωνο, ο Άγγελος Παπαδάτος κοντραμπάσο, ο Γιάννης Σπηλιόπουλος κιθάρα, ο Χάρης Παναγιωτόπουλος τύμπανα και ο Γιάννης Νοταράς κρουστά. Η ηχογράφηση και η μίξη έχει γίνει στο Lizard Sound από το Δημήτρη Καρπούζα, και το mastering από το Γιάννη Βάλβη.

soul, funk, disco, swing, blues & rock. Υπάρχει κοινό, ενδιαφέρον και χώρος στην Ελλάδα του ποπ-λαϊκού για αυτά τα είδη μουσικής;
Χαχα! Όλοι το ίδιο αναρωτιόμαστε! Σίγουρα είναι αρκετά πιο δύσκολα τα πράγματα από ό,τι αν ασχολούμουν με το λαϊκό ή ποπ τραγούδι. Όμως υπάρχει κοινό που εκτιμάει την καλή μουσική κάθε είδους και ψάχνεται.


Ας γυρίσουμε λίγο πίσω στους Phunk Bazaar και Snoozzz. Υπήρξες μέλος των γκρουπ; Αποκόμισες ωραίες εμπειρίες από αυτές τις συνεργασίες;
Για τους Phunk Bazaar τα είπα ήδη, το μόνο που έχω να προσθέσω είναι πως είναι μαγικό το πώς ενώνει η μουσική άτομα που προέρχονται από εντελώς διαφορετικές χώρες και κουλτούρες!
Οι Snoozzz ήταν ένα project το οποίο είχα πάρει μεν την πρωτοβουλία να στήσω εγώ, όμως στην ουσία εξελίχθηκε σε μια υπόθεση μεταξύ φίλων. Παίζαμε latin, reggae και ska διασκευές καθώς και original υλικό. Η χημεία μας στη σκηνή ήταν εκρηκτική! Ε κάποια στιγμή φύγαμε για μεταπτυχιακά, erasmus κλπ και τελείωσε κι αυτό όπως όλα τα ωραία. Όμως είναι υπέροχες οι αναμνήσεις και όλα τα μέλη είμαστε πολύ χαρούμενοι που το ζήσαμε αυτό!

Έχεις άπειρες σπουδές στη μουσική. Πραγματικά εντυπωσιακό βιογραφικό. Αλλά και σπουδές στα Οικονομικά. Πως συνδυάζονται αυτά;
Εντάξει, δε θεωρώ ότι οι σπουδές μου στη μουσική είναι άπειρες, απλά αν αγαπάς και σέβεσαι το αντικείμενό σου, θες και να το μελετήσεις και να εμβαθύνεις σε αυτό! Γι' αυτό το να ασχοληθώ με διάφορα μουσικά όργανα και θεωρητικά, καθώς και με μαθήματα φωνητικής για να εξελίξω το βασικό μου όργανο, αποτελεί για μένα ανάγκη και όχι υποχρέωση. Πάντως με τις σπουδές στα Οικονομικά μέχρι τώρα δεν συνδυάζονται με μεγάλη επιτυχία, και αποτελούν μάλλον ξεχωριστά κεφάλαια της ζωής μου. Οικονομικά σπούδασα επειδή το ήθελα, και σίγουρα έμαθα και αποκόμισα πολλά από τις σπουδές μου στην ΑΣΟΕΕ και στο Άμστερνταμ. Επίσης μέχρι πρόσφατα εργαζόμουν και σε μια μεγάλη εταιρία. Αλλά ακόμα δεν έχω βρει το δρόμο μου σε αυτό το πεδίο, όπως νιώθω ότι τον βρήκα στη μουσική. Κρατάω όμως όλες τις πόρτες ανοιχτές και ψάχνομαι ενεργά, γιατί πάντα μπορεί να παρουσιαστεί μια ευκαιρία που να μιλήσει στην καρδιά σου και να είναι αυτό που θες!

Το "Παντού και πουθενά" είναι το πρώτο από μια σειρά τραγουδιών που θα ακούσουμε στο επόμενο διάστημα; Να αναμένουμε κι άλλη κυκλοφορία σύντομα;
Ναι! Ετοιμάζω σύντομα το επόμενο κομμάτι, σε δικούς μου πάλι στίχους, με swing & funk στοιχεία στη μουσική! Αλλά δεν μπορώ να αποκαλύψω περισσότερες λεπτομέρειες ακόμα, οπότε αναμέινατε στο ακουστικό σας. Ελπίζω να αρέσει, γιατί έχουμε βάλει αρκετό μεράκι μέσα!

Οι ζωντανές εμφανίσεις συνεχίζονται; Που σε συναντάμε αυτό το διάστημα;
Οι ζωντανές εμφανίσεις είναι για μένα ο αέρας που αναπνέω! Με βρίσκετε λοιπόν με την μπάντα μου, τους Mood Swings, με τους οποίους κάνουμε ένα δυνατό πάρτι σε swing, soul & rock n roll ρυθμούς! Είναι 4 εξαιρετικοί μουσικοί και υπέροχα παιδιά, και συγκεκριμένα ο Μιχάλης Κραουνάκης σε πλήκτρα, σαξόφωνο και φωνή, ο Αλέξανδρος Δερμάνης στην κιθάρα, ο Θανάσης Γκιουλέας στο μπάσο και ο Δημήτρης Γρηγοριάδης στα τύμπανα. Επίσης με τον Άλεξ και το Μιχάλη παίζουμε και ως Mood Swings trio, για πιο unplugged καταστάσεις.
Αυτήν την περίοδο μπορείτε να μας δείτε με τη full band το Σάββατο 9/1 στο “On the road” στο Γκάζι, και με το τρίο την Πέμπτη 7/1 στο “Pentagram” στο Ν. Ηράκλειο και την Πέμπτη 14/1 στο “My Pastaflora” στο Βύρωνα.

Σ ευχαριστούμε πολύ και σου ευχόμαστε καλή συνέχεια και καλή επιτυχία.