Παρασκευή 21 Αυγούστου 2015

Κρύβοντας τα αεροπλανικού τύπου ψέματα κάτω από στρώματα χρυσού!

21/08/2015

Γράφει η Σοφία Βούλτεψη
Ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Τσίπρας και όλη η κυβέρνηση έχουν αναπτύξει την ικανότητα να βρίσκουν το επόμενο ψέμα πριν ακόμη πουν το προηγούμενο είναι πλέον πανθομολογούμενο απ’ όλους. 
Κάποιοι το ονομάζουν αυτό επικοινωνιακό χάρισμα, αλλά κάνουν λάθος: Πρόκειται για σκέτη προπαγάνδα. Γιατί με την επικοινωνία λες την αλήθεια, ενώ με την προπαγάνδα λες ψέματα. Και μάλιστα απανωτά. Και όσο το δυνατόν πιο κραυγαλέα – ως γνωστόν ο Γκέμπελς έλεγε πως ο λαός πιστεύει ευκολότερα ένα μεγάλο ψέμα από ένα μικρό ψέμα. 
Ο ΣΥΡΙΖΑ, λοιπόν, δεν κάνει τίποτε άλλο από το να εφευρίσκει κάθε φορά το «επόμενο ψέμα», προκειμένου να καλύψει το προηγούμενο. 
Αυτό συνέβη και με την περίπτωση της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Προεκλογικά – αλλά και μετεκλογικά – Τσίπρας, Καμμένος και οι περί αυτούς εκτόξευαν διάφορα… αεροπλανικού τύπου ψέματα, υποστηρίζοντας πως τα αεροδρόμια δεν πρόκειται να ξεπουληθούν ποτέ. 

