Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2015

Philaction: Όταν η κοινωνική αλληλεγγύη γίνεται πράξη

 Η έννοια της κοινωνικής αλληλεγγύης και ακόμα περισσότερο η ανάγκη να μετουσιωθεί σε πράξη, είναι περισσότερο από αδιαμφισβήτητη για την εποχή στην οποία ζούμε.

Αυτή η ανάγκη λοιπόν αποτέλεσε και τη βασική ιδέα για τη δημιουργία της εταιρείας Philaction, η οποία βασίζει το μοντέλο λειτουργίας της στη μεγιστοποίηση της συμβολής των πολιτών στην παροχή βοήθειας σε οικονομικά ασθενέστερες ομάδες. Οι πολίτες δηλαδή μπορούν μέσα από την πραγματοποίηση αγορών σε συνεργαζόμενες με τη Philaction επιχειρήσεις, να υποστηρίξουν τα φιλανθρωπικά ιδρύματα που εκείνοι θα επιλέξουν.
Στο πλαίσιο αυτό συναντήσαμε τον ιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας Θεόφιλο Διονυσόπουλο, ο οποίος μας μίλησε για τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης, για τα οφέλη των επιχειρήσεων, των καταναλωτών και των ιδρυμάτων, καθώς και για τα μελλοντικά του σχέδια.
Η Philaction ιδρύθηκε τον Μάιο του 2015 και ο σκοπός είναι μέσω αυτής να δοθεί η δυνατότητα στον καταναλωτή να συνεισφέρει ενεργά στη στήριξη των ασθενέστερων κοινωνικά ομάδων. «Δίνουμε τη δυνατότητα σε όλους μέσω των καθημερινών τους συναλλαγών να βοηθήσουν ιδρύματα και συλλόγους ενισχύοντας τις αδύναμες κοινωνικά ομάδες» μας είπε ο κος Διονυσόπουλος.
Ποιος είναι όμως ο πυρήνας της λειτουργίας της Philaction και τι ακριβώς προσφέρει;Ουσιαστικά η Philaction φέρνει κοντά κοινωφελή ιδρύματα, επιχειρήσεις και πολίτες, με σκοπό τελικά να επωφεληθούν οι οικονομικά ασθενέστεροι. Η διαδικασία είναι απλή όπως μας είπε ο κος Διονυσόπουλος. «Ο πολίτης ολοκληρώνοντας τη συναλλαγή του με μία επιχείρηση-συνεργάτη της PhilAction, φωτογραφίζει με το κινητό του τηλέφωνο το παραστατικό εξόδου (απόδειξη ή τιμολόγιο) και μας το αποστέλλει. Μπαίνοντας στο site μας υπάρχει μία ηλεκτρονική φόρμα όπου μπορεί να προχωρήσει τη διαδικασία πολύ εύκολα και γρήγορα επιλέγοντας συγχρόνως και το ίδρυμα ή το σύλλογο που θέλει να ενισχύσει. Επίσης, η διαδικασία αυτή μπορεί να επιτευχθεί και με την αποστολή εικονομηνύματος. Ένα μέρος των χρημάτων της συναλλαγής του κατατίθεται στον φορέα που επέλεξε».
Προτέρημα είναι ότι ο πολίτης γνωρίζει εκ των προτέρων το ακριβές ποσό το οποίο θα κατατεθεί σε σχέση με αυτό που δαπάνησε επισκεπτόμενος τον συνεργάτη της PhilAction.
Αξιοσημείωτο όπως τόνισε ο κος Διονυσόπουλος είναι το γεγονός ότι μόλις ολοκληρωθεί ο κύκλος δράσης και εξασφαλιστεί η αξιοπιστία του εγχειρήματος, παρέχεται η δυνατότητα -εφόσον ζητηθεί μετά από τριάντα ημέρες- να αποσταλεί ηλεκτρονικά και η απόδειξη της κατάθεσης των χρημάτων.
Όσον αφορά τα οφέλη από τη συμμετοχή των επιχειρήσεων σε αυτή την προσπάθεια, ο κος Διονυσόπουλος μας επισήμανε ότι «το όφελος των επιχειρήσεων είναι η αύξηση του κύκλου εργασιών τους μέσω της συμμετοχής και ένταξής τους στην φιλοσοφία των εταιριών κοινωνικής ευθύνης, της ευρύτερης κοινωνικής τους αποδοχής και της βελτίωσης της εικόνας τους».
Οι τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι το 70-80% των πολιτών επιλέγουν προϊόντα ή υπηρεσίες επιχειρήσεων που προσφέρουν και επιδεικνύουν κοινωνικό έργο. Τα αποτελέσματα των μετρήσεων επιβεβαιώνονται καθημερινά με τη συμμετοχή όλο και περισσότερων ατόμων σε εκδηλώσεις με σκοπό την ενίσχυση ιδρυμάτων και άλλων φορέων.
