Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2015

Συμμετοχή τεσσάρων μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Μακρυγιάλου σε εκπαιδευτική συνάντηση Comenius στη Γερμανία

 ΠΑΖΛ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑΣ

Το Δημοτικό Σχολείο Μακρυγιάλου στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Comenius με θέμα
«Ανακαλύπτουμε την Ευρώπη – πολύχρωμη ποικιλία σε δυναμική ενότητα – χθες, σήμερα και αύριο» (We discover Europe – colorful diversity in powerful unity-yesterday, today and  tomorrow) συμμετείχε προσφάτως στην πρώτη συνάντηση μαθητών των εταιρικών σχολείων στις πόλεις Andechs και Pasing/Muenchen  της Γερμανίας.
Εκτός από τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Μακρυγιάλου και των γερμανικών σχολείων υποδοχής  Carl Orff Grundschule Andechs και Jan-Amos-Comenius Grundschule Pasing  στη συγκεκριμένη συνάντηση συμμετείχαν μαθητές των εταιρικών σχολείων από τη Φινλανδία(Lahti), τη Σλοβενία(Kamnik), την Ιρλανδία(Cavan), τη Ρουμανία(Iasi), την Τουρκία(Silivri) και την Ισπανία (Igualada).
Η υποδοχή όλων των αποστολών(συνολικά 32 μαθητές) έγινε στο Weilderweil  στις όχθες της λίμνης Ammersee στα περίχωρα του Μονάχου με δραστηριότητες “Icebreakers” ώστε να διευκολυνθεί η πρώτη επαφή και γνωριμία μεταξύ των μαθητών απ’ όλες τις χώρες.
 Η πρώτη μέρα  περιελάμβανε ξενάγηση στους χώρους του εταιρικού  σχολείου Jan Amos Comenius Grundschule και ενεργή συμμετοχή  όλων των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία . Εντύπωση προκάλεσε στους μαθητές η μέθοδος διδασκαλίας που ακολουθείται στο συγκεκριμένο σχολείο,  όπου όλα τα μαθήματα διδάσκονται συγχρόνως από  δύο εκπαιδευτικούς σε δύο γλώσσες, γερμανικά και αγγλικά .
Στη συνέχεια οι Γερμανοί μαθητές-οικοδεσπότες ξενάγησαν όλους τους νέους συμμαθητές τους στο ιστορικό κέντρο του Μονάχου παρουσιάζοντας  τους  την ομορφιά  της πόλης και την ιστορική σημασία διαφορων κτιρίων και μνημείων.
 Τη δεύτερη μέρα  της συνάντησης οι μαθητές και το διδακτικό προσωπικό του εταιρικού σχολείου Carl Orff Grundschule Andechs υποδέχτηκαν τους μαθητές  φορώντας βαυαρικές παραδοσιακές στολές δίνοντας έτσι έναν γιορτινό χαρακτήρα στην επίσκεψη. Τα μαθήματα της ημέρας ξεκίνησαν με εργαστήριο μουσικής, καθώς το συγκεκριμένο μάθημα  στο σχολείο αυτό παίζει έναν ιδιαίτερο ρόλο και διδάσκεται σε κάθε τάξη τέσσερις αντί για δύο ώρες την εβδομάδα . Ο μουσικοσυνθέτης Carl Orff  δίδαξε εκεί την πρωτοποριακή του μέθοδο χρησιμοποιώντας δικά του μουσικά όργανα.                                                                         
Στη συνέχεια οι Έλληνες μαθητές επισκέφτηκαν τη Δ’ Τάξη του σχολείου και αναπτύχθηκε διάλογος με ερωτήσεις των Γερμανών  μαθητών, οι οποίοι ήθελαν να μάθουν λεπτομέρειες από τη σχολική ζωή των Ελλήνων εταίρων τους.