Είχαν κάνει το θέμα σημαία – μαζί με το mail Χαρδούβελη. Σε όποια πόλη με περιφερειακό αεροδρόμιο βρισκόταν ο κ. Τσίπρας, διερρήγνυε τα ιμάτιά του. Το ίδιο και ο συνεταίρος του, που έχει καταπιεί αμάσητο το τρίτο μνημόνιο.
Την Τετάρτη, ανακοινώθηκε η οριστικοποίηση της παραχώρησης των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων στην κοινοπραξία της γερμανικής Fraport με την Slentel – και μάλιστα με απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) της 13ης Αυγούστου! Έσπευσαν δηλαδή, πριν ακόμη ψηφιστεί η Συμφωνία, που ως γνωστόν ψηφίστηκε περιπετειωδώς το πρωί της 14ης, καθυστέρηση που δεν είχαν προβλέψει, αν και όφειλαν, διότι αυτοί πρότειναν την πρόεδρο της Βουλής.
Οι όροι, οι προϋποθέσεις, το τίμημα και το ετήσιο μίσθωμα είναι τα ίδια ακριβώς όπως είχαν ανακοινωθεί στις 25 Νοεμβρίου 2014 από την προηγούμενη κυβέρνηση. Όπως προκύπτει από το ΦΕΚ δεν υπάρχει η παραμικρή αλλαγή και η σύμβαση θα γίνει βάσει των όρων του διαγωνισμού που είχε κατακυρωθεί στην γερμανική εταιρία. Πρόκειται, δηλαδή, για την έγκριση της πρότασης του ΤΑΙΠΕΔ (που ο ΣΥΡΙΖΑ θα εξοβέλιζε στο πυρ το εξώτερον).
Το μόνο που χρειάστηκε τελικά να γίνει ήταν να μπουν οι υπογραφές:
Γ. Δραγασάκης, Ευκλ. Τσακαλώτος, Γ. Σταθάκης και Π. Σκουρλέτης.
Την Πέμπτη, ο κ. Σκουρλέτης έσπευσε στο Μαξίμου για να ανακοινώσει – και να λάβει τα συγχαρητήρια του κ. Τσίπρα, που «προδόθηκε» λέγοντας «όπου υπάρχει βούληση, υπάρχει και ο τρόπος» - πως για «λόγους παράβασης των όρων των τεχνικών μελετών», σταματούν προσωρινά οι εργασίες στις Σκουριές Χαλκιδικής. 
Ήταν από την αρχή φανερό πως δεν πρέπει να υπήρχε κάποιος σοβαρός λόγος.
Η αλήθεια είναι ότι σοβαρός λόγος υπήρχε: Έπρεπε να σκηνοθετηθεί κάτι για να αποσπαστεί το ενδιαφέρον από την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων. Πολύ περισσότερο που ένας από τους υπουργούς που υπογράφουν την παραχώρηση είναι ο ίδιος ο κ. Σκουρλέτης, ο οποίος ως εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, κατήγγελλε τις αποκρατικοποιήσεις, που τώρα επικύρωσε με την υπογραφή του.
Ο Τσόρτσιλ έλεγε πως η αλήθεια είναι κάτι το τόσο πολύτιμο, που πρέπει να κρύβεται κάτω από πολλά προστατευτικά μαξιλάρια ψεμάτων.
Προφανώς, ο κ. Σκουρλέτης θεωρεί τον εαυτό του τόσο σημαντικό, που τα δικά του ψέματα θέλησε να τα κρύψει κάτω από… στρώματα χρυσού! 
Παραθέτω και τις δηλώσεις τους περί αεροδρομίων, για να αναδειχθεί άλλο ένα μεγάλο ψέμα: 
-Στις 25 Νοεμβρίου 2014, από το Σίτι του Λονδίνου, ο κ. Σταθάκης, που σήμερα υπογράφει την παραχώρηση:
«Η ανακοίνωση του ανάδοχου για το διαγωνισμό της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη για τις προοπτικές ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας. Η σύμβαση θα προβλέπει τον διπλασιασμό της τιμής του εισιτηρίου, αυξάνοντας έτσι το κόστος μετακίνησης για τους Έλληνες πολίτες αλλά και πλήττοντας την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Σήμερα, τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι στην πλειοψηφία τους κερδοφόρα και σε θέση να αποζημιώνουν όσα από αυτά είναι ελλειμματικά. Άρα δεν επιβαρύνουν με κανένα τρόπο τα δημόσια ταμεία. Η ενέργεια αυτή, η οποία κινείται στα όρια της νομιμότητας, πραγματοποιείται την ίδια στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των επαγγελματικών ενώσεων και των τοπικών κοινωνιών που πλήττονται αντιτίθενται στην εκποίηση τους. Η πώληση της δημόσιας αυτής υποδομής προσβάλει ευθέως το δημόσιο συμφέρον και ως ΣΥΡΙΖΑ δηλώνουμε κατηγορηματικά της αντίθεση μας σε αυτή».
-Στις 8 Σεπτεμβρίου 2014, ο κ. Σκουρλέτης, εκπρόσωπος Τύπου τότε του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος επίσης υπογράφει την παραχώρηση, μιλώντας στην τηλεόραση του Σκάι: 
«Λέτε για μεταρρυθμίσεις. Να σας πω ένα παράδειγμα. Λέτε επένδυση την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου των Χανίων. Για πηγαίνετε κάτω να δείτε τι επιπτώσεις θα έχει. Σύσσωμη η κοινωνία των Χανίων, εργαζόμενοι, επιχειρηματικός κόσμος εναντιώνονται. Ξέρετε γιατί; Γιατί 500 χιλιάδες επιβάτες ήρθαν το 2013 από την Ryanair, να πούμε και το όνομα της εταιρείας, η οποία έχει πει ότι αν ιδιωτικοποιηθεί, εγώ θα σηκωθώ και θα φύγω. Διότι ο ιδιώτης θα κοιτάξει να βάλει τέτοια τέλη που θα κάνει ασύμφορη τη χρήση. Και ξέρετε τι σημαίνει 500 χιλιάδες προσγειώσεις επιβατών στο αεροδρόμιο των Χανίων για τον τουρισμό; Αφήστε τα λοιπόν. Δεν έχετε σχέδιο. Θέλετε να εξυπηρετείτε ημετέρους και πολιτικά είστε ουραγός της Μέρκελ στην Ευρώπη». 
-Στις 29 Νοεμβρίου 2014, στην ομιλία του στη Λαμία, όταν μίλησε περί νταουλιών και ζουρνάδων, ο κ. Τσίπρας: «Στόχος της τρόικας δεν είναι τα δανεικά, είναι τα αεροδρόμια, τα λιμάνια, ο δημόσιος πλούτος της χώρας... Τη χώρα θέλουν να μετατρέψουν σε αποικία χρέους, να μετατρέψουν τους εργαζόμενους σε φτηνό ανασφάλιστο εργατικό δυναμικό, να καταστρέψουν τους μικρομεσαίους να καταστρέψουν το κοινωνικό κράτος, να βγάλουν από τη μύγα ξύγκι». 
-Στις 30 Νοεμβρίου 2014, στην ομιλία του στα Ιωάννινα, ο κ. Τσίπρας: «Αναρωτιόμαστε: τι όφελος μπορεί να έχει για την ανάπτυξη του τόπου η ιδιωτικοποίηση του αεροδρόμιου στο Άκτιο; Ή το να μην υλοποιούνται μέχρι σήμερα τα αναγκαία έργα αναβάθμισης στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων; Η απάντηση είναι: κανένα όφελος. Πουλάνε ό,τι βρουν μπροστά τους και εγκαταλείπουν ότι δεν μπορούν να πουλήσουν. Ας πούμε τα πράγματα με το όνομά τους. Αυτή είναι η δική τους στρατηγική. Απέναντι στην στρατηγική αυτή, αντιπαραθέτουμε την δική μας: την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας με σοβαρό σχεδιασμό, αντίστοιχο στις κοινωνικές ανάγκες».
-Στις 13 Δεκεμβρίου 2014, στο Ηράκλειο της Κρήτης, στην Περιφερειακή Σύσκεψη του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Τσίπρας: «Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Αεροδρόμιου στα Χανιά. Είναι προφανές πόσο σημαντικό είναι για την επικοινωνία της Κρήτης με την Ελλάδα και τον κόσμο. Αλλά το ΤΑΙΠΕΔ το ξεπουλάει, για να μετατραπεί σε κερδοφόρο μαγαζί. Και έτσι. ένα κομμάτι από το ευρύτερο κοινωνικό συμφέρον μετατρέπεται σε ιδιωτικό κέρδος».
-Στις 23 Ιανουαρίου 2015, στην τελευταία του προεκλογική ομιλία στην ομιλία του στο Ηράκλειο της Κρήτης, ο κ. Τσίπρας: