Ανάπτυξης υπό την Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας Σοφία Μαυρίδου και συζήτησε θέματα ημερήσιας διάταξης.
Στη
συνεδρίαση, εκτός από την Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας, συμμετείχαν ο Πρόεδρος του
Π.Ο.Τ.Α.Π. και Περιφερειακός Σύμβουλος της Π.Ε. Πιερίας Απόστολος Τζόβας και οι εκπρόσωποι των μελών του Π.Ο.Τ.Α.Π.
και πιο συγκεκριμένα ο Αναπληρωτής Δημάρχου Κατερίνης Χρήστος Λεμονόπουλος, ο
Γενικός Γραμματέας του δήμου Δίου-Ολύμπου Νίκος Λακασάς, η Πρόεδρος της Ένωσης
Ξενοδόχων Πιερίας Ευαγγελία Ξυπτερά-Λάμπρου, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων
Παραλίας Γιώργος Ζωγράφος, ο εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Ενοικιαζομένων Δωματίων
και Διαμερισμάτων Πιερίας –Ημαθίας – Πέλλας Γιάννης Χαρίσης, ο εκπρόσωπος της
Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων Πιερίας Πέτρος Κατσιώκαλης, ο Πρόεδρος του
Εμπορικού Συλλόγου Κατερίνης Κώστας Ρέχας και η Πρόεδρος του Σωματείου
Επαγγελματιών Λιτοχώρου ΄΄ΟΛΥΜΠΟΣ΄΄ Φανή Κουτσιμανή.
Επίσης
συμμετείχαν o ταμίας του Δ.Σ. της Ένωσης
Ξενοδόχων Πιερίας Νίκος Λαλούμης, τα μέλη του Δ.Σ. της Ένωσης Ξενοδόχων
Παραλίας Ιωάννης Γκατζής και Ευρώπη Σαραντίδου,
καθώς και οι διευθυντές των ξενοδοχειακών μονάδων CAVO OLYMPO
και ΟLΥΜPΙΑΝ ΒΑΥ
Παναγιώτης Κολακάθης και Δημοσθένης Βαρδάκης.
Η
Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας κ. Σοφία Μαυρίδου αναφέρθηκε στην προώθηση και ανάδειξη του
πολυποίκιλου τουριστικού προϊόντος της Πιερίας με στόχο την επιμήκυνση της
τουριστικής περιόδου. Δήλωσε χαρακτηριστικά ότι: «Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: ο
τουρισμός αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες ανάπτυξης και η
Περιφερειακή Ενότητα στηρίζει συνεχώς
και διαρκώς προς αυτή την κατεύθυνση. Η δημιουργία ενός ξεχωριστού
Οργανισμού για την Τουριστική Ανάπτυξη
για πρώτη φορά αποδεικνύει τη βαρύτητα που δίνουμε σε αυτό τον τομέα.
Απαιτείται να προχωρήσουμε όλοι οι φορείς ενωμένοι με ένα και μοναδικό στόχο
την ανάπτυξη του τουρισμού προς όφελος της Πιερίας».
Στη
συνέχεια η κα Μαυρίδου παρουσίασε τη σημερινή κατάσταση και τους τομείς που
χρήζουν βελτίωσης, ενώ μετά από διαλογική συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων με τα
μέλη του διοικητικού συμβουλίου οριοθέτησε τις δράσεις που πρέπει να αναπτύξει
ο Π.Ο.Τ.Α.Π. για την τουριστική ανάπτυξη
και οι οποίοι είναι οι εξής :
·
Προώθηση
του τουρισμού μέσω της ανάδειξης των εναλλακτικών μορφών τουρισμού
·
Τουρισμό
12 μήνες τον χρόνο σε όλη την Πιερία
(θερινό και χειμερινό τουρισμό)
·
Επιμήκυνση
της θερινής τουριστικής περιόδου έτσι ώστε να είναι βιώσιμες οι τουριστικές
επιχειρήσεις
·
Διαμόρφωση
ολοκληρωμένου σχεδίου δράσης για τον τουρισμό με πολιτική marketing mix
(εκδηλώσεις, στοχευμένες δράσεις με δημοσιογράφους, εκθέσεις τουρισμού κ.ά.)
για την αποτελεσματικότερη προώθηση του τουρισμού
·
Συνεργασία
με τους θεσμικούς φορείς του τουρισμού (ΣΕΤΕ, Marketing Greece, κ.ά.)
·
Σύνδεση
του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα (τοπικά παραδοσιακά προϊόντα, γαστρονομία,
αγροτουρισμό, κ.ά.)
·
Ανάδειξη
όλων των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της Πιερίας (πολιτισμό, αρχαιολογία,
θρησκευτικά μνημεία, κλπ)
·
Δημιουργία
ιστοσελίδας και εφαρμογών για smartphone ειδικά διαμορφωμένων για την ανάδειξη του τουρισμού
·
Εναλλαγή
τουριστικής στρατηγικής ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε περιοχής
Η Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων
Πιερίας κα Ευαγγελία Ξυπτερά-Λάμπρου και ο εκπρόσωπος της Ένωσης Τουριστικών
Πρακτόρων Πιερίας κ. Πέτρος Κατσιώκαλης εξέφρασαν την πεποίθηση ότι ο
Π.Ο.Τ.Α.Π. οφείλει άμεσα να
διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στα τουριστικά πράγματα του τόπου, με
αποκλειστικό στόχο την προώθηση του πιερικού
τουριστικού προϊόντος, τη διαχείριση των υφιστάμενων τουριστικών αγορών και τη
διερεύνηση εισόδου σε νέες, καθώς και τον εμπλουτισμό δράσεων τουριστικού περιεχομένου,
ενώ κατά τη συνεδρίαση διαφάνηκε η αγαστή συνεργασία που υπάρχει ανάμεσα σε όλους τους φορείς.
ενώ κατά τη συνεδρίαση διαφάνηκε η αγαστή συνεργασία που υπάρχει ανάμεσα σε όλους τους φορείς.
Ως εκ τούτου, αρχής γενομένης από τη
χθεσινή συνεδρίαση, αποφασίστηκε το διοικητικό συμβούλιο να συνέρχεται σε πολύ τακτά χρονικά
διαστήματα με συγκεκριμένα θέματα ημερήσιας διάταξης και να συντονίζει
λεπτομερώς όλες τις ενέργειες που πρέπει να εφαρμόζονται άμεσα, είτε αυτές
αφορούν δράσεις τουριστικού marketing, είτε έργα τουριστικής υποδομής. Επιπλέον
θα είναι ο βασικός αποδέκτης προτάσεων, εισηγήσεων, υποδείξεων, παραπόνων,
κλπ., τόσο από φυσικά πρόσωπα, όσο και από επιχειρήσεις – φορείς του
τουρισμού.