«Αρχίσαμε πριν είκοσι μέρες την παρουσίαση του project στον επιχειρηματικό κόσμο και τα πρώτα δείγματα είναι άκρως ενθαρρυντικά» μας είπε χαρακτηριστικά.
Εκτός από τις επιχειρήσεις ωστόσο ωφελούνται και οι καταναλωτές. Το όφελος για τον καταναλωτή είναι ότι μπορεί να βοηθήσει ανέξοδα, χωρίς να χρειαστεί κάποια επιπλέον επιβάρυνση σε σχέση με το ποσό που κατέβαλε στην επιχείρηση – συνεργάτη της PhilAction. Το κόστος της συνεισφοράς το καλύπτουν οι επιχειρήσεις καταβάλλοντας ένα ποσοστό επί της καθαρής αξίας της συναλλαγής που πραγματοποιήθηκε.
«Ο καταναλωτής πλέον έχει τη δύναμη να προσφέρει συμμετέχοντας στην προσπάθεια ενίσχυσης των ανθρώπων που πραγματικά μας χρειάζονται» τόνισε ο κος Διονυσόπουλος.
Ποια ιδρύματα όμως ωφελούνται με την αγορά των προϊόντων και πώς γίνεται η επιλογή τους; «Έχουμε έρθει σε συνεργασία με ιδρύματα τα οποία πίστεψαν στην προσπάθεια μας και επιλέχθηκαν με βάση τη νόμιμη λειτουργία τους και το κοινωνικό έργο που έχουν προσφέρει», μας είπε χαρακτηριστικά ο κος Διονυσόπουλος. Και συνέχισε λέγοντας «είμαστε πρόθυμοι να δεχθούμε όσα ιδρύματα πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις και να βοηθήσουμε στο έργο τους».
Τον ρωτήσαμε και για το όνειρό του για την Philaction καθώς και για τις μελλοντικές του προσδοκίες. «Το όνειρό μας είναι να δημιουργηθεί μία μεγάλη κυψέλη επιχειρήσεων, οι οποίες θα συνεισφέρουν στο κοινωνικό σύνολο και οι πολίτες θα τις επιλέγουν, στηρίζοντας και επικροτώντας την προσφορά τους» μας απάντησε.
«Η "happie", όπως ονομάσαμε εμείς τη διαδικασία φωτογράφησης και αποστολής του παραστατικού, ευελπιστούμε να μπει στη ζωή μας, όπως συνέβη με τις "selfie"». «Γιατί άλλωστε να μην μπορούμε να στείλουμε μια "happie" με τον ίδιο τρόπο που βγάζουμε αμέτρητες "selfie";» μας είπε και συνέχισε «πιστεύουμε ότι με τον ίδιο ακριβώς τρόπο μπορούμε να κάνουμε τους συνανθρώπους μας αλλά και τους ίδιους μας τους εαυτούς χαρούμενους. Ευχόμαστε η PhilAction να βοηθήσει στο να αποκτήσει ευρύτητα η κοινωνική αλληλεγγύη».
«Εμείς δίνουμε την οδό ή τον τρόπο, μέσω του οποίου μπορούμε όλοι να συνεισφέρουμε, βοηθώντας και ενισχύοντας τις αδύναμες κοινωνικά ομάδες. Έτσι οι καταναλωτές μπορούν ανέξοδα να συμμετέχουν και οι επιχειρήσεις με ένα ελάχιστο κόστος γίνονται πρωτεργάτες αυτής της προσπάθειας» ανέφερε ο κος Διονυσόπουλος.
Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη άλλωστε δεν είναι πια μία πολυτέλεια για τους λίγους. Τώρα μπορεί να γίνει τρόπος λειτουργίας για τους πολλούς.
Όποιος λοιπόν θέλει πραγματικά να προσφέρει και να συνεισφέρει στην προσπάθεια στήριξης των ασθενέστερων κοινωνικά ομάδων, ή απλά θέλει να ενημερωθεί για τον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας, μπορεί να επισκεφτεί τον ιστότοπο της Philaction. Επίσης μπορεί να επικοινωνήσει με την εταιρεία στα τηλέφωνα: 2316008384, 6958005494 καθώς και στο mail philaction.com@gmail.com.
Αγγελίνα Τσακίρη

Η Αγγελίνα Τσακίρη είναι απόφοιτος του τμήματος "Ναυτιλιακών Σπουδών" του Πανεπιστημίου Πειραιώς, και του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών “Σχεδιασμός Διοίκηση και Πολιτική του Τουρισμού” του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Έχει εξειδικευτεί στο τουριστικό μάρκετινγκ και έχει εργαστεί σε εταιρίες με αντικείμενο τον τουρισμό, το μάρκετινγκ και τις εκδηλώσεις. Μιλάει Αγγλικά και Ισπανικά και αρθρογραφεί σε site με αντικείμενο τον τουρισμό. Στον ελεύθερό της χρόνο ασχολείται με τη μουσική.