 Το μεσημέρι τα παιδιά  φιλοξενήθηκαν σε σπίτια ντόπιων οικογενειών, όπου τους δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά την τοπική κουζίνα, τα ήθη κι έθιμα και τις συνήθειες μιας γερμανικής οικογένειας.
Η δεύτερη μέρα ολοκληρώθηκε στην αίθουσα του καταλύματος  με μια εκδήλωση που ετοίμασε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων για… μικρούς  μάγειρες απ’ όλη την Ευρώπη.
 Η τρίτη μέρα της συνάντησης ήταν αφιερωμένη στην τοπική ιστορία της Βαυαρίας και τα ήθη κι έθιμα της περιοχής. Η επίσκεψη στο παλάτι Neuschwanstein του Λουδοβίκου Β’  εντυπωσίασε μικρούς και μεγάλους καθώς επίσης και η ξενάγηση στην παλιά πόλη του Fuessen.
Το ίδιο απόγευμα  όλες οι αποστολές παρουσίασαν είτε ένα μικρό θεατρικό έργο είτε μια μουσική παράσταση από τη χώρα τους. 
Οι Έλληνες μαθητές είχαν ετοιμάσει ένα καταπληκτικό σκετς για τους Καλικάντζαρους και το παρουσίασαν στην αγγλική γλώσσα.  Η εκδήλωση ήταν άκρως επιτυχημένη καθώς όλες οι αποστολές συνέβαλαν στη δημιουργία μιας διασκεδαστικής πολυπολιτισμικής βραδιάς .
Η τέταρτη μέρα της συνάντησης ήταν αφιερωμένη στο περιβάλλον και συγκεκριμένα στους υδροβιότοπους που προστατεύονται από τη συνθήκη Ramsar.   
Κάθε αποστολή  παρουσίασε τους υδροβιότοπους  της χώρας της σε χάρτες που είχαν ετοιμάσει οι ίδιοι οι μαθητές. Τα παιδιά διαπίστωσαν πως υπάρχουν πολλά κοινά είδη πουλιών και συνειδητοποίησαν τις τεράστιες αποστάσεις που διανύουν τα αποδημητικά  πουλιά κι  ότι στη φυση δεν υπάρχουν όρια και σύνορα.
Οι μαθητές  του Μακρυγιάλου αφού αρχικά  παρουσίασαν τους υδροβιότοπους Ramsar της Ελλάδας  στη συνέχεια ανέλυσαν εκτενώς τον υδροβιότοπο «ΛΟΥΔΙΑ-ΑΞΙΟΥ ΚΑΙ ΔΕΛΤΑ ΑΛΙΑΚΜΟΝΑ» που βρίσκεται στη γειτονιά τους . Ακολούθησε ξενάγηση από Γερμανούς ορνιθολόγους στη λίμνη Ammersee και παρακολούθηση σπάνιων πουλιών.
 Η μέρα ολοκληρώθηκε με μια δραστηριότητα μουσικής μέσα σε ινδιάνικη σκηνή με φωτιές, τραγούδια και αφηγήσεις ιστοριών.
 Η τελευταία μέρα του αποχαιρετισμού επεφύλαξε συγκινήσεις και δάκρυα αφού οι πέντε μέρες συνύπαρξης και συμβίωσης  δημιούργησαν στενές σχέσεις φιλίας. Για όλους τους μαθητές αποτέλεσε μια μοναδική και σίγουρα πολύτιμη εμπειρία να έρθουν σε επαφή με συνομήλικους τους από εννέα διαφορετικές χώρες της Ευρώπης. Η γνωριμία, η ανταλλαγή απόψεων, η επαφή με άλλους πολιτισμούς και νοοτροπίες αναμφισβήτητα συνέβαλε στην άρση οποιωνδήποτε προκαταλήψεων. Οι νέοι Ευρωπαίοι αποτελούν το μέλλον της Ευρώπης , μέσα στην οποία η διαφορετικότητα και πολυπολιτισμικότητα  θα πρέπει να είναι όροι αυτονόητοι και απόλυτα αποδεκτοί.
Όλες οι δράσεις, που υλοποιούνται στα πλαίσια του συγκεκριμένου προγράμματος, είναι αναρτημένες στο Comenius2013.blogspot.com